2015-06-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag blev räddad av islam i morse!

Drömde att jag åkte buss, så när jag klev av kom det en massa bögar som såg ut som skinheads i bombarjackor. De omringade mig, men jag hade en hammare som jag slog mot deras huvuden med. Men det tycktes inte hjälpa... Plötsligt så:
-ALLAHU ACKBAHR!

Min moské-väckarklocka ringde (den ser ut som en liten moské, o alarmet låter som när de kallar till bön).

Blir intresserad av din väckarklocka. Borde lägga upp en video på den och alarmet.
Citera
2015-06-12, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LAHWF
Blir intresserad av din väckarklocka. Borde lägga upp en video på den och alarmet.
Jo, visst har jag gjort det:
https://www.youtube.com/watch?v=4gtsBRbV-_0

EDIT: Finns att köpa här: http://www.mosqueclock.com/
£10.20 plus frakt.
Senast redigerad av Mulla Krekar 2015-06-12 kl. 22:16.
Citera
2015-06-15, 02:24
Medlem
Nicke1234s avatar
Inatt så drömde jag flera drömmar.

Dröm nummer ett: Min farmors bror som är 97 år gammal hade tillverkat ett gevär på det ålderdomshem som han befinner sig på. Det både såg ut som och fungerade som ett riktigt hagelgevär. Men det laddades med köttfärs. Köttfärs! Jag och ett antal personer gick ut på ålderdomshemmets bakgård för att provskjuta, minns att det var lite grisigt och pilligt innan man lyckats få in köttfärsen i pipan. Jag siktade upp i luften och sköt med geväret som hade en sjuhelvetes rekyl. Det sprutade köttfärs överallt och uppe i luften bildades världens fyrverkeri, ungefär som vid millennieskiftet år 2000.

Dröm nummer två: På något sätt var detta en riktigt obehaglig dröm. Jag hade blivit våldsamt överviktig och bildat en klubb där andra riktigt överviktiga kunde äta gratis hamburgare mot ett inträde på 15 kronor och en gummihatt för 10 kronor. Efter hattens inköpande och inträdets betalande kunde man alltså äta hur mycket hamburgare som helst. Jag var fattig och hade bara råd med inträdet, inte hatten. Men trots att jag var klubbens bildare så fick jag inte gå in utan den polkagrisfärgade gummihatten. Jag skämdes något oerhört och började gråta!

Dröm nummer tre: Ganska osammanhängande dröm som jag bara har suddiga minnesbilder ifrån. Jag befann mig i mina hemtrakter och hade på något sätt lyckats gå tillbaka i tid, till 1300-talet. Folk var livredda för att få pest, och bästa sättet att undvika denna fasansfulla sjukdom var att fiska så mycket som möjligt. Helst hela tiden och helst med nät. Jag och några starka män försökte dra nätet mot strömmen i en älv, vi hade fått syn på en hälleflundra som säkerligen vägde flera hundra pannor. Men strömmen var för stark, så vi lyckades inte dra nätet mot fisken som undslapp med livet i behåll. Har också ett minne av att jag satt i en båt och sorterade sill. Stora sillar i en hink och små sillar i en annan hink. Det var tusentals sillar och jag mumlade för mig själv att jag aldrig mer ville se en sill i hela mitt liv. Minns även att jag befann mig i en kyrka tillsammans med en massa olika personer, och senare vid en grusväg vars staket bestod av levande getter.

Vad är det egentligen som förssigår i huvudet när man sover? Finns ju absolut ingen logik i någonting.
Citera
2015-06-15, 08:25
Medlem
Det undrar jag med, helt plötsligt vaknade i/under sömnen och såg något i ena hörnet av väggen nära sängen, det var som en stor svart spindel med långa ben som började "komma ner". Allt handlade om sekunder, blev så rädd att jag flög upp ur sängen.

Har sällan såna här "levande drömmar", andra gången. Första gången var för ca. 5 år sedan, var då flera små spindlar som kröp ovanför mig på taket.
Citera
2015-06-18, 16:34
Bannlyst
Kommer bara ihåg att jag var ute och gick på stan och att jag knallade in i en butik för att kika lite, men då fick jag syn på en snubbe jag varit osams med ett tag så jag gick hem utan att köpa något.
Citera
2015-06-20, 10:41
Medlem
Överliggarens avatar
Det sägs att man ska ha förmåga att drömma om tidigare liv, ja, och mönstret på din dröm stämmer överens med en lucid dream som glider över i en OBE (blir väldigt verklig). Vad som talar emot det i detta fall vore följande:

"Jag gick fram och frågade honom vad de pratade om och han berättade att han var glad att de alla hade fått boende i den nya korridoren vi stod i."

Studentkorridor? Begreppet existerade självklart inte på 1700-talet, så vad var det för slags "korridor" det handlade om? Vill också fråga om vilken stad det gäller.

Har också haft en liknande dröm när jag var yngre. Ingen aning om det pekade på något verkligen upplevt i ett tidigare liv, men det var en förhållandevis klar dröm som utspelade sig i Rotterdam.

Året var 1610, detta deklarerades väldigt starkt, och jag ingick i en familjegrupp som befann sig på kanalkajerna längs den holländska handelshusbebyggelsen. Möjligen hade vi just lämnat en stor kyrka. Vi var tidstypiskt klädda, med plymhattar och stora vita kragar, men besynnerligt nog genomgående i svart. Vi kände oss väldigt nöjda med tillvaron, som att man gläds äver ett grannt välstånd. Affärerna gick bra.

Tror att vi var kalvinister, men vi var oerhört världsliga av oss och myste och samtalade om naturfilosofi och rikedomar och känslan var av en värld som öppnade sig och låg framför oss.
Senast redigerad av Överliggaren 2015-06-20 kl. 11:00.
Citera
2015-06-28, 01:57
Bannlyst
Igår natt drömde jag att jag gick omkring på stranden och sjöng Both sides now och det var musiken till Roger Whittaker-versionen som spelades medan jag sjöng. När jag sjöng "I've looked on clouds from both sides now......" stod jag på en brygga och iakttog molnen medan en trampbåt åkte förbi framför mig. I andra versen satt jag vid en uteservering och sjöng medan en servitris gick omkring och serverade folk och under tredje versen befann jag mig plötsligt ute i skogen av någon anledning.
Citera
2015-06-28, 11:55
Medlem
Hotshot Rookies avatar
Inatt drömde jag att jag och två till var ute och åkte bil på en grusväg, mitt på dagen. Det fanns en taklucka på bilen som var öppen. Jag minns att jag kollade upp ur den och såg en enorm drakliknande blå fågel på himmelen, jag blev alldeles till mig och började tänka att ingen skulle tro mig och jag började fundera mer vad som fanns där uppe som man aldrig sett förut. Jag följde "Draken" med blicken tills alla träd skymde han. Jag frågade min bror, tror jag att det var, om han också såg den?.
Det gjorde han inte.. Men sen kom Draken tillbaka och det var som ett blått sken över hela himmelen och jag började skrika på brorsan att han skulle kolla igen och den här gången såg han draken.
Den hade två långa fjädrar eller spröt på huvudet och en riktigt lång stjärtfena eller fjäder..
Brorsan tog upp mobilkameran och började filma.
Sen försvann den upp bland molnen och jag minns att jag kände mig oerhört varm och lycklig i stunden, även när jag vaknade!

Vore jävligt kul att kunna tolka den drömmen och veta varför man drömmer som man gör
Citera
2015-06-28, 18:58
Medlem
Gameplayers avatar
Jag drömde om ett barn som blev till en vuxen kvinna för att charma en man. "Hon" visade upp sina artificiella bröst som var stora och blåa. Mannen inledde sen ett förhållande med henne,och folk pratade om det verkligen var rätt. Hon sprang sedan mycket snabbt och det såg ut som röntgen. Genom henne kunde man se inre organ och annat som var rött och lysande likt blod eller eld. Jag såg sen en fågel som jagade en anka och en fågel av en tredje art verkade bli sur över detta. Den viftade frenetiskt med vingarna. Jag tog upp fågeln och den satt på mitt finger. Tänkte att den inte är rädd för mig är för att den förstår jag är ett naturbarn. Talade sedan med den men nu var något hundlikt med fågeln. Såg på andra hundar framme vid en väg lik en motorväg och sa att deras problem är att de inte har motsatta tummar. Sen var jag på ett ställe där röda lappar delades ut som handlade om någon filmmatine som snart skulle visas. Det spelades också bingo i lokalen och jag såg en vit tavla där nummer skrevs upp. Fast det var nog ingen bingolokal. Jag och min kompis valde att gå ut och gå in genom en annan ingång. Lokalen hade vita och tjocka väggar ungefär som ett sjukhus eller en bunker. Jag pratade med en kvinna i vitt som var missnöjd med att vi var där. Jag förklarade att jag studerar på tekniska högskolan. Hon sa på ett irriterat sätt att hon måste dela ut piller till patienter varje morgon. Nu ville jag börja äta av frukostbuffén och tänkte att man kan äta hur mycket man vill. Min kompis bredde leverpastej på smör på rågbröd som han i små klattar tryckte ned i smöret. "Jag vet att jag är galen," sa han.
Citera
2015-06-29, 14:41
Bannlyst
Drömde att vi skulle ha en mindre släktträff bestående av mig själv, pappa, farmor, en faster och ett par kusiner. Vi gick omkring i skogen för att plocka svamp men jag och kusinerna tyckte det var tråkigt så vi gick och satte oss i stugan vi hyrt. Jag började läsa lite ur en sagosamling och jag läste högt utan att märka det själv; när jag sen märkte det så slutade jag.
"Fortsätt läsa det där", sa ena kusinen och jag fortsatte tills de andra kom tillbaka.
Vi började laga mat tillsammans och under tiden berättade farmor om när hon var ung.

Det hände nåt mer sen men jag minns inte vad det var.
Citera
2015-06-30, 11:08
Medlem
RonnyRasks avatar
Att jag var i USA av någon konstig anledning. Jag och en polare. Jag och polaren glider runt i någon stad när en stor tegelbyggnad plötsligt faller sönder och vi begravs i tegelspillror. Lyckas gräva oss ut och börjar springa i ren panik. Det slår om från dag till natt och det är helt jävla kolsvart. Vi springer in på en bangård där massa lömska män börjar jaga oss. De får tag på min polare och slår honom. Jag lyckas dock fly. Hittar tre andra vänner som står på en gräskulle. Men istället för att hjälpa fäller alla ut varsina fjäderbatonger och börjar slå mig.

Återigen är jag på flykt i en helt okänd stad. Ser dock till min förtjusning en krog och går in och tänker köpa en öl, men hade dessvärre bara svenska kontanter på mig. Stämningen blev väldigt hotfull och åter igen tvingas jag lägga benen på ryggen. Vädligt underligt.
Citera
2015-06-30, 20:00
Medlem
HighwayDelights avatar
Att jag var i en Ica-butik, och någon hade en asfet jolle som såg ut som en cigarr, min sambo sa t mig att stoppa den i fickan(?), och så träffade jag en f.d tjejkompis som sa att jag hade blivit smal, sedan kramade jag henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in