2022-11-23, 13:57
Avslutad
Senaste drömmen var;

att jag åkte taxi och smet utan att betala. För att komma undan den väntande taxibilen gick jag in i fel portuppgång och rörde mig omkring på källarplanet för att kolla när taxibilen gav upp. Efteråt åkte jag till ett lager av varor där det skulle finnas diskmedel för 1 krona. Min bror hade också precis tagit sin examen för att bli polis så jag begav mig för att möta honom på polisstationen. Då kommer taxichauffören in för att anmäla mig, och jag står nära honom, men han känner inte igen mig. Jag går undan men lyssnar på hans anmälan. När han får frågan hur jag var klädd svarar han att jag var nött klädd och smutsig i ansiktet. Vilket jag reagerar på från mitt hörn! Det märkliga var dock att han lämnade in 300 kronor som resan kostade för en annan chaufför att hämta. Jag fattade aldrig varför i drömmen och stod och analyserade hans handling.

Plötsligt skiftade det över och jag hade två män som följde efter mig. Då blev jag tvungen att ställa om sinnet och komma levande ur det.
Senast redigerad av GenesisP 2022-11-23 kl. 14:00.
Citera
2022-11-23, 17:23
Medlem
Merwinnas avatar
Igår kväll satt jag länge uppe och läste om barnmumier i Peru. Barnen offrades genom att de lämnades ensamma att dö högt uppe i den syrefattiga luften i bergen, och de fick med sig alkohol och coca att inta så att de gled in i döden. De har återfunnits otroligt intakta efter 5-600 år p.g.a. att de blivit naturligt frystorkade.

I natt drömde jag förstås, att jag var arkeolog och letade efter sådana mumier. Jag hade en kollega som var avundsjuk på mig, för att det var jag som hade gjort upptäckten först (här fladdrade Tove-fallet i Vetlanda på något sätt förbi i tankarna i drömmen).

Så gick jag in en grotta, och längst in bakom en utskjutande stenformation såg jag en klarröd, färgglad, mönstrad ponscho, och en flickas nedsjunkna huvud. Jag gick närmare. Håret var flätat i många tunna flätor - men det var inte svart som man skulle kunna förvänta sig utan cendré, och det man såg av pannan var vitt och inte rödbrunt. Jag tog försiktigt tag i håret bak och lyfte upp huvudet så jag såg ansiktet - och då var det min egen dotter, som hon såg ut när hon var 12-13! Arkeologen som var avundsjuk på mina framgångar, hade rövat bort min dotter och mördat henne och arrangerat henne så, för att hämnas på mig!

Jag kallsvettas när jag skriver det här, det var en sådan chock i drömmen!
Citera
2022-12-09, 05:46
Medlem
-GGs avatar
Jag har en återkommande dröm;

som går ut på att jag har samlat på förstahandskontrakt på lägenheter. Men senare glömt bort att betala hyran. Jag är mycket stressad och är på väg till lägenheter jag inte varit i på minst sex månader. Naturligtvis har jag blivit vräkt, och jag förstår inte hur jag kunde glömma hyran eller att jag hade dem.
Citera
2022-12-22, 13:58
Medlem
snooper123s avatar
Jag har återkommande mardrömmar som är väldigt hemska.
Vad kan man göra åt det?
Citera
2023-01-20, 17:52
Medlem
bobo909s avatar
Att min farsa bara skulle in i min lägenhet igen.

Ta min själ, ta min hjärna, se till att jag dör, uppmuntra mig till självmord, ta ALLT! Hela livet, TA HÄR VARSEGOD!

"Du lovade ju att ta hand om mig när jag blev gammal?"

Vem fan är det som alltid har försvarat dig? Varit där för dig när jag egentligen bara ville lägga benen på ryggen som barn? Vem hade ansvaret?

FITT EGOIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2023-01-22, 10:37
Medlem
-GGs avatar
Jag drömde en riktigt ångestladdad och skum dröm.

Jag befann mig i mitt barndomshem, och en inbrottstjuv härjade i huset. Men jag fick aldrig tag i den trots att jag såg den. Allting gick långsammare och jag kunde inte röra mig när den smög rakt förbi mig ut genom altandörren.

Så jag bestämde mig för att hålla koll i trappan, då det var där jag alltid såg den först. Min plan var sedan att släppa hunden lös på den. Tjuven var inte byggd som en människa, utan var smal och svart som ett streck och rörde sig graciöst.
Jag tittade upp i trappan hela dagen och natten. Plötsligt stod tjuven där och jag såg blod av vrede. Jag sprang upp för trappstegen och tjuven sprang vettskrämd in i mitt gamla sovrum. Tjuven, som var en tjej började att skaka ju närmare jag kom. Problemet var att jag inte kunde prata ordentligt, orden kom liksom inte ut som de skulle. Jag stod förgäves och pep och mimade för att tjuven skulle fatta hur den sårat mig. När tjuven inte kom undan tog den fram rakblad och ville skära sig själv till döds.

Svår ångest och att inte kunna röra sig som man ska, präglade drömmen. Och att jag egentligen inte fick tag på tjuven och att det misslyckades att få svar ur den.

Jag har kollat på Chucky säsong 2 hela helgen, så jag misstänker att det knäppa i serien har letat sig in i drömmarna.
Senast redigerad av -GG 2023-01-22 kl. 10:41.
Citera
2023-03-28, 20:44
Medlem
KolsyradLeskeblasks avatar
Jag drömde att jag blev gravid med min pojkvän, och i drömmen bodde han långt bort ifrån mig. Därför fick jag panik och ringde min mamma och sa "jag kan inte uppfostra den här ungen själv när jag bor här helt själv" och alla möjliga panikartade tankar flöt omkring i mitt huvud där och då.

Senare lade jag mig ner på sängen för att försöka samla upp mig och ta det lugnt. Då slog det mig att "men vänta nu? Jag har ju druckit alkohol idag, så barnet måste vara dött?"

Jag hade den här drömmen dagen efter en fest med en redig fylla, vilket gjorde det hela komiskt, men det är fan bland det hemskaste jag drömt...
Citera
2023-04-04, 02:08
Medlem
Min mor hade varit smyg alkoholist i nåt år.
Jag och min bror hade varit oroliga under en tid för att hon drack så mycket.
Man kunde hitta vinlådor och vinflaskor på gömställen i huset och hon drack helt öppet stora vinglas mitt i veckan.

En dag när jag kom hem från skolan så var hon redan hemma, och hon verkade lite borta men hon stank inte alkohol.
Vid middan sa hon inte så mycket och tittade sällan på en.
Tänkte hon var bakfull kanske eller bara olycklig.

Så när vi hade fikat vid kl 20 så ser jag hur hon går hon ut på balkongen, ställer sig på en stol, och hoppar.
Jag rusar ut och hinner nästan få tag i henne när hon lämnar stolen, men det är för sent.
Ser hur hon landar på sitsen av en trästol och tror hon just har dött, det var ändå nästan 4 meter högt.

Så jag springer till nedervåningen och när jag kommer ut genom ytterdörren ligger hon och där och kvider och har ont.
Jag skriker åt henne "va i helvette håller du på med?!!!!!".
Hon börjar grina och säger hon inte orkar med livet längre och känner sig så ensam.

Vi går in i huset igen och pratar om massor av saker som vi aldrig pratat om innan.
Hon säger att hon trodde hon var alkoholist och och jag sa att det trodde jag och min bror också.

Sen vaknade jag ur drömmen.
Till saken hör att min mamma har problem med alkoholen och att hon förmodligen är ganska ensam.
Snart 60 år och hennes man är död sean 15 år tillbaka, så för mig var detta en liten väckarklocka.

I veckan har jag bett min bror komma hit på middag och vi ska bjuda min mamma också och då har vi bestämt att vi ska säga att vi är oroliga för hennes drickande speciellt och att hon kanske borde skaffa några vänner, hobbys, eller resa kanske.
Vi har egentligen inte pratat om min pappas död utan min mamma bet förmoligen ihop under hela våran uppväxt.
Citera
2023-04-07, 04:27
Medlem
Merwinnas avatar
Har drömt två starka, levande drömmar nyligen.

I den första, hade min son ett barn utan att ha vetat om det tidigare - nu hade tjejen dumpat barnet på honom och gått. Och så kom han och dumpade barnet på mig i sin tur. Det var en flicka, c:a två år, smalt, liksom inklämt ansikte, violblå ögon, vitblont hår, en missnöjd min. Jag tänkte "det där kan inte vara min sons barn, jag tänker inte ta hand om det". Och så kom jag på, att om jag lämnade barnet utomhus i kylan, så skulle det frysa ihjäl, och sedan skulle jag kunna säga att det smitit ut medan jag sov!

Så jag plockade upp barnet, pulsade med det genom snödrivorna till skogsbrynet, där jag satte ner det. Barnet grät och skrek efter mig, men jag kände bara lättnad när jag gick därifrån, och låste om mig. Men sedan när det hade gått ett tag, började jag få lite dåligt samvete i alla fall. Då kände jag som ett luftdrag bakom mig, vände mig och barnet var där! Det såg anklagande på mig! Men nu såg jag något som jag inte sett tidigare, att barnet hade samma profil som jag på ett foto av mig i samma ålder, som mina föräldrar hade på väggen. Det VAR mitt barnbarn i alla fal!

Jag blev lättad över att barnet inte hade dött, utan tagit sig in på något mystiskt sätt! Jag böjde mig ner för att plocka upp det, men då grep mina armar i luften, och barnet var genomskinligt! Då förstod jag: det var för sent, detta var spöket efter barnet! *får fortfarande kalla kårar när jag skriver det här*
Måste kanske förtydliga, att varken min son eller jag skulle bete oss så här i verkligheten. Det är nog alla hemska barnmisshandelsfall i Sverige på sista tiden, som spökar i min hjärna.

Den andra drömmen handlade om en man som jag känner, och som jag kanske, möjligen är lite intresserad av. I drömmen stalkade jag honom på hans arbetsplats! Jag gick igenom verkstadslokalerna, och sedan genom kontorskorridorerna. Då hörde jag hans röst, han pratade med två kollegor i kopieringsrummet. Jag stannade precis invid det rummet, tryckte mig mot väggen och lyssnade på vad de pratade om. Hela tiden var jag livrädd att de skulle komma ut, eller någon annan, och fråga vad jag gjorde där. Jag var alldeles stel av rädsla för det, men även exalterad för att jag stod så nära HONOM och hörde vad han pratade om!
Nej, detta skulle jag inte heller göra i verkligheten! Jag tror att fröet till den här drömmen var Flashbacktråden: (FB) Tror ni det skulle vara konstigt att dyka upp till hans jobb?.
Senast redigerad av Merwinna 2023-04-07 kl. 04:30.
Citera
2023-04-08, 08:34
Medlem
Jag hade varit osams med min mor i flera år.
Sen satt vi hemma hos hennes och pratade.
Hon berättade att hon var sjuk och att hon tog massa mediciner.
Och helt plötsligt hade vi sex.

Vaknade morgonen efter och då var hennes huvud avugget.
Jag fick panik och insåg inte hon var död så jag tog 2 sugrör och stoppade ner i halsen på kroppen och blåste för att få liv i henne.
Gav upp efter några sekunder,bar hennes kropp till bilen och körde fort som fan mot sjukhuset.
Men efter några hundra meter kom jag på att jag glömt huvudet hemma så jag körde som en idiot tillbaka, rusade in ,och hämtade hennes huvud.

Körde till sjukhuset och kom in och skrek att min mamma håller på dö samtidigt som jag håller i hennes huvudlösa kropp.
Sen vaknade jag.

Jag tror faktiskt att jag skrek i verkligheten också nu och att det var därför jag vaknade.
Senast redigerad av Ckskf 2023-04-08 kl. 08:37.
Citera
2023-04-08, 09:32
Medlem
Jag hade en slags sexuell frustrationsdröm. Alla brudar ville ha mig, men jag kunde inte genomföra med någon för det fanns aldrig en avskild plats att kunna gå till.
Citera
2023-04-10, 04:41
Medlem
-GGs avatar
Jag drömde en bisarr dröm.

Att jag och några till var på Hansa-land i Tyskland (det var en slags lekpark som jag och mina syskon åkte till flera gånger när vi var små. Jag vet inte om den fortfarande finns kvar).

I parken jobbade Robert De Niro. När jag påpekade detta, för det verkade som ingen annan förstod det, blev han skogstokig och tog hela parken som gisslan. Och började att avrätta sina fångar. Jag satt i ett hörn i en byggnad när han sköt mig men jag dog inte. Jag och de andra började konspirera om hur vi skulle överlista honom. Men då stormades parken av polis och när de bar ut De Niro anfölls han av alla arga gisslan som slet honom i stycken. Jag fick tag i hans långa hår och drog tills huvudet åkte av.

Sedan var jag vaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in