2007-10-18, 14:36
Medlem
Cherrykills avatar
Jag har drömt säkert 5 av de 7 senaste nätterna att jag tappar en tand och att det blöder massor. Kände tillslut att jag kanske ska kolla upp i nåt slags drömtydningslexikon vad det betyder, trots att jag inte är det minsta vidskeplig. Till min fasa stod det:

Citat:
Tänder, tappa: Dödsfall i familjen

Då är det väl bara att vänta...
Citera
2007-10-18, 14:41
Bannlyst
Jag har haft samma dröm nu, väldigt många nätter i rad.

I drömmen är jag 14 år gammal och i min gamla skola, men den såg inte ut som den gjorde. Min lillebror gick också där. Han hade cancer. Om och om och om igen dör han på olika ställen i skolan, jag är alltid brevid honom när han dör och försöker göra allt för att han ska överleva.
Jag skriker på hjälp men alla runt omkring mig kollar bara på oss som om vi vore dumma i huvudet. Vissa ser oss inte ens. Jag skriker, slåss och gråter. Inget hjälper.

Någon som har någon aning om varför jag drömmer detta? Varje natt liksom.. Det tar väldigt mycket på krafterna då jag aldrig är riktigt utvilad och vaknar upp av att jag gråter och skriker varje natt. Värt att tillägga är väl att min lillebror gick bort i cancer när han var 10 år gammal och jag träffade honom 30 minuter innan han dog.
Citera
2007-10-18, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rob.
Jag drömde att jag åkte skidor, flög omkring i ett hopp och sånt. Sen kom jag till en isrink där jag såg en svan. Jag sköt svanen med en luftgevär och sen red jag på den i isrinken och for omkring där. Det var ganska lustigt, haha. Efter det åkte jag slalom när för en lång backe som en galning, och stoppade min kuk in i nån slags legofigur.

Därefter hade jag en dröm att jag gick omkring i en slags djungel som råkade vara i mitt hus. Det fanns en massa giftiga grodor och sånt där. Jag kastade mynt mot dem och när dem spottade gift på mynten förvandlades mynten till guldmynt.
hahaha
Citera
2007-10-18, 21:03
Medlem
Såg filmen Traffic igår... Efter det drömde jag att jag rökte heroin och att jag hade massa snusdosor i hela mitt hus och 2 påsar med hasch på mitt skrivbord när pappa kom hem
Citera
2007-10-18, 21:05
Medlem
endings avatar
Drömde häromnatten att jag blev moderator här på fb, inom kategorin "stora människor"
Citera
2007-10-18, 23:10
Medlem
Rafos avatar
Hade en verkligen omskakande dröm inatt som jag vet inte om jag skall tycka att den var rolig/intressant eller skrämmande. Den var av typen att jag drömde att jag vaknade men jag drömde fortfarande. Jag var hemma och i min vardagliga omgivning.

Den började med att jag "vaknade" upp ur en väldigt konstig dröm, ligger i sängen och segar på samma sätt som jag brukar göra när jag faktiskt vaknar. Helt plötsligt så förlorar jag all kontroll på verklighet och kropps funktion. Mår hur bra som helst under tiden men det kändes som jag sögs in i något och allt bara snurrade runt. Efter detta (fortfarande i drömmen) så vaknar jag till, är jäkligt skärrad. Helt plötsligt sker ett hopp och jag är med ett par polare och traskar ner för en backe, måste tillägga att det var snö, och känner mej lite konstig efter morgonens upplevelse när jag känner att det kom över mej igen. Jag förlorar kontrollen över min kropp, ramlar ihop och rullar ner för backen men ajg bryr mej fortfarande inte för jag mådde toppen.

Ytterligare ett hopp sker i drömmen. Jag är tillbaka i min säng fast i mitt gamla rum när jag bodde hos föräldrarna. Är i sängen och inser att något konstigt försiggår och går för att prata med min mamma! Är inne i föräldrarnas sovrum ich ska just berätta vad jag upplever när det händer igen, förlorar kontrollen, ramlar ihop men bryr mej inte för jag mår toppen.
Mer minns jag inte av drömmen förutom att jag ramlade ihop ytterligare ett par tillfällen men minns inte detaljerna. Nu idag (vaket tillstånd) så sitter fortfarande den konstiga känslan i. Denna dröm hamnar högt i topp när det gäller konstiga/roliga/intressanta/minnesvärda drömmar jag haft.

Hade även en annan dröm vilken var jäkligt detaljerad men den satte inte lika djupa spår om man bortser från att den hörde ihop och knöt samman ett stort antal drömmar jag haft tidigare.

Vet fortfarande inte om jag skall se det som en gåva att jag drömmer varje natt, minns nästan exakt allt och att de är så intensiva eller om det är en plåga som driver mej långsamt galen. Känns ofta som jag förlorar en bit av vem jag är när jag drömmer samtidigt som sova är en av mina favorit sysslor just för att drömmarna är så otroligt livliga.
Citera
2007-10-19, 13:51
Medlem
Jag drömde att jag var en tysk krypskytt i andra världskriget och sköt ner massvis av allierade soldater som kom ur båtar. Jag hade en kille med en MG-34 som hjälpte mig men sen blev han nerskjuten och efter det blev jag till slut överrumplad. Jag kastade mitt vapen och sa att de allierade soldaterna skulle skona mig.

Sen tog dem mig till sitt läger där en skulle förhöra mig, och på något magiskt sätt var jag helt plötsligt fri från repen som band mig, och då överrumplade och ströp jag honom med ett headset, haha. Efter det tog jag hans pistol och började ge mig av, men då kom en kvinnosoldat dit och siktade på mig. Jag började försöka överrumpla henne eftersom pistolen jag hade inte var laddad, men hon sa att hon ville hjälpa mig fly så vi började kyssas och sånt där, och innan jag ens hann döda lägrets vakter så vaknade jag, grr.
Citera
2007-10-19, 14:04
Medlem
Hushers avatar
Gick ut i trapphuset och la mig och massor av skit inatt.

Nåra nätter sedan så sjöng min lärare 63 år gammal Alpha blondy låtar.
Citera
2007-10-19, 14:08
Medlem
endings avatar
För den som undrar drömde jag om min blivande studentmössa. Den var skit(!)stor och man kunde flyga med den
Citera
2007-10-20, 23:40
Medlem
Jag drömde att jag var nånstans i antika Kina och det var en massa västerlänningar där. Jag framförde en utmaning om någon ville slåss, och då blev en kaxig. Jag slog honom då i magen flera gånger med en slägga. Och när han låg ner så jag att han skulle erkänna mig som hans gud. Då han vägrade slog jag ihjäl han.

Efter det kommer jag inte ihåg så mycket, men i det stora hela skulle jag skapa en armé och försöka erövra världen eller något liknande.

Jag hade också en separat dröm då jag var i min gamla skola. Först började en tjej i min ålder (18-20) suga av mig, och sen slickade en minderårig tjej på 12 år eller så slicka min kuk.
Citera
2007-10-21, 01:19
Medlem
H0nkens avatar
Jag drömde att jag rånade en bank tillsammans med mina föräldrar. Sedan körde jag flyktbilen också, som förövrigt var den bil vi hade när jag var liten. Var en av de mest underhållande drömmar jag haft och jag blev fly förbannad när klockan ringde på morgonen mitt i biljakten. Får hoppas att jag kan fortsätta drömmen i natt..
Citera
2007-10-21, 01:21
Medlem
Det brukar fan aldrig hända mig att man kan fortsätta en intressant dröm. Det är rätt så frustrerande eftersom man vill ha ett slut så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in