2009-07-28, 15:50
Medlem
Att jag av någon anledning skulle hjälpa min psykologilärarinna från gymnasiet med hennes tvätt. Var tvungen att bära gummihandskar, för att "jag inte skulle bränna mig"...
Citera
2009-07-29, 07:09
Medlem
Espionages avatar
Jag drömde att jag kedjade fast en tjej i en stålställning som råkade finnas i köket på jobbet och skulle klippa av hennes jättelånga hår
Men så ångrade jag mig när hon började gråta.
Citera
2009-07-29, 07:53
Medlem
DeusSanctis avatar
Inatt drömde jag inget alls för jag kunde inte somna, men igår drömde jag om att min pojkvän låg på sjukhus. Han har gjort det ibland på riktigt med nu, för njurstenar som kommer hela tiden, och fått äta massa smärtstillande. Så jag drömde att han låg på sjukhuset och hade njursten och behövde äta massa smärtstillande tabletter varje dag, men han vägrade ta emot medicin av någon som inte hade corpse-paint för han litade inte på deras avsikter. Läkarna fick måla corpse-paint varje gång för att han skulle få förtroende för dem och äta deras piller.
Citera
2009-07-29, 17:08
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Espionage
Jag drömde att jag kedjade fast en tjej i en stålställning som råkade finnas i köket på jobbet och skulle klippa av hennes jättelånga hår
Men så ångrade jag mig när hon började gråta.
Jag vet inte om jag vill se Saw med dig nu längre...

OnT: Jag drömde att jag hade fått en ny lägenhet - sex rum och kök, parkettgolv överallt, bra läge. Jag skulle även få överta mitt ex's urgulliga hund och livet lekte!

Sen vaknade jag
Citera
2009-08-02, 13:19
Medlem
pump-action.s avatar
Drömde någon sjuk men riktigt skön dröm i natt. Hände massa saker innan drömmen riktade in sig på detta: Börjar med att jag är på något ställe, med massa folk och bilar, utanför någon byggnad. Sedan blir någon skjuten av en sniper, så hela huvudet exploderar typ och jag är plötsligt polis/detektiv, har en partner och ska hitta denna seriemördare.

Det händer ju mycket i drömmar, så kommer inte ihåg alla detaljer. Men sedan är jag på ett annat ställe där ett nytt offer hittats och jag pekar på en liten dunge med träd och skit och säger något löjligt: Där stog nog mördaren, ett perfekt ställe att gömma sig. Så jag och min partner går dit för att undersöka saken och då kommer en omotiverad scen att en bar finns bakom och vi super, min partner säger helt konstiga saker. Lite saker händer, och jag finner mig i en lägenhet där ännu ett offer hittas, litet mer skumma omotiverade saker händer, sedan får jag veta att mördaren kidnappat min "syster" och jag måste hitta henne innan det är för sent. Jag går ut och har en pistol i min hand, och liksom långt borta ser jag hur mördaren närmar sig och bär på min "syster" under armen som sprattlar och försöker ta sig loss, en slutstrid är helt klart på G. Men sedan vaknar jag... tråkigt för jag ville veta vem mördaren var.

Det är roligt när en dröm har en sådan tydlig röd tråd. Och vad som inte går att förmedla är hur kuslig stämningen faktiskt var i denna dröm. Var en slags semi-mardröm.
Senast redigerad av pump-action. 2009-08-02 kl. 13:22.
Citera
2009-08-05, 14:28
Avslutad
Brukar ofta drömma att jag tar ut en massa pengar på bankomaten. Sen kommer folk och ska låna av mig så jag blir helt black. Jag spenderar mina sista hundringar på bolaget. Men brukar bara ha råd med några öl, för att folk har tiggt av mig allt...
Citera
2009-08-07, 00:27
Medlem
Trinnits avatar
Jag har drömt hur mycket som helst de senaste dagarna/veckan. Och konstiga drömmar.

Inatt drömde jag att jag var tvungen att dö. Det var en del av någon plan/samhällsorganisation där alla dog, och sedan väcktes man till liv nästa år. Arrangemanget var sådant att man skulle gasas ihjäl, man stod i ett mörkt rum och så släppte de in gasen eller kastade in en gasbomb eller något annat. Bara det att jag ville helst undvika att dö eftersom jag visste att det skulle vara väldigt ångestfullt, och precis som att dö på riktigt, trots att jag egentligen visste att jag skulle väckas till liv längre fram. Jag visste att man liksom skulle tappa andan och känna halsen dra ihop sig och allt det där.

Gick omkring och försökte komma undan, och då såg jag en familj som min familj är nära bekanta med. De var stendöda, allihop (konstigt nog har jag drömt flera gånger om att en person i den familjen har dött), men hade liksom frusit i sina positioner. Och så gick jag och funderade på om jag skulle kunna hålla min familj i handen när jag dog, bara det att jag inte var säker på de inte skulle vara för upptagen med sin egen död och ångest för att bry sig om att jag dog och hade ångest.

Det slutade med att jag på något vis kom ut, och då hade det plötsligt ändrats så att jorden skulle gå under, och jag försökte övertala en pojkvän om att betala en kasse mat med kreditkort eftersom jorden ändå skulle gå under innan vi fick räkning på krediten. Det slutade med att han, när allt var betalt, började gråta för att världen skulle gå under. Sedan var det ytterligare ett skutt tills jag befann mig på ett torg med pojkvännen och en kompis, och alla utom jag är på gott humör. Då börjar jag av någon anledning böla istället. Sedan vaknade jag.

Kvällen innan drömde jag om att jag var inspärrad på något nöjesfältliknande grej. Det fanns två sängar i en liten bod, och någon slags vagn (typ gruvagn) med prylar i. I den vagnen slängdes det en massa stora, döda råttor. Jag hölls inlåst och alltid i mörker, och slutligen rymde jag, livrädd, från stället, förbi gläntade dörrar, och lås som jag trodde skulle väcka nöjesfältschefen (en tjock, halvt flintskallig man med evil-clown målning och stjärnor målade på kinden). Det utspelade sig som om jag rymde ur värsta kidnappningsscenariot. Läskigt var det iallafall.

Jag tog mig ut och rymde till mitt hotell, som tydligen låg i Stockholm, bara det att chefen på nöjesfältet var ute efter att döda mig. Flydde hotellet, och alltsammans slutade med att han dök upp från ingenstans, rakt framför mig. Hade kvar otäckt-känslor långt efter det att jag vaknat. Skumt det där, att man vet att det är helt banalt men ändå är man rädd även efter det att man vaknat.

Det kan väl analyseras in i all oändlighet, antar jag. Men det är skumt hur mycket hjärnan kan pussla ihop.
Citera
2009-08-07, 09:31
Medlem
kthxbyelols avatar
Jag drömde att jag var den tröttaste människan på jorden och på något sätt så drömde jag om att sova fast jag sova...
Citera
2009-08-07, 15:29
Medlem
kommer inte ihåg så mycket men var på något slags "sommarland" som leksand.

drömde att jag var mig själv då fast med helium fyllda vingar och en kråknäbb (var en ballong typ) som någon person drog runt med, och jag attackerade folket som gick nedanför.
Jag skrek som en kråka och dök ner mot folk och bara skrek, helt sjuk dröm kändes riktigt verkligt fast jag vaknade av att jag skulle dyka ner på en unge och skrika som en kråka, fast jag störtade för min flygförmåga slutade att fungera så störtade på ungen och sedan vaknade jag : / helt sjukt var det
Citera
2009-08-07, 16:47
Medlem
NewDeers avatar
Jag drömde att jag satt i fängelse pga att ha "kapat" en radiostation, dvs sänt program därifrån Fast det var inget riktigt fängelse, mer en ungdomsanstalt.

Iaf, så hade nåt blivit stulet och jag och två andra var huvudmisstänkta. Vi fick ta av oss alla kläder och bli kroppsvisiterade. Min vakt var riktigt äcklig - hon smekte mig mest, la händerna om mina bröst och sa "åh, vilka härliga kuddar, du är poppis på kåken va?"

Vi fick gå iaf och när vi var tillbaka på stället så kom en gammal barndomskompis mamma och undrade vad jag gjorde där. Hennes dotter hade just hamnat där och hon trodde att det var nåt slags sommarläger, hon undrade om vi brukade campa och fiska och sånt. Jag hade inte hjärta att tala om sanningen för henne. Sen var det nån som snodde min borste. Jag blev jättearg. The end
Citera
2009-08-08, 02:21
Medlem
moliss avatar
Allt jag kommer ihåg var att jag var på en fest och jag spydde bajs... Alla skrattade åt mig Hade en vit t-shirt.
Citera
2009-08-08, 02:25
Medlem
HejDuAnnes avatar
Okej, öh... hoppas någon kan tyda lite drömmar för den här var verkligen störd.

Jag var i mitt gamla hus jag bodde i under min barndom, jag står framför tvättstugan och ser en råtta. Plötsligt börjar jag skrika och tar en hammare och slår ihjäl den stackars råttan. Jag springer in och dödar alla de 10 råttorna till och jag riktigt ser hur de blöder och hjärnan flyter ut. Min mamma kommer in och reagerar som inget har hänt. Nästa sekund är jag i något Las Vegas-liknande ställe och gråter av dåligt samvete för att ha dödat råttorna, sedan vaknar jag... Helt sjukt vilka filmer hjärnan kommer på under sömnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in