2010-09-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saabturbo
Pol roger helt klart. Om du ska ha party för mer än 10 pers, så rekomderar jag dig att köpa en Magnumbutelj 1,5L istället för 2 små vanliga 0.7!

Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Pol Roger på Magnum.

Eller ännu heller Bollinger. Tror Bollinger kostar 800 kr för Magnum.

Mr. Bond...

tänkte köpa 2 flaskor

en moët sen någon av dom två som jag nämnde, snart gått igenom alla systemets "basvaror" så att säga iallfall här där jag bor :P
fast kan ju köpa 1.5 liter iställe
Citera
2010-09-05, 07:35
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerface.
tänkte köpa 2 flaskor

en moët sen någon av dom två som jag nämnde, snart gått igenom alla systemets "basvaror" så att säga iallfall här där jag bor :P
fast kan ju köpa 1.5 liter iställe

Köp inte Moet. Pol Roger och Bollinger är bättre alla dagar i veckan.
Citera
2010-09-13, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Köp inte Moet. Pol Roger och Bollinger är bättre alla dagar i veckan.

Louis Roederer Carte Blanche ska vara en söt champange, nån som smakat den och kan beskriva smaken ?

samma sak med Lanson Black Label ,Pommery Brut Royal, Taittinger Nocturne
Citera
2010-09-13, 10:45
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerface.
Louis Roederer Carte Blanche ska vara en söt champange, nån som smakat den och kan beskriva smaken ?

samma sak med Lanson Black Label ,Pommery Brut Royal, Taittinger Nocturne

Den går ned. Smaken är... söt. Tänk torr Champagne med extra socker, vilket är precis vad det är. Inte min favorittyp av den ädla drycken, men vill du testa ska du köpa Roederer eller Tattinger Nocturne.
Citera
2010-09-13, 14:03
Medlem
Sillkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saabturbo
Pol roger helt klart. Om du ska ha party för mer än 10 pers, så rekomderar jag dig att köpa en Magnumbutelj 1,5L istället för 2 små vanliga 0.7!

Literpriset är högre på magnumbuteljerna. Att handla sådana på bolaget i Sverige är således en förlustaffär. Just Pol Roger skiljer bara kronan men för en Bollinger till exempel så är det runt 100:- / 200:- mer du får punga ut med beroende på variant.
Citera
2010-09-13, 14:17
Medlem
Coolcittes avatar
Har fått en flaska Moët & Chandon Brut Imperial i present som jag hade tänkt dricka (nu är det väl visserligen som att komma och snacka om Eldorado-kaffe i livsnjutartråden om kaffe), men det är ju trots allt äkta champagne.

Vad är det bästa tilltugget? Vill ha något lätt som inte förstör smaken av bubblet. Har läst att lättsaltade potatischips och salta pinnar är bra, stämmer det?
Citera
2010-09-13, 14:25
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillkung
Literpriset är högre på magnumbuteljerna. Att handla sådana på bolaget i Sverige är således en förlustaffär. Just Pol Roger skiljer bara kronan men för en Bollinger till exempel så är det runt 100:- / 200:- mer du får punga ut med beroende på variant.

Tungt skäl att satsa på Pol Roger då
Citera
2010-09-13, 17:19
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Nja, skillnaden på reg. but. av Pol Roger kontra magnum är väl 2 kr. Bra affär således. Prisdifferensen i Sverige gällande Bollinger på magnum kontra regular är 91 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Tungt skäl att satsa på Pol Roger då
Ja, som aperitif och supadricka. Som matchampagne skulle jag rösta för Bollinger, då den är litet "matigare". Men då helflaskorna som dessutom mognar lite snabbare.
Citera
2010-09-13, 17:31
Medlem
Sillkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nja, skillnaden på reg. but. av Pol Roger kontra magnum är väl 2 kr. Bra affär således. Prisdifferensen i Sverige gällande Bollinger på magnum kontra regular är 91 kr.

Att betala 2:- mer är väl inte en bra affär? Vad gäller Bollinger så finns även La Grande Année vars magnum är 195:- dyrare per liter jämfört med 75 centilitaren.
Citera
2010-09-13, 18:09
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Att betala 2:- mer är väl inte en bra affär? Vad gäller Bollinger så finns även La Grande Année vars magnum är 195:- dyrare per liter jämfört med 75 centilitaren.
Det är en väldigt bra affär om man tänkt sig handla EN pava då man råkar blir TVÅ till att dricka.
Citera
2010-09-13, 18:36
Medlem
Cantorass avatar
Citat:

Att bara betala 2:- per liter för magnum är väl en bra affär? Som du visar är magnum alltid dyrare - men köper du magnum får du oftast en bättre champagne i en mycket coolare butelj.
Citera
2010-09-13, 18:48
Medlem
hobokens avatar
Bruno Paillard Première Cuvée är en djävulskt bra champagne. Kostar 345 kronor på systemet. Köp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in