2008-07-26, 15:50
Medlem
FlapJacks avatar
Jag blev medveten i drömmen och flög över husen i Årsta Berg (min barndomsort)
Citera
2008-07-26, 23:58
Medlem
I går natt drömde jag att den där rödhåriga tjejen i "That 70's Show" försökte hindra mig från att klättra upp på taket.

Några dagar innan drömde jag att Dominica Peczynski från "Army of lovers" skulle rida mig i en soffa, men min snopp var för liten och slak så det gick inte; något som hon klagade på hela tiden. En mardröm alltså.

Citera
2008-07-27, 00:56
Medlem
Veeoons avatar
Drömde att min mobil (som är min väckarklocka f.ö) ringde på morgonen, så jag tog den och kasta den i backen så den gick sönder, vände mig och skulle sova vidare, men hör en till väckarklocka ringa.. sen ekar det i hela rummet och jag kollar på nattduksbordet och där ligger flera hundra mobiler och tjuter, så jag börjar ta en och en och kasta dom i golvet, sen vaknade jag.
Citera
2008-07-27, 16:09
Medlem
FlapJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Drömde att min mobil (som är min väckarklocka f.ö) ringde på morgonen, så jag tog den och kasta den i backen så den gick sönder, vände mig och skulle sova vidare, men hör en till väckarklocka ringa.. sen ekar det i hela rummet och jag kollar på nattduksbordet och där ligger flera hundra mobiler och tjuter, så jag börjar ta en och en och kasta dom i golvet, sen vaknade jag.

hahah klockren
Citera
2008-07-28, 04:53
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon

Haha, jag kan tänka mig paniken! "Måste ha sönder de jävlarna fort som fan!!"

Inatt drömde jag något om att jag gick (hade även en jävla stalker efter mig) på gatan men kunde inte gå i mer än sniiiigelfart. Ja, ni vet väl känslan av att inte kunna ta sig fram. Mycket jobbigt men jag kom undan och träffade sedan en tjej och hoppade över ett plank, sen vet jag inte vad som hände..
Citera
2008-07-29, 00:00
Medlem
Labolinas Linas avatar
Jag gick i utkanten av stad som jag inte känner igen. En man går cirka 10 meter framför mig och framför honom så är det en annan människa. Vi är som sagt 3 st på gångvägen med ca 10 meters mellanrum. Mannen i mitten börjar jogga mot mannen längst bort. Mannen längst bort lägger benen på ryggen och springer iväg vilket medför att mannen som joggade stannar och vänder sig om.
Jag kommer inte ihåg vem det är, men jag tänker ungefär "Å fan inte du" eftersom att jag känner igenom honom. Då börjar han hånskratta och tar upp en .22 pistol och börjar skjuta mot mig. Jag blir träffad i skinkad av en kula som går rakt igenom plånboken men jag undkommer utan större problem. Kände mig inte direkt rädd utan det var mest konstigt med tanke på att jag "kände igen" skytten.

-

Jag kom och tänka på en annan dröm som var liknande. Jag var i Israel på en "firing range" där jag visste att någon sköt med ett .22 gevär. Av någon anledning så sneddade jag frivilligt över skjutbanan vilket resulterade i att jag blev träffad i ryggen och fick kulan i strupen men lyckades att hosta upp den*. Jag tänkte tanken att det var lugnt eftersom att .22 är små kulor. Men jag kände en enorm smärta i bröstet och kunde inte koncentrera mig. En läkare var snabbt på platsen och plåstrade om mig samt körde i ilfart till närmsta sjukhuset. Väl framför sjukhuset så går jag några steg för att sedan hosta upp en större mängd blod och sedan falla ihop mot betonggolvet. Då vaknar jag direkt upp ur sömnen med en puls på 200. Kändes extremt verkligt och läskigt.

* Långt innan TV6(?) började med reklamen för sant/falskt
Citera
2008-07-29, 02:02
Medlem
Veeoons avatar
Drömde att jag gick på en resturang som liknade McDonalds lite, där inne satt två av mina kompisar (båda manliga) och grovhånglade, satte mig ner framför dom och sa "Jag har ingeting emot homosexuella, men ni kunde väl iaf ha talat om för mig att ni var bögar?".. Bestämmer mig för att gå, så jag går ut och resturangen befann sig mitt i ett gräsland, bara stora vidder med gräs, dock så stod det en lada bredvid resturangen och till min förvåning så stor min syster där och tänder på dynamit, frågar vad hon håller på med och hon berättar för mig att hon måste spränga ladan då den är full av efterblivna, vaknade en stund efter det.

EDIT: Ja, om nu en resturang kan jämnföras med McDonalds
Citera
2008-08-06, 17:16
Medlem
Veeoons avatar
Bumpar denna tråd med en till dröm, har haft mycket tvestjärtar här hemma, dock så dödar jag dom aldrig, utan kastar alltid ut dom.

Iaf..

Drömde att jag stod i duschen när jag såg någonting i ögonvrån röra sig emot mig, kollade ner och såg till min förskräckelse att det var en tvestjärt lika stor som min arm! Blev livrädd och sprang ut i köket och hämtade ett dricksglas, lyckades fånga tvestjärten i glaset på något sätt, kastade sedan ut den genom ett öppet fönster..

En väldigt kort, men dock ganska intressant dröm
Citera
2008-08-06, 19:05
Medlem
giggitys avatar
För någon natt sen drömde jag att någon kom in på mitt rum och sa att vi skulle spela NHL 08. Så jag vaknade, tog ur Halo 3 och la in NHL. Sedan kom jag på att något var fel...
Citera
2008-08-07, 12:55
Medlem
HC47s avatar
Inatt hade jag nog den sjukaste drömmen på länge.

Först så kör jag motorcykel snabbt som fasen för att komma undan polisen. Inget skumt med det.. Men rätt som det är så sitter jag i en lägenhet där en kamel tar livet av sig genom att hoppa ut från balkongen..
Citera
2008-08-07, 13:22
Medlem
mischief_s avatar
Jag drömde att jag skulle spela ett intro till någon låt på gitarr inför min gamla gymnasieklass på en svenskalektion. Jag spelade fel och svenskaläraren började hacka på mig (hatade honom så jävla mycket, p.ga att han alltid klankade ner på mig). Jag bet tillbaks och sa typ "håll käften" eller liknande, då mumlade han något surt, sen gick jag fram till förstärkaren och började ställa in lite roliga inställningar och gav mig fan på att jag inte skulle spela fel. Sen kommer jag inte ihåg mer.
Citera
2008-08-07, 16:20
Medlem
Hm jag drömde att jag och en polare åkte till Norrland sen tog vi massa amfetamin sen stötte vi på massa norrlänningar och min polare började snacka massa counterstrike med dom

Det häftiga med drömmen var att jag som aldrig testat tjack ändå upplevde det i drömmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in