2007-04-16, 13:17
Medlem
Tjohildas avatar
En skojsig grej jag drömde för några år sedan var att jag var nanny åt kungahuset, kungabarnen var av nån anledning små igen. På en promenad med alla tre i en stor vagn tappade jag taget, vagnen började skena nerför en backe och ungarna ramlade i sjön och drunknade.
Citera
2007-04-16, 13:34
Medlem
zodiackillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
En skojsig grej jag drömde för några år sedan var att jag var nanny åt kungahuset, kungabarnen var av nån anledning små igen. På en promenad med alla tre i en stor vagn tappade jag taget, vagnen började skena nerför en backe och ungarna ramlade i sjön och drunknade.
Vill du ha en tolkning så finns den här!
Citera
2007-04-16, 20:11
Medlem
Tjohildas avatar
Holy shit Zoda! Jag ramlade nästan baklänges i soffan när jag läste din tolkning. Den stämmer tamejfaktiskt till 100 %!
Citera
2007-04-16, 20:17
Medlem
zodiackillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Holy shit Zoda! Jag ramlade nästan baklänges i soffan när jag läste din tolkning. Den stämmer tamejfaktiskt till 100 %!
Du kan sätta in arvodet på mitt konto...
Citera
2007-04-16, 20:50
Medlem
Rizados avatar
Jag drömde att jag och min far brände runt på en åker. Vad vi gjorde det för vet jag inte, har aldrig någonsin åkt runt på någon åker Men enligt en polare har jag sagt att det vore ballt att åka runt på en åker, något jag absolut inte minns och inte tycker heller.
Citera
2007-04-16, 21:35
Medlem
robbels avatar
Nån får gärna tolka denna dröm, den är bara en av alla dom jag haft men den här kommer jag ihåg exakt, inget speciell enligt mig men men:

jag och 3 kompisar åker omkring i vårat samhälle i morsans bil, vi åker brevid en skola och bakom oss jagar en utlänning oss i en kompis bil som är en blå pickup, vi kör en bit och vi är rädda för denna utlänning..

mitt i allt ser vi en skyttevall och kör sakta in i vallen, hoppar ur bilen och hoppar ner i en skyttegrav bakom den, utlänningen stannar och hoppar ur bilen och börjar gå emot oss, han tar tag i min hand och drar upp mig därifrån och därefter tar han upp en kniv och skär ett diagonalt snitt i min högra hand, därefter vaknar jag.
Citera
2007-04-16, 22:11
Medlem
zodiackillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbel
Nån får gärna tolka denna dröm, den är bara en av alla dom jag haft men den här kommer jag ihåg exakt, inget speciell enligt mig men men:

jag och 3 kompisar åker omkring i vårat samhälle i morsans bil, vi åker brevid en skola och bakom oss jagar en utlänning oss i en kompis bil som är en blå pickup, vi kör en bit och vi är rädda för denna utlänning..

mitt i allt ser vi en skyttevall och kör sakta in i vallen, hoppar ur bilen och hoppar ner i en skyttegrav bakom den, utlänningen stannar och hoppar ur bilen och börjar gå emot oss, han tar tag i min hand och drar upp mig därifrån och därefter tar han upp en kniv och skär ett diagonalt snitt i min högra hand, därefter vaknar jag.
Det är ju tyvärr svårt att säga nånting om en sån här dröm eftersom man inte vet vilken omedveten innebörd "utlänningar" har för dig. Kanske finns någon viktig person i ditt liv som är utlänning? Kanske är du rädd för den här personen? Kanske representerar utlänningen någon som vill splittra kompisgänget (skära ett snitt, dela)? Kan utlänningen vara en kvinna? Du kanske står i valet mellan fortsätta köra omkring i kompisgänget eller inleda en djupare relation mer på tu man hand, så att säga? Du kanske brottas mellan kompisarnas och föräldrarnas önskningar?

Som du ser blir det många aspekter eftersom man inte känner till det centrala hos dig (det gör ju bara du).
Citera
2007-04-16, 22:59
Medlem
Denna var rätt konstig men det är den ända jag komma ihåg, hade den för ca 2 veckor sedan:

Morsan och min lilla syster hade gått o lagt sig och jag satt ensam uppe, plötsligt knackar det på dörren, jag går för att öppna och där står en tjejkompis till mig som jag inte alls träffar ofta eller känner bra. Vi pratar en stund och efter ett par timmar ber jag henne gå ut bakvägen (??) det är nu morgon och morsan och syrran är uppe. Min kompis kommer tillbaka bakvägen och morsan blir arg på mig för att hon är där (??) och säger att jag inte får bjuda hem någon igen. (Nu tar drömmen en ny riktning) Jag läser i tidningen om en flyg uppvisning som skulle vara i mitt område och helt plötsligt ser jag flygplanen som är av den äldre typens konstflygplan och det ryker mycket om dom. Helt plötsligt störtar ett av planen på min gata och rullar kanske 30 centimeter och förvandlas till ett mindre RC plan, jag tar planet och styr det lite med kontrollen. Nu vakna jag.

Om någon har lust att försöka tyda så feel free, men tvivlar på att det är lätt.

"??" betyder att det är tvärtimot vad som skulle hänt i den vakna världen, morsan tycker faktiskt det är rätt kul när jag har fest med polarna hemma (försöker dock undvika det så det händer inte ofta), vilket kanske är konstigt men så är det och denna reaktion är mycket udda. Och varför släpper jag ut någon bakvägen?
Citera
2007-04-16, 23:02
Medlem
två jävla mardrömmar

I korta drag var den värsta så här:
Jag skulle avrättas tillsammans med ett antal andra. Det gick till så att varje person stod i en icke vattenfylld bassäng. Ganska stora. Det gick inte att se in i de andra bassängerna från sin egen. Fick ta farväl av våra familjer och släktingar. Sedan vattnefylldes bassängerna. Jag tyckte det var konstigt för allt jag behövde göra var att simma så överlevde jag. Då insåg jag att jag kanske skulle överleva ändå och blev bättre till mods.

Efter ett tag kom någon och satte en pistol mot huvudet och tryckte av. Nu dör jag tänkte jag. Kände hur kroppen domnade bort men jag kunde höra allt som sades. Sedan vaknade jag.

Vet inte om jag vågar höra vad detta skulle betyda. Det har hänt en del i mitt liv senaste veckan
Citera
2007-04-16, 23:16
Medlem
Lugns avatar
Jag har en riktigt wierd dröm som jag inte kommer glömma, men den ska jag posta när jag har mer tid att skriva.
I natt drömde jag dock att mina ögonlock var uppskurna/snittade längst ut på vadera öga... varför eller hur det gick till vet jag inte, såg bara att ögonlocken hängde något underligt när jag såg mig i spegeln!
Citera
2007-04-17, 00:08
Bannlyst
Jag drömde en sån jävla hemsk dröm att jag inte ens kan berätta den på FB där jag är så gott som anonym... Den följer med mig i graven.
Citera
2007-04-17, 00:23
Bannlyst
Jag drömde att jag var på disneyland i Frankrike. Men det fanns aldrig dock bara någon elfant/zebra som halva kroppen var ett skelett och som led. Sen delades den helt plötsligt på ena sidan och var en halv och obehaglig sak inte skelett längre dock.
Sen drömde jag att jag åkte tunnelbana och några terrorister försökte sabotera med kemisk terrorism och explosioner. Försökte fly men de kom från alla håll med pistoler hittade utgången men då står det en där och väntar på mig tror jag skriker och sen skjuter han mig, blir svart och jag vaknar.
Sen var det en massa annat sjukt som jag inte kan komma ihåg.

Hade ganska mycket ångest igår. Kan tilläga att jag inte sov bra. Vaknade upp och tyckte halva kroppen kändes konstig och hade lite känslor om att jag skull dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in