2010-02-11, 10:51
Medlem
meepers avatar
Föreläsning?
Citera
2010-02-11, 12:39
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Föreläsning?

Yes!
Vännen till vår familj som äger vinsidan som är nämnd högre upp i tråden håller även i föreläsningar om vin & champagne.
Citera
2010-02-19, 13:54
Medlem
Nauthizs avatar
Någon som kan rekomendera en god och prisvärd Champagne som finns på Systemet?

Tänkte hålla mig på under <450 riksdaler

Citera
2010-02-19, 14:11
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nauthiz
Någon som kan rekomendera en god och prisvärd Champagne som finns på Systemet?

Tänkte hålla mig på under <450 riksdaler

Klassisk och nästan för lättdrucken: http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7421&Butik=0&SokStrangar=
Samma fast frisk och krispig jämfört med den första som är lite sötare: http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7424&Butik=0&SokStrangar=
Som ovan fast lite mindre exklusiv och därmed lite billigare: http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7686&Butik=0&SokStrangar=

Alla tre är prisvärda med bra kvalité tycker jag.

Grattis till 500
Citera
2010-02-19, 14:14
Medlem
Pol Roger Brut Vintage 2000, Bollinger SC, eller kanske en Bollinger Rose som är prissänkt till 499 riksdaler, om du nu kan slanta 50 pix till.
Citera
2010-02-27, 15:58
Medlem
Feadogs avatar
Har beställt några flaskor André Clouet. En rosé, två silver brut nature och sen plockade jag med mig en vanlig Grande Réserve när jag ändå var på glasbanken.

Är det bara jag som känner att André Clouet är lite som en student-Bollinger? Bolly är ju favoriten, men eftersom jag är student så får man ju ibland leta alternativ som blir lite billigare. De André Clouets som jag smakat har haft lite samma fyllighet och kraft som Bollinger. Trots att den är billig så har jag ganska höga förväntningar på Silver som är en blanc de noirs med 0g dosage. Sen är ju flaskorna jävligt snygga också.
Citera
2010-02-27, 16:37
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Har beställt några flaskor André Clouet. En rosé, två silver brut nature och sen plockade jag med mig en vanlig Grande Réserve när jag ändå var på glasbanken.

Är det bara jag som känner att André Clouet är lite som en student-Bollinger? Bolly är ju favoriten, men eftersom jag är student så får man ju ibland leta alternativ som blir lite billigare. De André Clouets som jag smakat har haft lite samma fyllighet och kraft som Bollinger. Trots att den är billig så har jag ganska höga förväntningar på Silver som är en blanc de noirs med 0g dosage. Sen är ju flaskorna jävligt snygga också.

Håller helt med om att den känns prisvärd! Min nuvarande favoritbudgetdricka.
Citera
2010-03-09, 19:03
Bannlyst
Hade höga förväntningar på denna tråden, men får se att Gula änkan, Pol Roger och Dompa diskuteras. Jag vänder och går. Fy, vad tråkigt.
Citera
2010-03-10, 19:29
Medlem
black-swans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Håller helt med om att den känns prisvärd! Min nuvarande favoritbudgetdricka.
André Clouet har varit favoriten denna termin. Har blivit ett halvdussin flaskor och är mer än nöjd
Citera
2010-03-10, 22:14
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaco
Hade höga förväntningar på denna tråden, men får se att Gula änkan, Pol Roger och Dompa diskuteras. Jag vänder och går. Fy, vad tråkigt.

Om du hade tittat genom hela tråden hade du märkt att kvaliteten på diskussionen varierar då det både finns nybörjare (som jag själv) och experter. Inget fel med det.
Citera
2010-03-14, 20:36
Medlem
TommyGBGs avatar
Har en Dompa '96 plomberad vintage-kartong,
bör jag sälja, dricka eller spara tills jag får riktigt bra betalt?

Känns ju som det är lite fel tid att sälja, priserna borde ju vara högre när toppen av nästa högkunjuktur kommer.

Är helt borta på det här med champagne men hört att 96an skall vara en fin årgång, kommentarer?
Citera
2010-03-16, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyGBG
Har en Dompa '96 plomberad vintage-kartong,
bör jag sälja, dricka eller spara tills jag får riktigt bra betalt?

Känns ju som det är lite fel tid att sälja, priserna borde ju vara högre när toppen av nästa högkunjuktur kommer.

Är helt borta på det här med champagne men hört att 96an skall vara en fin årgång, kommentarer?

Om du ska sälja den, vänta med det.
Om du ska dricka den, vänta med det.
Oavsett ska du alltså spara den, så vida du inte vill göra en dålig affär eller dricka skumpa som inte nått sin fulla potential.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in