Denna tråd är avsedd att besvara hårdvarumässiga problem på samtliga iPhonemodeller. Mjukvaruproblem eller frågor om hur man jailbreakar och unbrandar hänvisas till sökfunktionen på forumet.
Min knapp för att stänga av ljudet glappar, trycker jag den på avstängt så är ljudet ändå på. Pressar jag upp knappe pyttelite stängs ljudet av. Är detta vanligt förekommande? Vad ska jag göra?
vibratorn på min iphone 3g 8gig lägger av till och från. Vad kan detta ha o göra med?
Svårt att säga, jag skulle gissa på antingen vattenskada eller att vibratorn helt enkelt håller på att ge upp. Ett byte av vibrator eller rengöring av logicboard kan eventuellt lösa detta.
Vad skulle du säga att den vanligaste orsaken till en reklamation är?
Trasig mic? Batteri? Kall-lödning? Nåt helt annat?
/s106
Svårt för mig att svara på då jag själv inte är i kontakt med reklamationer.
Den skada som är vanligast förekommande för mina kunder är spräckt digitizer.
Min knapp för att stänga av ljudet glappar, trycker jag den på avstängt så är ljudet ändå på. Pressar jag upp knappe pyttelite stängs ljudet av. Är detta vanligt förekommande? Vad ska jag göra?
Har varit med om detta några enstaka gånger, problemet har dock alltid varit detsamma. Hållaren till mute-knappen har gått sönder.
Här om dagen så råkade jag doppa min 3GS i en balja med vatten. Googlade snabbt då och fick fram att jag skulle stänga av den och lägga den i en påse ris. Det gick inte att använda varken knappen som man stänger av med / home knappen. skärmbelysning hade även dött. frågan är bara, vet du något sätt som man kan starta telefonen på förutom att trycka/hålla in knapparna på någotvis.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!