2015-01-20, 07:56
Medlem
Passar på att fråga igen. Vad bör ett batteribyte kosta? Förutsätter att utbytesbatteriet är original.
Citera
2015-01-20, 08:53
Medlem
rePears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Passar på att fråga igen. Vad bör ett batteribyte kosta? Förutsätter att utbytesbatteriet är original.

De flesta tar ca 400:- för att göra det, inkl. batteriet så klart.
Citera
2015-01-24, 17:17
Medlem
Min skärm (Iphone5) blev helt plötsligt svart. Vad kan vara felet?

Det verkar som om det är på. Den har alltså inte slagit av.
Citera
2015-01-24, 21:00
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Min skärm (Iphone5) blev helt plötsligt svart. Vad kan vara felet?

Det verkar som om det är på. Den har alltså inte slagit av.
Har du testat att hålla inne Power och home i minst tio sekunder?
Citera
2015-01-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Har du testat att hålla inne Power och home i minst tio sekunder?

Ja

Skärmen blev bara svart utan förvarning. Jobbigt när det ringer och inte går att svara, hoppas batteriet tar slut snart då.
Citera
2015-01-24, 21:43
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Ja

Skärmen blev bara svart utan förvarning. Jobbigt när det ringer och in te går att svara, hoppas batteriet tar slut snart då.
Är den verkligen igång så ska den stängas av med denna knappkombination..
Annars har du fel på home eller powerknappen.
Citera
2015-01-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Är den verkligen igång så ska den stängas av med denna knappkombination..
Annars har du fel på home eller powerknappen.

det löste sig automatiskt när batteriet laddats ur jag fick ladda upp det igen, då kom skärmen tillbaka.
Citera
2015-01-29, 09:12
Medlem
Jag har tidigare skrivit om batteribekymmer, senast igår tvärdog den när den skulle ha 16% kvar, väl hemma när jag skulle ladda den så började den ladda från 5% fattar nada..

Nu undrar jag även över nåt annat. Jag använder earpods dagligen men sedan några dagar tillbaka så sätts röststyrning på och av titt som tätt, svarar jag på inkommande samtal så avslutas samtalen helt abrubt, det är som om earpodsen eller telefonen registrerar att JAG trycker på knappen via earpodsen att jag vill lägga på, störande som FAN!

Någon som har en aning?
Citera
2015-01-29, 13:30
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Jag har tidigare skrivit om batteribekymmer, senast igår tvärdog den när den skulle ha 16% kvar, väl hemma när jag skulle ladda den så började den ladda från 5% fattar nada..

Nu undrar jag även över nåt annat. Jag använder earpods dagligen men sedan några dagar tillbaka så sätts röststyrning på och av titt som tätt, svarar jag på inkommande samtal så avslutas samtalen helt abrubt, det är som om earpodsen eller telefonen registrerar att JAG trycker på knappen via earpodsen att jag vill lägga på, störande som FAN!

Någon som har en aning?
Du kan ha några fel på din mobil..
1: Byt batteri
2: Byt laddporten
Citera
2015-02-02, 00:54
Medlem
Scarabeos avatar
Hej, vet inte om det är rätt tråd att fråga i. Men provar att få svar innan jag startar en ny tråd.

Jag har en iPhone 5s som blir överdrivet varm vid användning, samtal och speciellt laddning. Det räcker med att använda den i ett par minuter bara innan det inte går att ha den vid örat längre. När man surfar så går det nästan inte hålla i den för den blir så löjligt varm på baksidan.
Den är bara 2 månader gammal, har inga appar som går i bakgrunden eller något sånt. Känns nästan som batteriet ska smälta( eller vad det nu är som blir varmt) när som helst.

Någon som vet vad detta kan bero på? Tacksam för svar.
Citera
2015-02-02, 05:29
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Hej, vet inte om det är rätt tråd att fråga i. Men provar att få svar innan jag startar en ny tråd.

Jag har en iPhone 5s som blir överdrivet varm vid användning, samtal och speciellt laddning. Det räcker med att använda den i ett par minuter bara innan det inte går att ha den vid örat längre. När man surfar så går det nästan inte hålla i den för den blir så löjligt varm på baksidan.
Den är bara 2 månader gammal, har inga appar som går i bakgrunden eller något sånt. Känns nästan som batteriet ska smälta( eller vad det nu är som blir varmt) när som helst.

Någon som vet vad detta kan bero på? Tacksam för svar.
Testa att göra en återställning. Annars så måste du lämna in den hos Apple.
Citera
2015-02-09, 18:53
Medlem
Har en Iphone 4s (gammal jag vet) och den åkte ur fickan idag och utsattes för ett halvmeters fall kanske på skärmen, inga sprickor eller något men har ett svagt vitt sken över hela skärmen, allt svart är grått och allt utom det svarta och apparna är typ vitt, en del fönster på skärmen vibrerar också och på startskärmen är det gråa ganska tjocka linjer (4st)

Nån som vet vad man kan göra utom det uppenbara starta om, återställa etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in