2015-03-03, 07:57
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchenkerDS
Har du några tips på hur jag kollar om det är fukt? Jag har själv bytt moderkort och annat skit på en iphone 4 så tänkte försöka och lösa detta själv.

Jag har tappat den några gånger men jag har ett mjukt stöt-skyddande skal, visserligen är det inte garanti på att den skyddar iphonen till 100%.
Det säkraste är att kolla de vita klisterlapparna.. Hittar du bara röda=fukt.
Men annars så kan kontakter och sånt vara lite svarta, vilket också är ett tecken på fuktskada..

Ofta så syns det ingenting.

Det lättaste man kan göra är att testa med en ny skärm, men på en så gammal mobil så är det knappt värt att felsöka sådana här fel..

Det har hänt att jag fått in iPhone 4 som inte fungerar med pirat-skärm.. Så ett sätt att testa är att hitta en skärm från en iPhone 4 eller 4s som du vet är äkta..

Men det är konstigt att dessa saker slutade fungera samtidigt... Det är i mina öron ett tecken på något allvarligare fel på moderkortet.
Citera
2015-03-03, 17:26
Medlem
Vad kan ha hänt om mikrofonen har slutat fungera på iPhone 5 efter displaybyte? Jag har bytt fronten och nedre mikrofonen har dött, pratar man med högtalaren så fungerar det?
Citera
2015-03-04, 09:01
Medlem
rePears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders GP
Vad kan ha hänt om mikrofonen har slutat fungera på iPhone 5 efter displaybyte? Jag har bytt fronten och nedre mikrofonen har dött, pratar man med högtalaren så fungerar det?

Fungerar mikrofonen i röstmemo?
Om du trycker på volymknapparna står det ringsignal eller hörlurar då?

Det troligaste är nog att du har skadat hörlursuttaget eller mikrofonen när du öppnade telefonen. Det första jag skulle testa med är att byta ut mikrofonen och se om det fungerar.

Anledningen till att det fungera när du pratar i högtalarläge är för att då används en annan mikrofon än den vanliga.
Citera
2015-03-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Det säkraste är att kolla de vita klisterlapparna.. Hittar du bara röda=fukt.
Men annars så kan kontakter och sånt vara lite svarta, vilket också är ett tecken på fuktskada..

Ofta så syns det ingenting.

Det lättaste man kan göra är att testa med en ny skärm, men på en så gammal mobil så är det knappt värt att felsöka sådana här fel..

Det har hänt att jag fått in iPhone 4 som inte fungerar med pirat-skärm.. Så ett sätt att testa är att hitta en skärm från en iPhone 4 eller 4s som du vet är äkta..

Men det är konstigt att dessa saker slutade fungera samtidigt... Det är i mina öron ett tecken på något allvarligare fel på moderkortet.

Det är en iPhone 5 jag har, har själv lagat en iPhone 4
Som sagt iPhone har blivit testat tre ggr med helt nya skärmar och ingen av dem hjälpte.

Vad kan vara allvariga är moderkort? Har försökt google på detta fel men har inte hittat något liknande.
Citera
2015-03-23, 01:33
Medlem
mitt wifi har inte funkat på några veckor nu, har testat allt, återställt osv... kommer inte upp några nätverk och när ja skriver in allt så " finns de inte tillgängligt " men mina vänner kommer in på mitt wifi här hemma, någon som vet? har iphone 4
Citera
2015-04-06, 21:43
Medlem
Min iPhone 4 är stendöd. Både hemknapp och låsknapp är trasig så jag kan ej återställa telefonen genom att hålla de två knapparna intryckta. När jag laddar den händer ingenting.

Vad ska jag göra?
Citera
2015-04-30, 20:01
Medlem
Hade problemet med hörlursuttaget i en iPhone 4s då den tror att ett headset sitter i hela tiden.
Lämnade in den på ett lokalt företag där de böt hörlursuttaget , men efter bytet så är det exakt samma problem. I övrigt fullt fungerande med headset i. De kunde inte hjälpa mig mer, någon som upplevt samma fel?
Citera
2015-05-04, 16:31
Medlem
rePears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Hade problemet med hörlursuttaget i en iPhone 4s då den tror att ett headset sitter i hela tiden.
Lämnade in den på ett lokalt företag där de böt hörlursuttaget , men efter bytet så är det exakt samma problem. I övrigt fullt fungerande med headset i. De kunde inte hjälpa mig mer, någon som upplevt samma fel?

Ofta när det felet uppstår så beror det på att laddkontakten i telefonen är skadad eller att det är en massa smuts där. Testa att putsa rent där eller byta ut kontakten.
Citera
2015-05-06, 13:51
Medlem
Kan inte ladda min iPhone 5. Enligt en reparatör är det fel på kontakten och han kunde fixa det för 350 kr. Är det rimligt pris?
Citera
2015-05-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Kan inte ladda min iPhone 5. Enligt en reparatör är det fel på kontakten och han kunde fixa det för 350 kr. Är det rimligt pris?

Ja, det är ett rimligt pris för att byta laddporten.
Men prova först att ta ett gem eller liknande och skrapa rent i laddporten. I 9 fall av 10 är det bara navelludd och annan skräp som fastnat i botten och som blockerar laddkontakten från att nå hela vägen in.
Citera
2015-05-16, 18:01
Bannlyst
Glaset på min iPhone 6 plus har blivit spräckt ganska rejält. Försökte mig på att hitta någon som kunde byta ut glaset mot en rimlig summa, men det billigaste jag kunde hitta var 4000 spänn, vilket är SVINDYRT. Finns det någon billigare firma i Sthlms-trakten?
Citera
2015-05-19, 20:46
Medlem
Laddningsstickan kommer inte in i laddningsöppningen på iPhone 6. Uppdagades idag. Oklart varför. Ser inga avvikelser.

Har försökt att blåsa bort ev. damm o dyl. utan resultat. Har inte tappat den, eller hanterat telefonen ovarsamt på något vis.

Har ni iPhoneexperter något svar?
Senast redigerad av DokuKritan 2015-05-19 kl. 21:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in