2011-10-15, 10:11
Medlem
Qarabags avatar
Det känns väl rätt klart sedan länge att han hade Vitiligo och sedan valde att bleka resten av huden. Framförallt i slutet av 1985 och början av 1986 hände detta. Då, mellan "We are the World" och "Captaion EO" förändrades hans hudfärg som mest. Sen 1987, när BAD kom, då var han helt vit i stort sett.
Citera
2011-10-15, 10:20
Medlem
I Thailand får man passa sig när man köper solkräm för de flesta är lightning. Det innebär alltså att den bleker huden, utöver att den skyddar mot solen.

Jag hörde berättas om en thailändska som kom från en liten by, träffar en vit karl och tar med honom till byn. Väl där pratar folk enbart med honom, ignorerar henne fullständigt. När han frågar henne senare varför berättar hon att hon inte använt lightningkrämer och det anses fult att inte göra det

Nu är det bara hörsägen så jag vet inte säkert, men läskigt om det stämmer.
Citera
2011-10-15, 10:21
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Förstår mig inte på er som känner att ni till varje pris måste försvara MJ, och vägrar att ens tänka tanken att han kan ha gjort fler ingrepp än han själv sagt?

Själv vet jag varken till eller från, men att rikta in sig på något man inte har en aning om förstår jag inte riktigt. Detta gäller även ni som säger att han garanterat blekt sig. Man kan så klart tro att detta är fallet, men att vägra ens tänka tanken att man har fel är enbart patetiskt.

Och slutligen, vem fan bryr sig om han blekte sig eller inte? Vad spelar det för roll?
Citera
2011-10-15, 11:08
Medlem
TS måste vara den mest efterblivna människan på jorden. Det har konstaterats att MJ hade vitiligo, så det är inget att diskutera, det är fakta att han hade det. End of story.
Citera
2011-10-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag känner två som har vitiligo, ingen ser ut som MJ gjorde.
Man blir fläckig på ett sätt som inte går att dölja så enkelt med smink.
Dessutom så såg man ju att även hals, händer och armar var lika vita på MJ som ansiktet.
Inte vidare troligt att han skulle få så "jämn" vitiligo.

Att han förnekade sina andra uppenbara plastikoperationer talar ju för att han kan ha ljugit även om detta.
Det är inte ovanligt att mörkhyade använder krämer o dyl som bleker huden, men det är inget man direkt står för utåt då det inte brukar vara populärt.

Tänkte direkt på Sosa som en annan länkade till i tråden.
Uppenbart att även han blekt sin hud så visst går det.

Men är du dum i huvudet eller?
Om du hade en hjärna och ett par ögon hade du kunnat se att på många bilder är MJ's hud fläckig av vitiligo, och han ville inte se ut som en "dalmatin" så han sminkade över det.
Citera
2011-10-15, 11:21
Medlem
[quote=LemPica]
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
http://www.youtube.com/watch?v=Upp9OF9YlFI

Kollade denna (och bara denna) där du påstår att han erkänner sina ingrepp.
Han FÖRNEKAR ju alla ingrepp utom en näsoperation. (som skulle hjälpa honom att andas + ta högre toner, jo tjena...).
Sedan under lite press erkänner han två näsoperationer, men förnekar allt annat.
Är detta dina bevis pallar jag inte kolla igenom dina andra länkar.
Står ju klart i första att han nekar, som jag och flera andra sagt.

Man ser tydligt att ögonform, näsa, haka, ögonbryn, läppar ändrat form under åren.
Näsan har ju dessutom ändrat form gradvis flera gånger, inte bara två.
Hårfästet är också förändrat.
Om det är peruk eller genom operation har jag ingen aning om.

Ögonformen ändrades fan inte, näsoperationer har han erkänt att han gjort, han gjorde en grop i hakan det har han också sagt att han gjort. Ögonbryn?! det finns nåt som heter noppa/ändra form på ögonbrynen, har inget med plastikkirurgi att göra.
Hans färg på läpparna försvann i o m vitiligon, så han tatuerade ny läppfärg så därför kanske de såg lite annorlunda ut. även ögonbrynen och ögonfransarna bleknade så han tatuerade de också.
Michael hade antagligen peruk under 2000-talet och en del av 90-talet, vissa säger att han hade det från 1984 efter brännskadorna på huvudet men jag tycker inte det såg ut som han hade peruk på 80-talet. men jaja
Citera
2011-10-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkatix
Skulle man kunna säga amm MJ var som bäst under detta klippet, under den här tiden?
Rent dans och energimässigt menar jag?

http://www.youtube.com/watch?v=kskvaDl7ofA

Menar inte att just detta nummer är hans bästa genom tiderna, men hur han var under dessa år.

Detta nummer också, vilken talang han var MJ, dansen:
http://www.youtube.com/watch?v=90qR3OmHTxQ

ja, kanske, men personligen tycker jag att han var bäst under the Bad tour
Citera
2011-10-15, 12:17
Medlem
Han trillade ner i en hink med oborttagbar färg.
Citera
2011-10-15, 12:28
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumanNature1992
Men är du dum i huvudet eller?
Om du hade en hjärna och ett par ögon hade du kunnat se att på många bilder är MJ's hud fläckig av vitiligo, och han ville inte se ut som en "dalmatin" så han sminkade över det.

Vem är dum i huvudet egentligen?
Ditt nick talar klart om var du står och det är inte jättelångt till steget att förstå att du av den anledningen inte klarar att se objektivt på MJ.

[quote=HumanNature1992]
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica

Ögonformen ändrades fan inte, näsoperationer har han erkänt att han gjort, han gjorde en grop i hakan det har han också sagt att han gjort. Ögonbryn?! det finns nåt som heter noppa/ändra form på ögonbrynen, har inget med plastikkirurgi att göra.
Hans färg på läpparna försvann i o m vitiligon, så han tatuerade ny läppfärg så därför kanske de såg lite annorlunda ut. även ögonbrynen och ögonfransarna bleknade så han tatuerade de också.
Michael hade antagligen peruk under 2000-talet och en del av 90-talet, vissa säger att han hade det från 1984 efter brännskadorna på huvudet men jag tycker inte det såg ut som han hade peruk på 80-talet. men jaja

Ögonformen ändrades drastiskt, är du blind??
Ögonbrynen är inte noppade.
Öppna ögonen nästa gång du kollar på en bild av honom.

Överläppen är klart förminskad.
Det blir det inte bara för att den vitnar.
Citera
2011-10-15, 12:31
Medlem
bullet^s avatar
han hade Vitiligo.
Citera
2011-10-15, 12:38
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Man dricker en flaska klorin varje morgon, till slut så blir man blek och vit.

Hur länge ska man behöva hålla på så?? Har druckit 500ml klorin varje dag nu i tre veckor utan några resultat, är ännu svart som natten
Citera
2011-10-15, 12:48
Medlem
spoilers avatar
Tomteskur?

http://www.youtube.com/watch?v=vbK9xTy7m-A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem