2007-04-13, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
Jag drömde att jag och min gamla svenskalärare var i en hiss och skulle hitta på något. Men sen lurade han mig att ta knark. Först börjar ja med lite kokain, vilket ja tyckte var nog. Då tyckte han att jag minsann skulle ta lite tjack. Sagt och gjort... Tjacket funkade inte, men kokainet gjorde att allting blev färglatt och alla mina rörelser följdes efter av blå eftersläpningar som i Basshunters privata porrbilder Kändes lite häftigt faktiskt...

Om någon undrar är det sånna blå eftersläpningar jag föreställde mig när jag drömde att ja var hög. http://www.hard.nu/fbb_files/1161509...on-doweyko.JPG
Citera
2007-04-13, 01:06
Medlem
karma chamelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Jag drömde att jag var på krogen (vilket jag var under kvällen) och att en bekant kille som jag vet att jag träffade på krogen slog mig på käften.
Det värsta med den historien är att jag inte är hundra på att jag har drömt det... mycket blöt kväll och jag minns att jag träffat killen men det finns inget som tyder på att han skulle ha slagit till mig.
Har inget otalt med honom men det är en oberäknelig kille med kriminellt förflutet så det är verkligen ingen omöjlighet... var ensam vid tillfället så får nog aldrig veta sanningen.
du far ringa honom och fraga
Citera
2007-04-13, 11:45
Bannlyst
Jag drömde att jag var hemma hos Mary Kate och Ashley Olsen och låg under MK's säng och väntade på ett spöke (eller snarare demon)
Citera
2007-04-13, 11:59
Medlem
Mords avatar
Min dröm:

Jag var i min gamla ort och stötte på en polare jag pratade med på msn tidigare på dagen. Helt plötsligt är jag nån helt annanstanns och ska ta tåget hem. Hoppar på tåget som är kanske 15 meter långt och det åker på vägen, som en lång bil. Vi åkte upp för en brant backe och höll på att vurpa, men det gick bra. Tyckte det gick för långsamt så jag bestämde mig för att hoppa av. När jag hoppat av så är tåget en cykel istället som rullar fram i snigelfart. Jag försökte få fart på cykeln, men cykeln valde att rulla åt sidan varje gång så jag sket i den och gick en bit bort med två brudar som satt på tåget med mig. Kände mig rätt kåt på ena bruden och skulle lägga en stöt, men precis då ropade nån på oss så vi gick dit.

Resten kommer jag inte ihåg... har märkt att jag haft helskumma drömmar den senaste tiden och jag kommer alltid ihåg allt en längre tid framöver. Har börjat tänka om det beror på alkohlintagen...
Citera
2007-04-13, 13:08
Medlem
karma chamelions avatar
jag dromde att min kompis (som ibland var pippi langstrump) bodde i det hogsta tornet u huset, och trappan dit var liksom lodrat sa den gick knappt att anvanda, sa de anvande en stege i stallet, men jag var sa hojdradd sa hon brukade lyfta upp stegen med mig pa genom fonstret
Citera
2007-04-13, 13:51
Medlem
euphorias avatar
Ah, roligt med så mycket svar

Nu kommer jag inte ihåg vad jag drömde inatt, men ni kan få veta vad min senaste klara dröm var.

Jag möter Conan O' Brien i en gympasal. Plötsligt är det någon som tacklar honom så han flyger in stenhårt i ribbstolarna och mosas så han blir platt som en pannkaka för nu är han död och blev mumifierad då han träffade väggen
Citera
2007-04-13, 15:04
Medlem
Jag drömde om att min lägenhet var jättesmutsig och att jag förgäves försökte rengöra allt. En kompis til mig hade smutsat ner och spillt överallt. Detta var lite av en mardröm.
Citera
2007-04-14, 13:20
Medlem
euphorias avatar
Inatt drömde jag att en äventyrare skulle utforska en gruva i en ruin i det forna babylon eller något. Det fanns böcker ifrån 1800-talet som beskrev konstiga monster i ett gruvschakt i en av ruinernas byggnader. Fanns även ett foto av en konstig varelse som skulle bo där nere. Denna utforskare eller äventyrare hade en lång lans som han klättrade med av någon konstig anledning.

När han skulle ta sig ner genom hålet var det en annan som ville ta livet av honom, och plötsligt ser ruinen ut som min källare. så han klipper av repet och stänger av elen. Plötsligt måste jag rymma från källaren som befinner sig i min pappas hus så jag springer ut på trädgården nu är det natt och farsan står på sin balkong och skriker och springer sedan efter. Sen är jag vid ruinen igen och kollar vad som hände med mannen som blev nersläppt i hålet, hans kropp fann de aldrig. Går därifrån med min skolklass för anledningen att jag är vid ruinen är för att det är en skolresa, så vi åker förbi Göteborg och handlar lite på typ Biltema eller något, där träffar jag min kusins föräldrar. Sen åker vi hem med bussen igen och sedan vaknade jag.

Konstig dröm va?
Citera
2007-04-14, 15:54
Medlem
bockerss avatar
Det är alltid de sexuella drömmarna man kommer ihåg och har roligt av. I natt blev det en sådan:

Det var sent på natten och jag satt vid datorn naken som jag gör ibland. Jag var hungrig och var tvungen att gå ut i köket i studentkorridoren och hämta mat. Eftersom klockan var runt två på natten så orka jag inte ta på mig något utan hoppades på att ingen skulle vara där ute. Jag gick ut naken och möttes där av den sura, feta tjejen i korridoren. Jag hoppades då på att om jag inte låtsas om något så kanske hon inte märker att jag är naken. Hon lyckades ändå på något sätt märka detta och efter ett tag fråga hon mig lite surt om jag visste om att det jag gjorde var olagligt. Jag fortsatte att ignorera henne, tog min mat och gick tillbaka till mitt rum.

Undra vilken analys Freud skulle ge denna drömmen?
Citera
2007-04-15, 00:13
Medlem
Durochmolls avatar
Jag drömmer vidriga drömmar om insekter. (Jag hatar insekter).
I natt gick alla människor runt med stora sår i ansiktet, eller mer blåsor, stora som alvedontabletter, i blåsorna var det var och en stor fet skalbagge. Försökte man dra bort sina blåsor blev det ett djupt sår där det kröp upp massor med svarta små larver.
Otroligt äckligt.
Citera
2007-04-16, 09:58
Medlem
euphorias avatar
Jag målade en bild igår för att visa er hur min dröm ungefär såg ut

Babylon
Citera
2007-04-16, 10:41
Medlem
zodiackillers avatar
Själv skulle jag inte våga berätta någon dröm här. Det känns för utlämnande.

Ibland kan det hända att jag börjar berätta någon dröm för närstående, och medans jag håller på och berätta kan plödsligt komma på något omedvetet innehåll som jag inte var medveten om när jag började berätta drömmen, men som jag förstår att den som hör drömmen kommer att förstå innebörden av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in