2009-07-09, 20:21
Medlem
(卐)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag tror det rör sig om material för att bygga saker som påminner om MJ.

Efter typ en halv vecka efter hans död kom dom helt plötsligt på att dom vill bygga saker ? Har dom inte annat och tänka på eller visste dom att han skulle dö?
Citera
2009-07-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Nä, 50 konserter skulle han absolut inte ha klarat av. Du har rätt i det du säger.

Jag tycker att MJ och Bubbles kunnat dela på konserterna typ hälften var då kanske det inte blivit så stor press på MJ och vi i tråden som älskar Bubbles kunnat digga lika mycket .. 25 konserter med Bubbles och 25 med MJ ... perfekt för oss i tråden ... love u all..

(Let me put my candycane in your SweetAss) puss puss
Senast redigerad av Xirc 2009-07-09 kl. 20:36.
Citera
2009-07-09, 20:55
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallaren
Tror fan att han gick på antideprissivt. Hade jag gjort om jag hade varit honom.
Ja, han gick på två antidepressiva mediciner: sertralin (Zoloft) och paroxetin (Seroxat, Paxil).

Dessa två är SSRI. Redan att kombinera två SSRI, alltså medicinera med dem samtdidigt, kan vara dödligt; man kan drabbas av serotonergt syndrom, som är ett potentiellt livshotande tillstånd.
Citera
2009-07-09, 20:57
Medlem
Nick Nitros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (卐)
Om man säger så här då, han ville inte dö bortglömd, utan mitt i steget, sen tror jag han insåg att 50 konserter mer eller mindre på raken inte skulle hålla,han hadde säkert ställt in minst hälften.

Är du dum på riktigt eller spelar du bara korkad? Vadå på raken? Du vet väl att konserterna skulle hållas långt in på nästa år. Så varför skulle han inte pallat det?

Mer eller mindre på raken?! Tssss....
Citera
2009-07-09, 20:59
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nitro
Är du dum på riktigt eller spelar du bara korkad? Vadå på raken? Du vet väl att konserterna skulle hållas långt in på nästa år. Så varför skulle han inte pallat det?

Mer eller mindre på raken?! Tssss....

Han skulle ju vara ledig med en två dagar imellan. Men jag tror ändå inte att han skulle ha pallat.
Citera
2009-07-09, 21:06
Medlem
Gravers avatar
Att döma en person p.g.a. av hans utseende och vad tidningar skriver är helt idiotiskt. Ett t.ex: Hur många gånger har inte Aftonbladet skrivit att "Wacko-jacko" tappat näsan och att han ska ha begått självmord lika många gånger? Har de haft rätt? Nej.

Ni folk som dömer honom efter vad tidningar skriver, vad vet ni igentligen om fallet? Vet ni några bevis? Då vill jag inte att ni skriver någon falsk fakta från Aftonbladet. De skriver skit för att sälja. För t.ex: hur många köper en tidning där det står att Michael Jackson är den underhållare som skänkt mest pengar till välgörenhet. Tror ni inte att om det står "Jacko fick tre näsborrar efter en misslyckad operation" säljer mer? De har faktiskt printat det på första sidan en gång. Och folk undrar varför han har ansiktsmask. Kanske för att alla pengagalna människor inte ska ändra bilderna på sin dator och sen säljer det i miljoner? För övrigt är Michael Jackson, den underhållare som skänkt mest pengar till välgörenhet.

Låt mig fråga en sak, som jag tycker låter väldigt underligt. Michael Jackson räddade Gavin Arvizo från cancer. Han gav pengar till hans familj så de kunde göra en operation. Varför skulle han sedan förgrippa sig på honom? Det låter för mig helt sjukt.

Om fallet: Mamman i familjen har handlat för Michael Jackson's kreditkort för över 20000$ och Michael visste absolut ingenting. Hon har även gått på Spa för Michael's pengar.

Familjen Arvizo anmälde först Michael Jackson på nio punkter. Ett drygt halvår senare kom de på att de var kidnappade också. Men vad gör inte folk nuförtiden för pengar?

Mellan åren 1994-1999 har Arvizos advokat Tom Sneddon olagligt användt Michael Jackson's telefonbok. Han hade ringt upp 400 barn och exakt ALLA nekade till att något hade hänt.

Listan kan göras hur lång som helst, men snälla, döm inte kanske världen genom tidernas största underhållare p.g.a. vad tidningar skriver, hur han ser ut m.m. För hur många operationer han än gjort påverkar inte det hurvida man förgrippit sig på ett barn eller inte.

Ni som påstår att Michael Jackson friades för att han är känd och rik är idioter. Tror ni inte att en jury skulle våga skicka den person som har sämst rykte på hela jorden till fängelse? Dessutom sade juryn på presskonferansen direkt efter rättegången att de var helt opartiska och kollade på BEVISEN och de tog honom som vilken person som helst.

Folk är bara rädd för det "onormala". De kan inte förstå att en person som Michael Jackson, kritvit, gjort hur många operationer som helst enligt tidningar, att han kan vara oskyldig. Det visar bara hur utseendefixerad världen är nuförtiden. Fördomar. Michael Jackson har räddat hundratals med barn, det har han. Varför skulle han då förgrippa sig på barn?

Michael Jackson skapade Neverland för att få allt som han inte hade som barn.
Direkt efter skolan tvingade hans pappa, som för övrigt mobbat honom så grovt, att det lett till att han förändrat sitt utseende, att repitera. Medan han såg barnen åka ner för ruschikanan genom fönstret åkte han upp och ner på singellistan. De spelade på strippklubbar (!) tre på natten när han var 8. Vad är det för barndom? Han tar igen på sin barndom genom att ha ett eget tivoli bakom sina grindar. Han kunde inte gå på tivoli som barn. Han kunde inte gå till ett zoo. Han bjuder även in sjuka barn för att de ska en barndom, ett liv. Andra kända människor har sina bilar, båtar, flygplan och en massa andra saker. Varför får inte Michael Jackson ha ett eget tivoli och djur? Michael Jackson är för generös mot för många människor, det är så han hamnade i det här trubbelt.

Lyssna på hans låtar. Man in the mirror "If you wanna make the world a better place, take a look at yourself, then make a change". Heal the world "Heal the world, make it a better place for you and for me, and the entire human race". Denna man kan omöjligt vara oskyldigt. Snälla, döm honom inte efter vad tidningar skriver, och ha för all del inte dessa fördomar om honom.
Citera
2009-07-09, 21:10
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Att döma en person p.g.a. av hans utseende och vad tidningar skriver är helt idiotiskt. Ett t.ex: Hur många gånger har inte Aftonbladet skrivit att "Wacko-jacko" tappat näsan och att han ska ha begått självmord lika många gånger? Har de haft rätt? Nej.

Ni folk som dömer honom efter vad tidningar skriver, vad vet ni igentligen om fallet? Vet ni några bevis? Då vill jag inte att ni skriver någon falsk fakta från Aftonbladet. De skriver skit för att sälja. För t.ex: hur många köper en tidning där det står att Michael Jackson är den underhållare som skänkt mest pengar till välgörenhet. Tror ni inte att om det står "Jacko fick tre näsborrar efter en misslyckad operation" säljer mer? De har faktiskt printat det på första sidan en gång. Och folk undrar varför han har ansiktsmask. Kanske för att alla pengagalna människor inte ska ändra bilderna på sin dator och sen säljer det i miljoner? För övrigt är Michael Jackson, den underhållare som skänkt mest pengar till välgörenhet.

Låt mig fråga en sak, som jag tycker låter väldigt underligt. Michael Jackson räddade Gavin Arvizo från cancer. Han gav pengar till hans familj så de kunde göra en operation. Varför skulle han sedan förgrippa sig på honom? Det låter för mig helt sjukt.

Om fallet: Mamman i familjen har handlat för Michael Jackson's kreditkort för över 20000$ och Michael visste absolut ingenting. Hon har även gått på Spa för Michael's pengar.

Familjen Arvizo anmälde först Michael Jackson på nio punkter. Ett drygt halvår senare kom de på att de var kidnappade också. Men vad gör inte folk nuförtiden för pengar?

Mellan åren 1994-1999 har Arvizos advokat Tom Sneddon olagligt användt Michael Jackson's telefonbok. Han hade ringt upp 400 barn och exakt ALLA nekade till att något hade hänt.

Listan kan göras hur lång som helst, men snälla, döm inte kanske världen genom tidernas största underhållare p.g.a. vad tidningar skriver, hur han ser ut m.m. För hur många operationer han än gjort påverkar inte det hurvida man förgrippit sig på ett barn eller inte.

Ni som påstår att Michael Jackson friades för att han är känd och rik är idioter. Tror ni inte att en jury skulle våga skicka den person som har sämst rykte på hela jorden till fängelse? Dessutom sade juryn på presskonferansen direkt efter rättegången att de var helt opartiska och kollade på BEVISEN och de tog honom som vilken person som helst.

Folk är bara rädd för det "onormala". De kan inte förstå att en person som Michael Jackson, kritvit, gjort hur många operationer som helst enligt tidningar, att han kan vara oskyldig. Det visar bara hur utseendefixerad världen är nuförtiden. Fördomar. Michael Jackson har räddat hundratals med barn, det har han. Varför skulle han då förgrippa sig på barn?

Michael Jackson skapade Neverland för att få allt som han inte hade som barn.
Direkt efter skolan tvingade hans pappa, som för övrigt mobbat honom så grovt, att det lett till att han förändrat sitt utseende, att repitera. Medan han såg barnen åka ner för ruschikanan genom fönstret åkte han upp och ner på singellistan. De spelade på strippklubbar (!) tre på natten när han var 8. Vad är det för barndom? Han tar igen på sin barndom genom att ha ett eget tivoli bakom sina grindar. Han kunde inte gå på tivoli som barn. Han kunde inte gå till ett zoo. Han bjuder även in sjuka barn för att de ska en barndom, ett liv. Andra kända människor har sina bilar, båtar, flygplan och en massa andra saker. Varför får inte Michael Jackson ha ett eget tivoli och djur? Michael Jackson är för generös mot för många människor, det är så han hamnade i det här trubbelt.

Lyssna på hans låtar. Man in the mirror "If you wanna make the world a better place, take a look at yourself, then make a change". Heal the world "Heal the world, make it a better place for you and for me, and the entire human race". Denna man kan omöjligt vara oskyldigt. Snälla, döm honom inte efter vad tidningar skriver, och ha för all del inte dessa fördomar om honom.

Väl talat. Men tyvärr så hjälper ingenting alls då man försöker tala en del till rätta. Själv har jag lagt ner det nu. Det är menlöst.

Men det du skrev stämmer faktiskt, allting.
Citera
2009-07-09, 21:10
Medlem
Bob Luntas avatar
En liten tanke bara...

Jag kom att tänka på en sak under tiden folk började med den här löjliga pajkastningen:

Om vi bara rent hypotetiskt antar att MJ faktiskt utnyttjade de där barnen (vilket jag är rätt så övertygad om att han inte gjorde), minskar det värdet på de saker han åstadkom för andra människor? We are the world-projektet med Lionel Richie är ett exempel, alla välgörenhetsorganisationer som han själv gav bistånd till är ett annat.

Följande välgörenhetsorganisationer har MJ öppet stöttat:

* AIDS Project L.A.
* American Cancer Society
* Angel Food
* Big Brothers of Greater Los Angeles
* BMI Foundation, Inc.
* Brotherhood Crusade
* Brothman Burn Center
* Camp Ronald McDonald
* Childhelp U.S.A.
* Children's Institute International
* Cities and Schools Scholarship Fund
* Community Youth Sports & Arts Foundation
* Congressional Black Caucus (CBC)
* Dakar Foundation
* Dreamstreet Kids
* Dreams Come True Charity
* Elizabeth Taylor Aids Foundation
* Juvenile Diabetes Foundation
* Love Match
* Make-A-Wish Foundation
* Minority Aids Project
* Motown Museum
* NAACP
* National Rainbow Coalition
* Rotary Club of Australia
* Society of Singers
* Starlight Foundation
* The Carter Center's Atlanta Project
* The Sickle Cell Research Foundation
* Transafrica
* United Negro College Fund (UNCF)
* United Negro College Fund Ladder's of Hope
* Volunteers of America
* Watts Summer Festival
* Wish Granting
* YMCA - 28th Street/Crenshaw

Hans namn står även med i Guinnes rekordbok som den stjärna som stöttat flest välgörenhetsorganisationer.

1992 startade MJ "Heal the world foundation för att stödja barns rättigheter bl.a. och för att hjälpa utsatta barn. Till exempel.

Det finns många fler exempel på välgärningar, men jag tror ni förstår vinken.

Min fråga är alltså: minskar dessa övriga handlingars värde om det skulle vara så att han faktiskt utnyttjade något av barnen som han blivit anklagad för? Och i så fall varför?

Jag fördömer pedofiler som jordens lägsta avskum och har själv haft en nära familjemedlem som blivit utnyttjad, men ifall det svinet som utnyttjade min familjemedlem gjort lika många välgärningar som MJ gjort skulle de handlingarna ändå inte vara mindre värda för dem som han hjälpt. I mitt fall är pedofilen bara ett kräk, men frågan är ändå intressant om vi nu antar att MJ antastat barnen (vilket jag själv inte gör).

Källor:
http://www.looktothestars.org/celebrity/113-michael-jackson
http://www.allmichaeljackson.com/charities.html
http://www.allmichaeljackson.com/heal-the-world.html
Senast redigerad av Bob Lunta 2009-07-09 kl. 21:15.
Citera
2009-07-09, 21:15
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Säger som ovanstående, väl talat. Men efter ex antal diskussioner med nazisten och hans polare så har jag gett upp för det går varken att diskutera eller övertala dem. Lika bra att låta köra deras egna race för de har bara ett syfte, att jävlas med oss.
Citera
2009-07-09, 21:25
Medlem
"There is a power," warns Steele, "that is given to certain people to
*do thing* that is no of God Almighty. Many people, for example,
believe that Michael Jackson is the second Christ. People firewalk to
his song, "Beat It", and the firewalkers exclaim. 'the power is in the
music'. Now let's take a look at *Captain Eo* [A new attraction at
Disneyland, a special 3D musical made by Francis Ford Coppola and George
Lucas.] 'Captain' means someone in charge and 'EO' means 'light'. So
Michael Jackson plays Captain of the Light, and that is exactly what
Lucifer was--Lucifer was known as the ligh berear. As Captain EO, he
has fire coming out of his fingertips, and he changes the world fromn
bad to good, which is what the Messiah is supposed to do.

"I do believe Satan is going to appear as a black entity. Satan has a
chosen poeple, and I believe it is the black race."

[then there is a picture of Michael Jackson in his Sechrist (get the
significance?) hyperbaric oxygen chamber.]

-- from Apocalypse Culture, ed. Adam Parfrey
Citera
2009-07-09, 21:28
Medlem
Nej vad jag saknar honom. Han gav en den där extra lilla spänningen om dagarna, såg fram emot att se hur konserterna blev osv. Allt gick i kras så fort.

Det har redan gåt 2 veckor nu, fast det känns som det hände igår
Citera
2009-07-09, 21:30
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Nej vad jag saknar honom. Han gav en den där extra lilla spänningen om dagarna, såg fram emot att se hur konserterna blev osv. Allt gick i kras så fort.

Det har redan gåt 2 veckor nu, fast det känns som det hände igår

Mmm, jag saknar honom jag med. Ja, tiden går fort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in