2025-01-29, 15:53
Medlem
Jag har börjat drömma om mina barndomsminnen. Tjejer och gamla kompisar. Funderar om jag är på väg att dö...Inatt vet jag inte vad jag drömde, förmodligen om jobbet eller hembyggden.
Citera
2025-02-01, 09:49
Medlem
Drömde att jag fick ett brev i brevlådan att jag hade cancer i tarmen.
Minns inte mycket mer än så men fan jag kanske borde kolla upp mig?
Citera
2025-02-03, 03:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Jag har börjat drömma om mina barndomsminnen. Tjejer och gamla kompisar. Funderar om jag är på väg att dö...Inatt vet jag inte vad jag drömde, förmodligen om jobbet eller hembyggden.

Ja, det sägs ju att när man är "fey", d.v.s. dödsmärkt, så börjar man att drömma om barndomen och ungdomen, och människor som gått förut till dödsriket..!
Citera
2025-02-03, 03:38
Medlem
Merwinnas avatar
Jag är uppe vid den här tiden på natten för att jag vaknade av en mardröm. Jag drömde att jag var med mina kids (i drömmen var de fortfarande barn, kanske 10 och 12 år) i en shoppinggalleria. Där var det en kö till någon aktivitet. Vi gick fram, och såg att det var en kvinna med indiskt utseende som målade röda runda märken i pannan på tjejer/kvinnor som gick fram. En sådan där köpfrämjande aktivitet som köpcentrumen har ibland, tänkte jag.

Min dotter och jag gick fram (min son stod en bit bort och såg besvärad ut, som han skulle ha gjort i verkligheten också! ) och vi fick det runda, röda märket i pannan. Det kändes kallt mot huden när kvinnan målade dit det.

Sedan var det plötsligt svartmuskiga ungdomar med gevär överallt, och jag sa "spring!" och tog ett barn i vardera handen. Och plötsligt förstod jag: de där märkena var till för att de skulle kunna sikta bättre, eller drog rentav till sig kulorna! Kvinnan var inte någon snäll mystant, utan hon var i maskopi med ungdomsgänget som sköt folk i gallerian! Där vaknade jag.

Kan som vanligt pussla ihop var allting kommer ifrån:

- ungdomsgänget som sköt, det var för att jag läste om gängen och skjutningarna som drabbar allmänheten, i tidningarna senast igår. Var ju en presskonferens om eländet också häromdagen.

- en kvinna som sitter och målar folk i en shoppinggalleria: såg en annons där något eventföretag sökte folk som ville ta sådana uppdrag, man skulle få lära sig ansiktsmåleri av dom. Men då var det inte indiska märken, utan man skulle måla djuransikten på barn

- det indiska kastmärket: dels så såg jag för inte så länge sedan i TV-serien "Magnificent Century - Kösem", som handlar om det Ottomanska hovet på 1600-talet (har nämnt den förr), när en Sultana som har just ett indiskt utseende (det var dock inte den skådespelerskan som var med i min dröm) målade en sådan prick i pannan på sin dotter. Och:

- jag har haft lite roligt på sista tiden åt min indiske granne, som arbetar som Foodora-cykelbud men klär sig som en sultan! Han har en turban med en stor juvel i (som MÅSTE vara gjord av glas... eller?) och en broderad kaftan när han cyklar och levererar folks mat!
Citera
2025-02-03, 06:10
Medlem
Drömde precis något djur gick upp ifrån vattnet och tog ett djur och gick ned i vattnet med det. Kort därefter så ser man en linje av bebis änglar, såna där med pilbågar, även dom var under vattnet. Sen gick larmet och jag vaknade.
Citera
2025-02-03, 18:26
Medlem
Patrik2108s avatar
Inte i natt men för nån vecka sen.

Jag drömde att jag vaknade upp på ett okänt ställe. Det var en lägenhet som var stor och "trång", inga stora öppna ytor utan korridorer och rum. Det fanns en del folk där och kläder hängde här och där. Det kändes som 70-talet lite grand. Jag trodde jag befann mig i nåt sorts kollektiv/studiebostad. Jag var lugn och avslappnad. Jag får sällan panik i dtömmar, det är som jag vet att det är en dröm, även när jag inte reflekterar över det.

Sen vaknade jag upp, trodde jag. Nu blev det kusligt. Jag vaknade i en lägenhet som påminde om min första bostad i vuxenlivet. Det stämde inte helt men ungefär. Jag gick runt och kände mig för. Detta var på riktigt, jag drömmer inte. Jag var övertygad om att jag vaknat i en annan tid och plats. En kort stund tänkte jag att jag får leva om mitt liv, jag får en ny chans. Ett ögonblick av upprymdhet men sen tog paniken över. Jag orkar inte. Jag sprang till badrummet. Ja det var stökigt som under mina yngre år. Nej, nej, nej, låt mig få komma tillbaka till min egen tid skrek jag ut. Jag började dra ytterskorna på mig, jag måste rusa ut och se var jag är. Och då vaknade jag på riktigt.

Detta är nog den kusligaste dröm jag haft. När jag drömde att jag vaknade var allt väldigt verkligt. Jag tänkte verkligen igenom det och kände efter. Det var på riktigt. Men det var det ändå inte.
Citera
2025-02-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det sägs ju att när man är "fey", d.v.s. dödsmärkt, så börjar man att drömma om barndomen och ungdomen, och människor som gått förut till dödsriket..!
Fifan dags att skriva testamentet!
Citera
2025-02-11, 13:48
Medlem
ncr04s avatar
Jag drömde i natt att SMHI varnade för låga temperaturer då det skulle bli -150 c imorgon. Jag blev helt chockad.

Så om det mot förmodan blir minus 150 imorgon så vet ni att jag kan se framtiden i mina drömmar.
Citera
2025-02-15, 00:20
Medlem
VillageOblivias avatar
Jag läste på internet att flera personer har haft riktigt febriga drömmar efter att ha sträckkollat på Squid Game, och samma sak hände mig nyligen.

I drömmen skulle jag delta i ett likande spel. Jag och de andra deltagarna befann oss i ett kontor högst upp i en skyskrapa, med twisten att kontoret var byggt som en karusell och om man ramlade av skulle man falla hela vägen till botten av skyskrapan. Jag lyckades kila fast mig själv på en riktigt bra plats mellan ett skrivbord och en soffa, men precis innan rummet skulle börja snurra dök plötsligt en kollega till mig upp. Hon var tydligen en av vakterna i spelet. Hon sa att ledarna till spelet hade räknat ut att jag inte skulle klara utmaningen, så jag skulle bli eliminerad redan nu. Jag frågade om jag inte lika gärna kunde delta i spelet så får vi se om jag klarar mig, men det gick inte för sig.

Hon tog med mig ut på en balkong där jag skulle avrättas, men då började vi brottas om hennes pistol och det slutade med att jag lyckades rycka åt mig pistolen och knuffade ner henne från balkongen. Sedan stod jag där med pistolen i handen och insåg att jag skulle behöva kämpa mig hela vägen från högsta våningen till botten av skyskrapan om jag skulle ha en chans att överleva.

Det mest bisarra med den här drömmen är att kollegan/Squid Game-vakten inte är en person jag har någon beef med i verkligheten. Jag hade förstått det om det var någon svinig mellanchef eller liknande som fick den rollen, men personen i fråga är en jättesnäll tjej som jag ofta brukar sitta och prata med på rasterna, så jag är inte helt hundra på vad mitt undermedvetna ville få sagt här.
Citera
2025-03-02, 05:00
Medlem
Kris. Självmord?

Jag mår hemskt just nu. Drömde nyss att jag begått brott.

Hemskt brott.

Att jag dödat min tvillingsjäl i tidigare liv.
Citera
2025-03-02, 05:03
Medlem
Lär väl inte så farligt. Men åk till psyket eller BAS (om du har beroendeproblem) båda belägna vid Fridhemsplan/Stadshagen.
Citera
2025-03-02, 05:06
Medlem
Det går inte att döda själar så du kan fortsätta sova lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in