Citat:
Ursprungligen postat av Martin3
Låter onekligen fantastiskt! Jag har ännu inte haft förmånen att få prova detta vin, men har en 98:a i källaren. Förvisso en betydligt svagare årgång än din 88:a, men den ska ändå få mogna till sig några år till! Och sedan kanske drickas tillsammans med den "vanliga" 98:an för att känna skillnaden.
Har du druckit den vanliga 88:an? Om ja, kan du beskriva skillnaden mellan den och CdM?
Ja, jag har druckit också den "vanliga" 88:an. Det var nog en cirka 5 år sedan skulle jag tippa, dessutom kom den in ganska sent i racet...

Men, som jag kan dra mig till minnes var den "yngre" i stilen (vid den tidpunkten) än Krug Non Vintage - ändock - ett alldeles strålande vin.
Jag vågar mig inte på att rangordna loppor och löss - men jag är nog beredd att utifrån "förutfattade meningar" ranka CdM något litet högre. Men det hade varit intressant att jämföra dessa mastodonter sida vid sida och inte med 5 års mellanrum. Champagnerna ändrar karaktär under sådan tidshorisont, referenserna likaså.
Sorry, men jag kan inte ge dig ett bättre svar. Min angenäma fylla för 5 år sedan tjänar som ett fullgott argument för den ordningen.