2015-02-10, 13:25
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekkasus
Har en Iphone 4s (gammal jag vet) och den åkte ur fickan idag och utsattes för ett halvmeters fall kanske på skärmen, inga sprickor eller något men har ett svagt vitt sken över hela skärmen, allt svart är grått och allt utom det svarta och apparna är typ vitt, en del fönster på skärmen vibrerar också och på startskärmen är det gråa ganska tjocka linjer (4st)

Nån som vet vad man kan göra utom det uppenbara starta om, återställa etc
Byt skärm
Citera
2015-02-12, 00:14
Medlem
Nä är rätt säker på att det inte krävs skärmbyte, texten på t.ex. facebook blir svarta jämna linjer så ser ut att vara fel i färgkodningen.
Citera
2015-02-12, 00:47
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Nä är rätt säker på att det inte krävs skärmbyte, texten på t.ex. facebook blir svarta jämna linjer så ser ut att vara fel i färgkodningen.
Hur kan du vara säker på det?
Om du tappar den (yttre våld) så hjälper självklart inte en omstart för att fixa problemet..
Det är som att du krockar med ett träd med bilen så kylaren börjar läcka.. Den fungerar, men inte så bra.. Att stänga av och starta bilen igen hjälper inte... Inte ens den senaste versionen av programvaran i bilen kommer att hjälpa din läckande kylare..

Det enda hopp du kan ha är att det hjälper att dra loss skärmkabeln och sätta dit den igen, men mest troligt så är din skärm kass.
Citera
2015-02-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Hur kan du vara säker på det?
Om du tappar den (yttre våld) så hjälper självklart inte en omstart för att fixa problemet..
Det är som att du krockar med ett träd med bilen så kylaren börjar läcka.. Den fungerar, men inte så bra.. Att stänga av och starta bilen igen hjälper inte... Inte ens den senaste versionen av programvaran i bilen kommer att hjälpa din läckande kylare..

Det enda hopp du kan ha är att det hjälper att dra loss skärmkabeln och sätta dit den igen, men mest troligt så är din skärm kass.

Väldigt konstigt att du sitter och förespråkar varför en omstart inte skulle funka med tanke på att jag just sa att jag inte ville ha tips som dom uppenbara första försöken t.ex. starta om och återställa
Citera
2015-02-12, 08:40
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Väldigt konstigt att du sitter och förespråkar varför en omstart inte skulle funka med tanke på att jag just sa att jag inte ville ha tips som dom uppenbara första försöken t.ex. starta om och återställa
Så vad tror du, mr expert, är fel på din mobil?
Du har fått det enda tipset du kommer att få.. Din skärm är trasig, och behöver bytas. Det är inget mjukvaruproblem.
Citera
2015-02-12, 09:46
Medlem
Haha åkte in till min lokala applebutik och en återställning via itunes löste problemet, suck it mr.expert
Citera
2015-02-12, 10:01
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Haha åkte in till min lokala applebutik och en återställning via itunes löste problemet, suck it mr.expert
Så du menar att du är så inkompetent att du inte ens klarar av att göra en återställning själv?
Citera
2015-02-13, 04:05
Medlem
Signaturums avatar
Hejsan!
Införskaffade en iPhone 6 igår och den har hittills funkat underbart, förutom på en punkt.
Telefonen kopplar ständigt bort sig ifrån husets wi-fi och när jag går tillbaka in i inställningar hittar den signalen direkt och ansluter för att sedan koppla bort sig själv 5-10 minuter senare.
Är det telefonen det är fel på eller är det mitt nätverk?
Citera
2015-02-16, 18:59
Medlem
A350s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Hejsan!
Införskaffade en iPhone 6 igår och den har hittills funkat underbart, förutom på en punkt.
Telefonen kopplar ständigt bort sig ifrån husets wi-fi och när jag går tillbaka in i inställningar hittar den signalen direkt och ansluter för att sedan koppla bort sig själv 5-10 minuter senare.
Är det telefonen det är fel på eller är det mitt nätverk?
Det är troligen din telefon som det är fel på om du inte märker av likadant problem på andra enheter uppkopplade till ditt hemma nätverk. Jag rekomenderar dig att göra en "hard reboot" vilket du gör genom att hålla i stäng av knappen och hemknappen samtidigt i tio sekunder. Om det inte fungerar är det återställning av din iPhone 6 som gäller det alternativet hittar du i inställningarna och sedan trycker du återställ alla inställningar. Om inte det heller fungerar rekomenderar jag dig att kontakta Apples kundtjänst om problemet kvarstår.
Citera
2015-03-01, 22:37
Medlem
Min skärm och volym-knappar slutade fungera samtidigt bara sådär. Skärmen i sig fungerar men touchen reagerar inte. Tog telefonen till en reparatör(inte apple) och han testade med fyra olika skärmar men det hjälpte inte. Killen gissade på att moderkortet var paj? Någon som vet vad detta kan va för fel?

Telefon: iPhone 5
Senast redigerad av SchenkerDS 2015-03-01 kl. 22:42.
Citera
2015-03-02, 10:09
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchenkerDS
Min skärm och volym-knappar slutade fungera samtidigt bara sådär. Skärmen i sig fungerar men touchen reagerar inte. Tog telefonen till en reparatör(inte apple) och han testade med fyra olika skärmar men det hjälpte inte. Killen gissade på att moderkortet var paj? Någon som vet vad detta kan va för fel?

Telefon: iPhone 5
Mest troligt fukt.
Kan även bero på att du tappat den, eller så har den helt enkelt skämts så mycket över alla begränsningar att den självdött av skammen
Citera
2015-03-03, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Mest troligt fukt.
Kan även bero på att du tappat den, eller så har den helt enkelt skämts så mycket över alla begränsningar att den självdött av skammen

Har du några tips på hur jag kollar om det är fukt? Jag har själv bytt moderkort och annat skit på en iphone 4 så tänkte försöka och lösa detta själv.

Jag har tappat den några gånger men jag har ett mjukt stöt-skyddande skal, visserligen är det inte garanti på att den skyddar iphonen till 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in