Inatt drömde jag att en äventyrare skulle utforska en gruva i en ruin i det forna babylon eller något. Det fanns böcker ifrån 1800-talet som beskrev konstiga monster i ett gruvschakt i en av ruinernas byggnader. Fanns även ett foto av en konstig varelse som skulle bo där nere. Denna utforskare eller äventyrare hade en lång lans som han klättrade med av någon konstig anledning.
När han skulle ta sig ner genom hålet var det en annan som ville ta livet av honom, och plötsligt ser ruinen ut som min källare. så han klipper av repet och stänger av elen. Plötsligt måste jag rymma från källaren som befinner sig i min pappas hus så jag springer ut på trädgården nu är det natt och farsan står på sin balkong och skriker och springer sedan efter. Sen är jag vid ruinen igen och kollar vad som hände med mannen som blev nersläppt i hålet, hans kropp fann de aldrig. Går därifrån med min skolklass för anledningen att jag är vid ruinen är för att det är en skolresa, så vi åker förbi Göteborg och handlar lite på typ Biltema eller något, där träffar jag min kusins föräldrar. Sen åker vi hem med bussen igen och sedan vaknade jag.
Konstig dröm va?