2010-12-03, 22:01
Medlem
När man tar en liten tupplur så kommer man verkligen ihåg mycket mer än då man sover på normaltid. Jag hade en tidigare idag.

Ena stunden är jag Sarah M Geller, och är i någon posta-apokalyptisk värld, och träffar på bröderna dalton, men de är inga skurkar utan 7 lustiga forskare som löser problem, och de blir jätteglada då jag vet vilka de är, jag var mest glad för de inte vara kannibaler eller våldtäktsmän.

Sedan är jag med i något pyromangäng, där ingen var en pyroman utan alla bara var wannabepyromaner, förutom ett par. Vid ett tillfälle så rånmördade de några förbiresande, och bland dem var det några tjejer som börja strippa och ”kela” med varandra, för komma undan antagligen, det såg först ut som de var skitsnygga, men så fort jag närmade mej så blev de extremt fula och feta.

Helt plötsligt är jag på en fest i någon lägenhet hemma hos någon person jag inte kände , jag minns det bara som jag satt och glodde på tvn och vaknade upp av att det var en massa med människor runt mej där. Jag spenderar lite tid där, men efter ett tag ville jag samla tankar och komma fram till hur jag kom dit, så jag gick till toaletten.

Sen är jag ”hemma” (fast hemma är sällan hemma i mina drömmar, utan det är en annan plats men det ska föreställa vara hemma), Ena stunden så sitter jag och chattar vid datorn och andra stunden då jag ska gå å lägga mej så dyker någon skurk upp och ska få tag på oss, för vi har viktig information om något, först blir man rädd, sedan förvandlas man till en actionhjälte, och det blir som ett tv-spel, jag dog till och med då jag dödade fel person och jag kunde pausa för jag hade fel vapen, och jag reagerade i drömmen på hur grym grafiken och verklighetskänslan var.

Sedan är jag med i något som ska föreställa nördgäng, som har varit med om något som har förändrat deras liv, jag kommer dock inte ihåg vad, utan allt jag kommer ihåg är att vi skulle satsa pengar på något som avslutning på allt, och de börja räkna pengarna och de börja tjafsa om hur de ska räkna pengarna.

Sedan är jag vid en bro, och ser en kvinna som hade något annat syfte i detta läget som jag inte kommer ihåg, försvinna bort, ett tag senare så ser jag samma kvinna nere i sjön under bron halvt medvetslös och håller på å bli bortdragen av strömmen. Jag räddar henne i sista stund, men får inte så mycket till tack, däremot så får jag se hur hon hamnade där, hon hade varit på en fest och ramlat ner för trappen, och närmast flög ner till sjön några hundrameter bort, där jag sedan räddade henne. Helt plötsligt så var jag på festen hon var på, och hon var stripa där, och hon var Natacha Peyre, och jag skulle få en lapdans av henne, men inte själv utan hon skulle ”dansa” för en hel grupp, och vi skulle sitta så nära henne som möjligt, men hon hade ingen lapdans utan spelade teater där för sig själv.

Jag satt kvar, men nu var jag med några kompisar och såg på tv istället, mina kompisar gick efter ett tag, så jag gick strax efter jag me, men då jag skulle gå till dem så kom jag tillbaka till samma ställe, fast det såg annorlunda ut, det skulle föreställa vara verkligheten, och här kom jag på att allt måste ju vara en dröm, så jag blev glad, men den jag var där med sa typ bara, ”du tror det va?”, men jag ignorerade bara det, och försökta förändra världen på olika sätt, men det gick inte, utan allt var detsamma, då sa hon jag var där med att jag skulle titta på mej själv i spegeln, och nog fan såg jag mej själv i spegeln, hon sa sedan tänk på alla detaljer, jag gjorde det, och nog uppfattade jag det som jag kände en massa detaljer, det jag skulle ha tänkt på var att hon sa allt jag tänkte, därmed borde jag ha fattat att hon inte var riktig, men här började jag tro att jag hade vaknat och betett mej galet, så jag började försöka stryka över det.
Senast redigerad av HenrikE 2010-12-03 kl. 22:04.
Citera
2010-12-04, 14:43
Medlem
heiss avatar
En detalj i min dröm inatt var ganska skum. En kvinna kom och hämta mig och sa att jag var skyldig swebus 5000kr p.g.a en bussresa. Jag hade aldrig åkt en bussresa för 5000kr så jag och kvinnan skulle åka och prata med någon om swebus angående detta. När vi hade hittat en gubbe att pratade med så skulle jag formulera mitt problem till gubben. Här är grejjen, jag glömde ordet till ett fackord som kvinnan precis sagt till mig, således frågade jag henne vad det hette och hon visste det direkt.
Detta förstår jag inte, jag personligen i drömmen visste inte ordet även då jag hade hört henne säga det precis innan men glömde bort det. Hur kunde då kvinnan veta ordet men inte jag? Varför glömde inte kvinnan ordet om min hjärna inte visste ordet? Kan hjärnan skapa en fiktiv person i drömmen som kan få fram undermedvetna ord/minnen i hjärnan som kan dela dessa med mig personligen i drömmen? Om inte, ifall jag tror på henne till 100% att hon kan?

När vi är i min dröm och att alla karaktärer är producerade av min hjärna så borde alla kunna veta samma sak, kan jag tycka, dock så kan inte MIN karaktär(jag i drömmen) få fram dessa utan jag behöver andra karaktärer i drömmen som projicerar dem.
Kanske förstorar jag upp detta men jag tänkte på det precis när jag vaknat. Jag var hundra 100% säker när jag frågade henne att hon skulle veta ordet.
Samma sak hände i samma mening i drömmen, ett annat fackord som hon hade nämnt just innan för mig hade jag glömt bort, således frågade jag henne igen om ordet och hon sa det.

Efteråt sa gubben att bussen var avställd och fakturan var felaktig. Då frågade jag gubben om det var lagligt för bussen att åka avställd men det vart det tydligen Jag och kvinnan kollades frågande på varandra och detta irriterade mig men jag vaknade strax efteråt.
En annan konstig sak var att kvinnan var en vikarielärare i matte/NO när jag gick i årskurs 7 i grundskolan.
Senast redigerad av heis 2010-12-04 kl. 14:52.
Citera
2010-12-07, 10:11
Medlem
Snuskalass avatar
Hade nog den sjukaste drömmen inatt faktiskt.
Ja drömmer först att jag är i Mariestad (aldrig varit där förut) väl där så förstår jag att jag är i en dröm. Jag berättar det för min polare och vi börjar härja på stan.

Efter ett tag så är vi helt plötsligt i Paris. Vi springer in på en exklusiv krog och välter ner den dyraste konjaken som de har. Vi flyr därifrån och blir jagade. Efter som att jag är medveten om att jag drömmer så är jag sjukt bra på "parkour" och allt vad det innebär. Springer fort som fan och hoppar över de mesta och klättrar överallt. Lite GTA feeling också över det hela.

Efter ett tag så tröttnar jag och bestämmer mig för att vakna. Så jag blundar riktigt hårt och vaknar upp. Problemet är bara att jag vaknar upp i min säng på mitt sommarställe. Då drömde jag alltså fortfarande fast jag var inte medveten om det.
Citera
2010-12-07, 22:29
Medlem
Inatt spelade jag hockey i någon Ica-butik. Som puck använde vi frysta köttbitar.
Lyckades dock aldrig få in någon köttbit i motståndarnas mål - målen var olika frysdiskar.
Jag blev väldigt sur och sa till domaren - som var en av de anställda - att det var omöjligt att träffa målen när de i motståndarlaget var så jävla stora och tjocka. Fick då en varning och vaknade upp kort därefter.
Väldigt märkligt imo.
Citera
2010-12-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Man Krill
Inatt spelade jag hockey i någon Ica-butik. Som puck använde vi frysta köttbitar.
Lyckades dock aldrig få in någon köttbit i motståndarnas mål - målen var olika frysdiskar.
Jag blev väldigt sur och sa till domaren - som var en av de anställda - att det var omöjligt att träffa målen när de i motståndarlaget var så jävla stora och tjocka. Fick då en varning och vaknade upp kort därefter.
Väldigt märkligt imo.
Citera
2010-12-08, 16:26
Medlem
Kanske lite off topic men vad gör man när man 2 personer med olika kön drömmer om varann
Citera
2010-12-09, 16:36
Bannlyst
Att jag träffade en vän jag inte sett på många år. Kände en oerhört djup saknad av något.
Var med henne på något ställe, fick något paket av henne som senare försvann.
Åkte med henne i bil någonstans, vad jag vet har hon inget körkort.
Senare i drömmen var min mamma och pappa med. Jag stog på ett fält med skog runtomkring och blickade upp mot himlen,mörkt och lila norrsken, tämligen unikt, sedan hade min pappa min systemkamera av någon anledning, och skulle kasta den till mig, och kastade den i backen .

När jag kollade mot himlen blev det dagsljus, som en fin vinterdag med blå himmel och solsken, sen blev hela himmelen mörk igen

Senare i drömmen var jag och min mamma o pappa, och min ena lillasyster i ett par bekantas hus, som inte alls såg ut som på riktigt..
Sen minns jag inte så mycket mer.

Det som skrämmer mig mest av allt var att en natt för mååånga år sedan, så drömde jag att min nuvarande sambo hade dumpat mig och blivit bästa kompis med mitt x. Min sambo hade drömt samma dröm, bara det att han hade gjort slut och var tillsammans med en killkompis istället.. Weird..
Senast redigerad av Consentido 2010-12-09 kl. 16:40.
Citera
2010-12-17, 23:45
Medlem
DeusSanctis avatar
Jag drömmer nästan alltid att jag är på samma plats som jag vet ganska väl precis hur den ser ut och hur man tar sig hit och dit, eller det är en väldigt stor plats med väldigt många städer och skogar osv, det är som en hel östkust på ett land, eller ja, kanske mer ändå, eftersom jag åkt till både Kina, Japan och USA från flygplatsen och till Finland med färjan i drömmen.
Ja, i alla fall, det skulle ta jättelång tid att beskriva helt och hållet allt som finns, men sedan finns det en underjordisk värld som är lika stor dit man kan komma genom hissar osv i vissa hus. Där är det stora kulvertsystem och grottsystem.
Jag blev inatt jagad av en knivman i en mörk skog och jag försökte hela tiden gömma mig från honom men han hittade mig. Jag stack ned i dessa underjordiska gångar genom en trappa i ett hus som låg i skogen för att han inte skulle hitta mig och så jagade han mig lite där tills han tillslut trängt in mig i ett hörn i ett pannrum och kom där med sin kniv. Då sa jag till honom att fy fan, vad trött jag är på det här nu, hur roligt är det liksom, att du ska komma här och knivhugga mig på något sätt? Kan vi inte ligga med varandra istället? Han tyckte att ja, absolut! Det är ju mycket roligare! Men jag hann vakna innan dess av väckarklockan.
Det tyckte jag var lite roligt. Undra om det skulle funka i verkligheten med.
Citera
2010-12-18, 02:19
Bannlyst
Jag drömde att jag var Furion i DotA (Warcraft 3), sprang mest runt i datorspelet och gankade folk.
Citera
2010-12-18, 15:52
Bannlyst
VAD BETYDER DETTAA..jag handlade mat på ICA...och jag var full så jag halkade och kunde inte hålla balansen och hela tiden kom det människor jag kände som jag inte kunde heja på därför, jag gick ner i spagat kunde inte hålla koll på benen jag hade en stor kasse med varor och sen hade jag på fyllan gått ut ur affären till en skog..och jag frågade en tjej-hur kommer man tillbaka till afären? för det var på en främmande ort och då var hon värsta dryga bitchen, och skulle berätta om den här orten för att jag inte visste nånting , hon tog mig till en SJÖ- men varför tar du mig till en sjö?? jag har varor för hundratals kronor kvar i affären som jag inte betalat!! sa jag.-oj då måste vi skynda oss.sa hon.
varför drömmer jag såhär meningslösa drömmar vad betyder det
Citera
2010-12-22, 08:44
Bannlyst
Inatt hade jag en väldigt konstig dröm.

En av flashbacks användare hade fotograferat när han hade knullat med en kille
Bögsex med andra ord. Och han la bilderna här på fb, och alla kommenterade hur hett och sexigt det såg ut. T.o.m. hetero killar och lebbar. Väldigt osannolikt för flashback
Citera
2010-12-22, 10:20
Medlem
inAbzurdums avatar
Drömde att jag var ute och körde ensam (jag har inget körkort), men plötsligt så kommer min flickvän och en av hennes närmsta kompisar och kör bakom mig! Jag känner i drömmen att jag trivs och vill att de ska köra efter mig. Men plötsligt så kommer vi till en stor korsning, där vi ska köra framåt. Problemet att åker man framåt så hamnar vi i ett polisstopp efter ca 100m. Vi fortsätter iallafall åka och polisen stoppar mig.
Hon börjar berätta om att alla bilar har fått växelproblem och att jag bör vara försiktig när jag kör vidare. Jag sitter bara o nickar åt hennes uppmaningar, men helt plötsligt så slänger poliserna sig in i bilen och vill att jag ska skjutsa dem till polisstation. Jag lyder dem och drömmen tar slut när vi kommer dit. Har även ett vagt minne av att dem hade sex i baksätet, men inte riktigt säker. Något gjorde de iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in