Citat:
Ursprungligen postat av thepogge
Det är sjukt jobbigt att man måste använda sig av det om man skall överföra musik till sin telefon, det är mycket smidigare att bara dra osv., när man spelar spel så poppar det helt jävla random upp och vill göra en uppdatering eller liknande utan att jag ens startar programmet. Och hela jävla tiden frågar dem om ditt och datt och jag blir frustrerad och det gör att jag bara vill spränga Apple HQ ännu mera.
Citat:
Ursprungligen postat av system
Men, det måste man ju inte. Såvida telefonen inte är en iPhone.
Det måste man inte ens om telefonen är en iPhone, det finns allstå andra alternativ att välja på för de som absolut vill det...
Och, det går hur bra som helst att bara dra musik till iPhone även med iTunes, det räcker att ha iTunes öppet och markera sin iPhone i listan till vänster, och har markerat att man vill hantera musik och video manuellt i inställningarna. Sen kan man bara dra och släppa den musik man vill till iPhonen, ja den behöver inte ens ligga i iTunes utan kan vara musikfiler som ligger på t ex skrivbordet.
Sen verkar många inte förstå fördelarna med att använda iTunes, utan vill bara raka in musikfiler absolut enklast och smidigast, helst utan något som helst program.
Men tänk efter lite. Här fixar en tillverkare ett program som är tänkt att ge användaren en massa möjligheter och fördelar, som de "skickar med" när man köper deras produkt (iPod/iPhone). Detta är inte helt ovanligt för andra produkter, t ex inom mätteknik, verkstadsutrustning, bilelektronik m.m. så tillhandahåller tillverkaren en programvara till datorn så att man på bästa sätt ska kunna hantera och utnyttja sin produkt, och inte hör man folk klaga frekvent på det i de tillfällena utan man använder det som tillverkaren varit snäll att ta fram för att hantera produkten och är glad för det. Det handlar alltså inte i första hand för att jävlas med sina kunder.
Ok, vilka fördelar får man om man väljer att köra med iTunes och samla sin musik där så den blir välorganiserad i ett iTunes-bibliotek.
Tja, vi får musik som är oerhört lätt att söka för att hitta det man vill lyssna på. Det presenteras på ett trevligt och bra sätt med albumbilder m.m. Man kan lekandes lätt göra spellistor som sen kan synkas till eller från iPhone/iPod/iPad, ja spellistor kan även göras på enheterna och sen synkas de till iTunes i datorn. Det formligen kryllar av funktioner och möjligheter.
Man får då samma sak även på sin mobila enhet, alltså sökbarheten, översikten med albumbilder för alla album, organiseringen m.m.
Hur folk kan tycka att detta är dumt och värdelöst, onödigt och istället vill sitta och joxa med mer eller mindre anonyma mappar och dra över med musik, som sen knappast kan visas på lika trevligt och överskådligt sätt på sin mobil, eller vara lika lätt sökbar på mobilen, det är för mig en gåta.
Jag säger som jag redan sagt, att oftast grundar sig folks ovilja till iTunes på okunnighet och fördomar. Man vet inte hur det egentligen är eller funkar, utan tror en massa negativt för man kanske har testat lite och inte fattat så mycket, eller gjort fel och det har krånglat lite, och genast är iTunes bara skit...
Alla som man har visat iTunes för live, alltså som varit hemma hos mig och fått se hur det ser ut och vad man kan göra och hur det funkar, brukar vara väldigt imponerade och säga "det hade jag ingen aning om, att man kan ha så mycket musik och ändå hitta allt så snabbt och enkelt". Samma sak när man säger att man har 2000-3000 låtar i mobilen och kan hitta allt lekandes lätt och snabbt, samt har albumbilder på allt.
Dr Tinnitus