Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag betalar 3500:- för två buteljer, det får ses som reapris idag, jag har för mig att den gick för 1350:- på bolaget när den kom för att sedan landa någonstans kring 2250:-. Tyvärr börjar priserna gå upp ordentligt i Prag också, skall man handla dompa så får man räkna med i stort sett samma priser som här dessvärre, men en del fynd görs fortfarande!
Det är ändå ett mycket bra pris, och i par med vad man får lägga ut per flaska på marknaden idag.
Man får passa på att knipa åt sig fynden i de gamla öststaterna nu. Det är troligt att det blir som i Spanien och Grekland. Efter deras inträden i valutaunionen var det ajöss med fynden på både skumpa och annat vin.
Ett land med en hel del billig skumpa både på restaurang och i butiker är faktiskt Danmark. Jag har gjort en hel del fina fynd där, bl.a. en gammal 82:ans dompa som jag betalade futtiga 700 spänn för för inte så länge sedan samt på rödvinssidan en 1986 Château Beychevelle på restaurang (!) som jag betalade 300 danska kronor för, så ibland dyker Jultomten upp.