Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag vet inte om jag ska tacka dig eller inte, då du blev arg och förbannad och blockade mig förut.
Men jag är snäll nog och tackar dig för det.
Get Info -> Options -> och där tar man Yes på Compilation och det funkar.
Ett annat problem som dök upp precis är att jag lägger in cover bilderna till dessa olika album, det ser bra ut när jag har skickat över dessa album till iphonen och det ser bra ut.
Problemet är i iTunes, det ser ut såhär. Samma bild dyker upp flera gånger.
Såhär ser det ut.
http://img193.imageshack.us/f/screenshot20110202at102.png/ som du ser står det Overmind Vol 2 och på sidorna är det samma albumbild 2 gånger? Men när albumet är i iphone så är det bara 1 bild, som det ska vara.
En annan grej är detta:
http://img600.imageshack.us/f/screenshot20110202at102.png/
Där finns inte coverbilden uppsatt såsom de andra albumen.
Här som du ser står det bara artistnamn, albumnamn, men ingen coverbild, även om bilden är ditsatt, då du kan se på första länken.
Det hela är inte svårare än att du blir behandlad och bemött efter hur du själv uppför dig. Gormar du och domderar och svinar dig så får du samma mynt tillbaka. De gånger du uppför dig sansat och trevlig så är det väl sällan några problem eller hur? Vilket jag redan påtalat förut för dig.
Nåväl, nog om det.
iTunes är inte perfekt jämt så det kan ibland uppstå knas, av olika anledningar som kan ligga utanför iTunes skuld eller så är det iTunes som är kinkigt.
När det blir flera albumbilder som din första bild visa, så kan det ofta bero på att det kan vara olika artister på just de albumet och har man då själva kolumnen för "Album" aktivt, eller på ett visst valt visningsläge, så kan det bli sådär.
Testa att klicka på rubriken "Album" överst i kollumnen album, och se om det blir någon skillnad. Du kan klicka flera gånger då det finns 2-4 olika visningslägen, ja du fattar om du testar. Blir det någon skillnad?
Du kan också testa att klicka på de andra kollumnerna för låt, artist, för att de hur det ändrar sig.
Det händer alltså ibland att visningen ser så där knäpp ut utan att det egentligen är nåt fel, därför att visningen i kolumnen Album är vad för att visa, eller inte visa det man vill. Och då kan de blir en drös "dubletter" i cover-flowen överst, ofta med varannan och sen ett annat cover mellan.
Din sista fråga är lurigare. Det händer ibland att det blir så, men jag vill minnas att jag då fått markera alla låtarna som ingår i albumet, koll att "Del av en samling" är aktiverat, och sen manuellt lägga in bildmaterialet själv igen, det kan du bara dra-släppa eller kopiera och klistra in direkt i bildrutan i den info-rutan du då redan är i. Klicka sen OK och se om det hjälpte.
Dr Tinnitus