2015-01-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvjakt
Det skumma var att när jag vaknade så hörde jag någon röst skrika "VAKNA" fast jag redan var vaken. Fattar ingenting Någon som kan förklara?

Jag kan ej förklara det men jag minns en liknande händelse från när jag var liten. Jag låg i min säng vid vaket tillstånd och var lite rädd och ropade därför på mamma. Jag hörde då något som viskade "MAMMA!!! MAMMA!!" under min säng. Något av det läskigaste som hänt mig faktiskt . Jag antar att jag och du halsov
Citera
2015-01-13, 16:57
Medlem
Drömde att jag var fast i mitt hem och att det fanns onda andar där. När min bror och min mamma i drömmen skulle åka och storhandla så sa jag "snälla får jag åka med jag vågar inte vara hemma", men jag fick inte. Var livrädd att vara hemma ensam med dessa andar i drömmen . I drömmen var jag väl runt 14 år så ganska mycket yngre än nu
Citera
2015-01-14, 14:06
Medlem
hollkeftens avatar
Kul tråd! Jag brukar skriva ner mina drömmar kortfattat i anteckningar på min iPhone direkt efter jag vaknat för att senare kunna komma ihåg bättre

Vaknar upp i en pytteliten, sketen lägenhet i Kyoto med en asiatisk familj på 4 och en ponny.
miljön är väldigt lik från IP MAN 2
jordbävning från ingenstans
Farsan springer fram till mig och säger "det är bara 5 timmar härifrån till skjulet om ni flyger" och räcker mig och ponnyn en varsin flygande kvast
springer ut bakvägen och står nu vid stranden
känner av att ponnyn är stressad som inåt helvete
frågar om ponnyn är flygrädd
får inget svar
säger åt ponnyn att möta mig vid skjulet istället om det känns för jobbigt
ponnyn blir lättad
börjar flyga och kommer fram till skjulet efter ett tag
någon minut efter mig bara så anländer även ponnyn på en hembygd, ensitsig helikopter
det är seriöst det fulaste hemmabygget jag någonsin sett och jag börjar mobba ponnyn över vilket idiotiskt byte han gjort
får ingen reaktion från ponnyn överhuvudtaget
går in i skjulet med ponnyn
inne i skjulet så är det sjukt stort, som ett slott invändigt
en kvinna leder oss till vårat rum
ett liten yta med en stor dubbelsäng och ett fönster ut mot en sjö
ponnyn börjar packa upp sinna saker (tydligen hade vi väskor med oss nu)
och jag säger att jag ska gå och försöka fixa lite weed
går runt i korridorer och träffar olika människor
kommer tillslut till ett rum där mina polare bor i
blir asglad över att träffa dem här och frågar ifall de har lite gräs att undvara
får kokain istället
går ut ur rummet och börjar gå tillbaks till mitt
nu är det fest, american pie style
på vägen tillbaka går jag förbi ett vardagsrum där jag ser att hela 70s show sitter där bland mängden och chillkrökar
lägger inte någon speciell tanke åt detta, utan fortsätter gå förbi
går in till mitt rum där ponnyn ligger i sängen
frågar om ponnyn vill ha lite snö
ponnyn tackar nej
börjar manipulera ponnyn
ger med sig efter ett tag
lägger upp en fet lina på min nyckel och ponnyn drar in allt
ponnyn går totalt amok
börjar packa ner sina kläder i väskan, bara för att sen packa upp dem igen
ponnyn fastnar i en loop
vänder mig om helt plötsligt och ser att jag glömt stänga dörren
ser långt bort att kelso stirrar mot vårat rum
får ögonkontakt med Kelso
Kelso springer fram till våran dörr och säger att han också vill ha en lina
stänger dörren på honom och ger resten av kolat till ponnyn
"göm det på ett säkert ställe ifall detta spårar ur"
ponnyn nickar förståerligt
öppnar dörren och nu står alla på festen utanför dörren och skriker så jävla högt, att den närmsta liknelsen vore pterodactyler på mens
hamnar i instiktivt läge där det antingen är slåss eller fly
väljer att ta av mig alla kläder och börjar pissa mot dem
alla blir knäpptysta
"tables av turned" säger Kelso
en random kille frågar om jag har weed på mig
svarar att jag inte någon substans alls
"jag dödar dig om du har weed"
"jag förstår"
alla blir lättade över svaret och börjar gå tillbaka till att festa
stänger dörren och sätter mig på sängen för att vila
ponnyn står i fönstret och röker en joint
börjar garva åt ponnyn

Citera
2015-01-15, 23:10
Medlem
Nu har minnet försvunnit men kommer ihåg någon enstaka scen från i natt...

Börjar gå ut i trapphuset med bara kalsonger och t-shirt. går längst upp och där bor en som gick i mitt gamla gymnasium. hans rum är på kanske 2 kvm och rymmer en säng och en dator. han sysslar med illegal invandring(via taket av nån jävla anledning) hur man tog sig dit var inte nämnt.. kanske med helikopter?

Vilket fall klev jag in och sa att jag ville fly därifrån(nej mina drömmar har INGEN som helst logik) men sedan sa att jag bara skojade. Han blev blev då lite sur och sa något i stil med "vad gör du här då? gå!". Så jag gick ut i trapphuset igen och självklart gick jag då vilse, i mina fillingar, och hamnar då först i andra trapphuset på andra sidan fastigheten. hela fastigheten var som en labyrint..

Rätt som det är så är jag ute på t-centralen(tror jag) i sthlm. Jag ser skyltar som "tunnelbana" "bussar" osv. Där ser jag gamla asiatiska familjevänner från Märsta(Märsta?? Det kan ha föreställt arlanda också) och de blir överlyckliga och kramar mig och säger "de var jättelängesen" osv i mina fillingar.. inga konstigheter. Deras, i verkligheten obefintliga, son som var i samma ålder som mig(runt 20) hade börjat fått grått hår.. på en asiat??

Sen är det nog ganska tomt. Nåt annat svagt jag kan komma ihåg var att jag var ute och gick och allt var grått, ungefär samma färg som frost på gräsmattor. jag gick överallt från stenkullar i skogen och tak med rörliga takplattor(höll på att halka och ramla), en rulltrappa med tak ute i ingenstans, bredvid rulltrappan var den en rutschkana som var väldigt lång.

Vet inte exakt men den sista delen har jag svagt minne av.

Någon som kan tolka denna dröm haha? sista delen stämmer nog överrenns med min nedstämdhet och tomhet i mitt nuvarande liv
Senast redigerad av paprikapaj 2015-01-15 kl. 23:19.
Citera
2015-01-16, 08:47
Medlem
Har drömt två dagar inatt att jag förs till ett rum och sakta blir avrättad med kniv, vad betyder detta?
Citera
2015-01-16, 11:52
Medlem
Hade en väldigt surrealistisk dröm med inslag från min vardag och förflutna. Jag åkte bil och skulle backa in och parkera på en lucka. Denna platsen var en blandning mellan en kulle vid min skola samt en annan stadsdel långt därifrån. Jag backar men har bagageutrymmet fyllt så ser inte så bra. Backar för långt och av oklar anledning var det ett stup precis bakom luckan, som var ljusgrönt gräs och slutade vid en sjö. Jag får panik och känner själv i mitt drömtillstånd riktig ångest och försöker sätta i 1:an. Jag hinner inte och bilen får mer och mer fart bakåt. Då lyfter sig taket av oklar aning (åkte inte i någon cab, en volvo v70) och denna del är lite svår att förklara. Men precis innan jag åker i sjön med bilen, ställer jag mig upp i bilen, och mitt bälte kring axlarna fungerar som ryggsäcksband(vet inte hur jag ska förklara bättre), och jag får fötterna på marken med bilen på min rygg. så där står jag och försöker få tillbaks andetag, med bilen som min ryggsäck. Känner en riktigt tyngd men går sakta uppåt för att komma tillbaks över stupet. Folk som sett mig och trott jag skulle åka i sjön applåderar och ger mig deras hand. Känner mig stolt över min prestation och inga konstigheter att jag hukar med bilen på min rygg och pustar ut.
Ser då att en av dem personerna som såg mig nästan dö är en person från min högstadieskola. Denna personen är ett år äldre än mig och jag såg honom som jag kände igen han från den perioden, inte hur han ser ut idag även om jag vet hur han ser ut nu 6 år senare. Stört konstigt och ingen person som haft någon som helst inverkan på mitt liv nu, eller då. Hursom går jag fram för att säga såg du det där, matte(hans namn)? "jaa jävlar vad sjukt". men av någon anledning känner han inte igen mig, och jag förstår inte varför. Då kommer jag på att jag har en slalomhjälm och glasögon på mig(??) som inte ens vart med tidigare i drömmen och det var sommar ute.
Så jag tar av mig dom och sen snackade jag lite med mattias och smälte vad som hände, ingen tanke på hur surrealistiskt det var från någon utav oss.
Kände bara att jag ville dela med mig för detta var nog en utav de konstigaste drömmarna jag haft, men ändå med mycket influens från det verkliga livet.
Citera
2015-01-16, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alienjenni
Drömde att jag var fast i mitt hem och att det fanns onda andar där. När min bror och min mamma i drömmen skulle åka och storhandla så sa jag "snälla får jag åka med jag vågar inte vara hemma", men jag fick inte. Var livrädd att vara hemma ensam med dessa andar i drömmen . I drömmen var jag väl runt 14 år så ganska mycket yngre än nu

denna dröm har jag också i olika former hela tiden!
Konstigt.
Citera
2015-01-16, 16:44
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakyybastard
Hade en väldigt surrealistisk dröm med inslag från min vardag och förflutna. Jag åkte bil och skulle backa in och parkera på en lucka. Denna platsen var en blandning mellan en kulle vid min skola samt en annan stadsdel långt därifrån. Jag backar men har bagageutrymmet fyllt så ser inte så bra. Backar för långt och av oklar anledning var det ett stup precis bakom luckan, som var ljusgrönt gräs och slutade vid en sjö. Jag får panik och känner själv i mitt drömtillstånd riktig ångest och försöker sätta i 1:an. Jag hinner inte och bilen får mer och mer fart bakåt. Då lyfter sig taket av oklar aning (åkte inte i någon cab, en volvo v70) och denna del är lite svår att förklara. Men precis innan jag åker i sjön med bilen, ställer jag mig upp i bilen, och mitt bälte kring axlarna fungerar som ryggsäcksband(vet inte hur jag ska förklara bättre), och jag får fötterna på marken med bilen på min rygg. så där står jag och försöker få tillbaks andetag, med bilen som min ryggsäck. Känner en riktigt tyngd men går sakta uppåt för att komma tillbaks över stupet. Folk som sett mig och trott jag skulle åka i sjön applåderar och ger mig deras hand. Känner mig stolt över min prestation och inga konstigheter att jag hukar med bilen på min rygg och pustar ut.
Ser då att en av dem personerna som såg mig nästan dö är en person från min högstadieskola. Denna personen är ett år äldre än mig och jag såg honom som jag kände igen han från den perioden, inte hur han ser ut idag även om jag vet hur han ser ut nu 6 år senare. Stört konstigt och ingen person som haft någon som helst inverkan på mitt liv nu, eller då. Hursom går jag fram för att säga såg du det där, matte(hans namn)? "jaa jävlar vad sjukt". men av någon anledning känner han inte igen mig, och jag förstår inte varför. Då kommer jag på att jag har en slalomhjälm och glasögon på mig(??) som inte ens vart med tidigare i drömmen och det var sommar ute.
Så jag tar av mig dom och sen snackade jag lite med mattias och smälte vad som hände, ingen tanke på hur surrealistiskt det var från någon utav oss.
Kände bara att jag ville dela med mig för detta var nog en utav de konstigaste drömmarna jag haft, men ändå med mycket influens från det verkliga livet.

Har du pratat med din kompis om detta? Han kanske bevittnade en bilkrash för 6 år......
Citera
2015-01-16, 16:45
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Har drömt två dagar inatt att jag förs till ett rum och sakta blir avrättad med kniv, vad betyder detta?

Någon kommer bli avrättad någonstans i världen just på detta sätt inom några dagar kanske? Du får väl kolla nyheterna.
Citera
2015-01-19, 17:26
Medlem
Jag drömde om en spindel förut. Och så drömde jag att den förvandlades till ett par kräftor utan stjärtar.
Citera
2015-01-20, 05:36
Medlem
Brukar inte komma ihåg några drömmar. Endast de gånger jag hamnar i en så kallad sömnparalys har jag något minne utav mina drömmar. Inatt var en sån natt.

I drömmen...
Hade jag en familj, fru och tre barn. Vi var på semester i en husbil.
Blev att jag knivmördade frugan och de två äldsta barnen i husbilen. Allt var så blodigt, verkligen hela insidan av husbilen. Vet inte varför frugan fick en kniv i sig men barnen var jag tvungen och döda, då de hade förstått vad som hänt.
Besparade livet på den minsta då den var för ung för att förstå.
Resten av drömmen var jag jagad av polisen, de hade hittat husbilen. De fick aldrig tag på mig.
Minsta ungen som jag inte dödade fick jag ge bort till ett äldre par, var för jobbigt och ha med sig den när man är jagad.

Ungefär såhär ser varje dröm jag är i sömnparalys ut. Jag fuckar upp på något vänster och blir jagad i resten av drömmen tills jag vaknar upp på riktigt. Spelar ingen roll hur smart eller duktig jag är, de som jagar mig vet exakt var de ska hitta mig hela tiden. Jag kan inte lura dem, jag kan inte gömma mig. De hittar mig, jag kommer undan med små marginaler flera gånger under samma dröm.

Olika personer som jagar mig varje gång, förra gången var det terrorister .
De sköt massa folk i ett köpcenter. Varje vapen jag hittade hade slut på skott, och jag kunde inte ta dem med något närstridsvapen då de hade automatvapen. Var en riktigt jobbig dröm.
Citera
2015-01-20, 10:43
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Drömde att jag skulle köpa byxor, men i byxfickan låg det en mobil. En gammal ful budgetmobil. Jag åker hem och hittar ett nummer i mobilen som jag ringer. Då svarar ett fruntimmer som först låter glad över att jag hittat Lasses mobil. Vi pratar inte så länge utan jag frågar, okej hur ska vi hålla kontakten nu (kan ju inte direkt ringa Lasse på mobilen)? Hon verkar inte förstå vad jag säger så jag upprepar det ett par gånger. Till slut blir hon lack och lägger på. Äh vafan tänker jag och börjar rota i mobilen. Kikar först på bilderna. Inget märkvärdigt här, en massa fiskebilder bara. Så jag chansar och går in på flashback (vem vet). Visar sig att han är inloggad(!) 4 privata meddelanden dessutom. Nu börjar det roliga tänker jag. Vem är Lasse bakom kulisserna? Precis när jag ska kolla de privata meddelandena så vaknar jag till av att jag fått ett meddelande i min egen mobil. Helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in