Citat:
Ursprungligen postat av robbel
Nån får gärna tolka denna dröm, den är bara en av alla dom jag haft men den här kommer jag ihåg exakt, inget speciell enligt mig men men:
jag och 3 kompisar åker omkring i vårat samhälle i morsans bil, vi åker brevid en skola och bakom oss jagar en utlänning oss i en kompis bil som är en blå pickup, vi kör en bit och vi är rädda för denna utlänning..
mitt i allt ser vi en skyttevall och kör sakta in i vallen, hoppar ur bilen och hoppar ner i en skyttegrav bakom den, utlänningen stannar och hoppar ur bilen och börjar gå emot oss, han tar tag i min hand och drar upp mig därifrån och därefter tar han upp en kniv och skär ett diagonalt snitt i min högra hand, därefter vaknar jag.
Det är ju tyvärr svårt att säga nånting om en sån här dröm eftersom man inte vet vilken omedveten innebörd "utlänningar" har för dig. Kanske finns någon viktig person i ditt liv som är utlänning? Kanske är du rädd för den här personen? Kanske representerar utlänningen någon som vill splittra kompisgänget (skära ett snitt, dela)? Kan utlänningen vara en kvinna? Du kanske står i valet mellan fortsätta köra omkring i kompisgänget eller inleda en djupare relation mer på tu man hand, så att säga? Du kanske brottas mellan kompisarnas och föräldrarnas önskningar?
Som du ser blir det många aspekter eftersom man inte känner till det centrala hos dig (det gör ju bara du).