Citat:
Ursprungligen postat av GBG_hustler
Nej, det har jag inte hört talas om, och jag skiter i vad det är för någonting. Tänker inte läsa någon manual heller eftersom det inte ska behövas för ett musikprogram.
Är inte detta en rätt onödig attityd?
Poner om nu iTunes DJ var exakt det du efterfrågat som gör iTunes bra för dig (hypotetiskt nu alltså), och när någon sen tipsar dig om det så svarar du "att du skiter i vad det är för någonting"
En sådan attityd pekar ju mer på att du inte vill lära dig något nytt, och redan bestämt dig för en åsikt och att du inte ska ändra dig what so ever....?
Sen detta med att vägra läsa manualer.
Oavsett hur lätta olika program är att använda, så hittar man nästan alltid när man läser igenom manualen som man inte visste eller som kan vara en aha, det var bra att veta o s v. Så en kik i manualen är i princip alltid nyttigt och sällan bortkastad tid oavsett produkt.
Att man bör kunna hantera det mer basala i användning med ett musikprogram utan att tvingas glo i en manual är ju sant. Men många program har ändå så många funktioner att man oftast änså inte kan lära sig dem helt utan och innan och veta exakt allt man kan göra eller inte göra och på vilka olika sätt.
Så, att använda det mer basala i iTunes är för de flesta inga problem, men vill man ta dela av alla de funktioner som finns så kan en kik i manualen vara en god idé.
Citat:
Det är väl knappast relevant vad andra har för invändningar? Jag tycker att iTunes är ett skitprogram och jag har sagt varför. Dessutom motiverar jag min inställning så väl att inte ens du, iTunes vite riddare, kan försvara programmet.
Försvara och försvara....?
Jag försöker ju mer då förklara saker som du inte har förstått, försöka reda ut och om möjligt hjälpa dig med de problem du säger dig ha, och reda ut saker som påstås men kanske är felaktiga.
Jag får ideligen div. påståenden om fanboy och annat i trynet från alla håll, fast det är fel då jag egentligen inte alls är någon fanboy. Jag försvarar gärna Apple men bara om det verkligen kan göras, för att folk t ex påstår saker som uppenbarligen inte stämmer eller bara kastar en massa skit utan egentliga fakta. Jag skulle aldrig försvara Apple blint, och jag skulle lätt kunna skriva en skaplig lista på saker jag själv saknar eller stör mig på med Apples produkter.
Men jag tycker det är mycket trevligare att i första hand försöka se på saker positivt och försöka förstå tänket, och hur det ska användas m.m. För ofta visar det sig ju att den första uppfattningen om en produkt ändrar sig med tiden när man fått testa lite mer, blivit mer van och sett att man kan ju göra på det sättet med, det var ju bättre eller smart. Eller så är det bara lite annorlunda utan att vara vare sig bättre eller sämre. Så tänker jag om allt, inte bara om Apple. Jag gillar att hellre försöka förstå och vara positiv, och försöka se fördelar. Och inte vara bara negativ och gå in för att se bara nackdelar och sen älta dessa hela tiden och glömma eller förneka fördelar.
Citat:
Och du, din självblinda höna, ska inte påstå att jag ogillar iTunes enbart för att jag har bestämt mig.
Och var skrev jag nu att det stycket i mitt inlägg var specifikt riktat till just dig? Jag menade rent generellt, alltså att det kanske finns sådana filurer, och nog kan du väl hålla med om att sådana filurer kan finnas?
Citat:
Det finns inga goda alternativ för oss OS X-användare. Jag har nämnt tidigare i tråden att iTunes är det bästa medieprogrammet vi kan välja. Därför är det så synd att programmet suger.
Sammanfattningsvis:
Jag tycker att iTunes är det bästa musikprogrammet som finns att tillgå för en OS X-användare. Tyvärr är programmet alltför låst i sitt gränssnitt: jag som har ett djupgående musikintresse saknar grundläggande möjligheter att sortera och spela upp min musik. Det finns tre alternativ för mig. Antingen bränner jag ut alla mina skivor och sorterar dem i ett CD-ställ, eller så går jag tillbaka till Windows och använder Winamp i kombination med operativsystemets filhanterare. Det tredje alternativet är att bita ihop och använda iTunes trots dess brister, vilket jag gör idag. Denna sista utväg medför ett nästintill obligatoriskt moment, nämligen klagandet: fan vad jag är trött på Apples sätt att inreda sina isoleringsburar snyggt så att man trots frihetsberövningen känner sig som hemma. Det är digital indoktrinering rätt igenom.
Då frågar jag dig, har du verkligen testat att försöka fylla i de fält med info för dina musik som du kan fylla ut, och se hur det funkar med organiseringen så som du skulle vilja ha den?
Om du testar och ser att det faktiskt skulle låta sig göras i iTunes att fixa en organisering för din musiksamling som du kan leva med och ha nytta av, så är väl det bara väldigt trevligt, eller hur? Om du sen ändå väljer att inte gå igenom hela din samling för du tycker det blir allt för drygt, är ju en annan sak och bara ditt val. Men då vet vi ju att iTunes skulle kunna fixa biffen med din musik, och då kan du ju inte längre säga att iTunes suger för det inte kan organisera musiken som du vill.
Dr Tinnitus