Till nyår tänkte jag köpa champagne. Eftersom jag bara druckit champagne kanske 3 gånger i mitt liv och är inte så förtjust i smaken av vin så söker jag en champagne som inte smakar så mycket vin utan mer åt cider hållet? Polaren fyllde år i höstas och bjöd på någon utsökt champagne, dock så minns varken jag eller han vad den hette...
Till nyår tänkte jag köpa champagne. Eftersom jag bara druckit champagne kanske 3 gånger i mitt liv och är inte så förtjust i smaken av vin så söker jag en champagne som inte smakar så mycket vin utan mer åt cider hållet? Polaren fyllde år i höstas och bjöd på någon utsökt champagne, dock så minns varken jag eller han vad den hette...
Du kan väl dra iväg ett ''vad händer?-sms'' och lägga till en fråga om vad ni drack då?
Tjena, någon som vet nån riktigt billig champagne som går att köpa på systemet?
Tänkte ha på nyår, har annan dricka men kände att nån champagne var ju ett måste
Jag har nu läst igenom tråden, mycket underhållande till tider. Detta har väckt mitt intresse och jag har några frågor.
Var hittar man info om hur lång tid olika årgångar kan/skall lagras?
Vilka champagnen räknas till kategorien prestigechampagne, det är väll inte så enkelt att det är det sammma som årgångs champagne?
Var hittar man information som man kan lita på, om de olika husen i champagne?
Är inte champagne lite för dom speciellt invigda? Jag har först börjat uppskatta champagne efter att jag började notera doft, smak och utseende. Champagne är mycket mer intressant att dricka än t.ex. Cava och prosecco. Men det finns många som är lite svårdrukna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!