2009-07-08, 02:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Vilka pojkar?

Sorry. Jag kunde inte bara låta den gå förbi.

Va?
Vilken Dokumentär , vart kan man tanka?
Citera
2009-07-08, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Vafan är detta för översättning:

Al Sharpton säger:
"There was nothing strange about your daddy. It was strange what your daddy had to deal with."

DN skriver:
"Det var inget konstigt med er pappa men det var konstiga saker som er pappa fick ägna sig åt."

.... Pinsamt.

Otroligt kasst, måste vara gjort med flit, då borde han få sparken... eller vänta, han både få sparken annars också.
Citera
2009-07-08, 02:48
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Storslagna ord.
OT:
Nu är det dags att nanna kudde och kanske gå bananas på min sambos bröst (men hon sover så det är nog ingen risk, tyvärr ).
OnT:
Jag återkommer med svar från Clas så fort jag hör något.

Godnatt!

BTW: Humor är bortkastat på SweetAss men jag önskar henne en god natt ändå.

Varför skulle humor vara bortkastat på mig? Du känner inte mig! o har uppenbarligen inte läst allt jag skrivit i den här tråden. Ska bli intressant att läsa ditt svar i morgon.
Senast redigerad av SweetAss 2009-07-08 kl. 02:51.
Citera
2009-07-08, 02:52
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilseed
Tala för dej själv pervo freak Dra en sån här över dej. Natti natt.

Jag hittade inte mamma, däremot fanns ett stycke SweetAss där. Ohyeah
Citera
2009-07-08, 03:09
Medlem
Fire-s avatar
Här är enligt TMZ.com en länk till hans dödscertifikat.
Där det bland annat står att:
"Forest Lawn Cemetery was a "temporary" disposition of the body. As we first reported the body will not go back to Forest Lawn. Final burial is pending at an unknown location."

Länk till TMZ
Edit: tog bort fakta fel.
Senast redigerad av Fire- 2009-07-08 kl. 04:00.
Citera
2009-07-08, 03:15
Medlem
Jag hoppas alla idioter läser detta:

Detta är fakta!!!

1993:
Jordan stämmer Mj.
Rättegången var igång i 5 månader, inget kunde hittas i MJ's bostad, inga bevis, nothing.

Jordan påstod saker som ALDRIG kunde ha bevisats och MJ aldrig kunde motbevisa. Att MJ skulle ha kysst honom och gått ner på honom, men inga samlag, hade samlag varit på tal hade det kunnat bevisats medicinskt ganska enkelt.

Inga vittnen träd fram.

Hajar ni, Hur skall juryn besluta detta? Det har gått 5 månader och inga bevis finns, bara ord som står mot ord.

MJ frågar nu sina advokater: Kan ni garantera att rättvisa kommer att skipas?
Dom sa såklart sanningen, nej, det kan vi inte garantera.

Jordan hade beskrivit MJ's penis och nu tvingades Mj göra en 45 minuters kroppsvisitering, foton och filmer togs. Han tvingades bl.a sära på skinkorna och andra obekväma saker. Mj mådde fruktansvärt dåligt av detta.

Nu var det dags att bestämma om beskrivningen stämde eller ej. Den stämde INTE. Sök på "simply didn't match the boy's description" på google. Detta togs upp av Reuter och välkända tidningar.

I Jordans bok påstår han att beskrivningen stämde samt att nakenbilder på pojkar hittades i MJ's bostad. Det vore konstigt för då skulle MJ ha blivit arresterad och juryn hade haft nått att gå på.

Jacksons försäkringsbolag tar härmed över (rättegången kan gå 50/50 och kan pågå i flera år = miljontals dollar) dom bestämmer sig för att göra upp i den civilia rättegången och erbjuder Jordan en stor summa pengar (som är mindre än rättegångskostnaderna skulle bli samt att jackson slipper riskera att bli dömd.)

Jordan godtar pengarna och vittnar INTE i den kriminala rättegången.

Men låt oss gå efter Jordans berättelse och anta att hans beskrivning av MJ's penis stämde, (som han har skrivit i sin bok) Varför gick han då med på att ta emot dessa pengar när han skulle fått en saftig summa pengar ändå när jackson blev dömd? För han hade ju trots allt en matchande beskrivning på hans penis, d.v.s nåt för juryn att gå på.

Jordans far är inte någon som inte hade några lik i garderoben sedan tidigare heller, han hade obetalda pengar i barnunderhåll på 60.000 tror jag det var.

Jordans pappa hade ett underligt samtal där han pratade om att sätta dit MJ och att han skulle se till att MJ aldrig sålde en skiva mer, detta samtal spelades in och sändes på nyheterna i usa, finns på youtube.

Jordan anmälde sin far för misshandel i slutet på 90- talet.

Det finns ännu fler skumma saker som ni kan läsa om här.

http://surftofind.com/jackson
http://floacist.wordpress.com/2007/11/22/well-claricehave-the-lambs-stopped-screaming/

I rättegången 2005 blev MJ friad som ni säkert alla vet.

Hur blev MJ vit?

Det vet ingen men det kan ha varit att han fick vitiligo och sedan använde sig av blekmedel för att jämna ut det eller bara blekmedel. Inget av det är olagligt och gör en inte till en sämre människa.

Kan MJ vara stolt afroamerikan även om han blekte sig?
Självklart, förmodligen är det inte den svarta rasen han hatar utan det kan mycket väl ha varit att han gjorde uppror emot sin far (som är svart). MJ har förmodligen tagit väldigt hårt av den psykiska och fysiska misshandeln av sin far. Näsan vet vi att han retade honom för, ingen vet om han har sagt något om hans hudfärg eller något annat.

Kommentarer som "han är äcklig, jag skiter i om han dör" är skrämmande, och bör utredas varför man tycker så.

Att Mj inte kunde hantera pengar är hyffsat förståeligt, när menar ni att MJ skulle ha fått chansen att lära sig hantera dom?
Citera
2009-07-08, 03:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fire-
Här är enligt TMZ.com en länk till hans dödscertifikat.
Där det bland annat står att:
"Forest Lawn Cemetery was a "temporary" disposition of the body. As we first reported the body will not go back to Forest Lawn. Final burial is pending at an unknown location."

och skall tydligen vara han syster La Toya Jackson som läckt det...way to go for money ...

Länk till TMZ

Så hans syster läckt det för pengar vart han ska begravas men nu ska dom ändra platsen?
Citera
2009-07-08, 03:47
Medlem
Thore Thinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fire-
och skall tydligen vara han syster La Toya Jackson som läckt det...way to go for money ...

Länk till TMZ

Du får ta en engelsklektion till - det står inte att hon läckt till TMZ, utan att hon gett uppgifter till den/dom som skrivit dödsattesten.

'The informant -- the person who gave the information for the death certificate -- is listed as La Toya Jackson.'
Citera
2009-07-08, 03:54
Medlem
dakires avatar
http://thepiratebay.org/torrent/4975975/Michael_Jackson_-_LIVE_IN_BUCHAREST_%28The_Dangerous_Tour%29

Fantastisk DVD. Jag har sett den många gånger. Klassiker.
Kul att den har nått ut till allmänheten via TV4.

En del klagar på att det är för mycket klipp från publiken. Jag tycker dock att det ger en bra stämning och hjälper en förstå vilken inverkan Michael hade på människor.

Även jag har mailat idioten Clas på dn angående hans tolkning av citatet.

De senaste dagarna har jag fått en annan bild om vem Michael var. Från att vara tvekande till en början tror jag nu att han är helt oskyldig till alla anklagelser.

Jag får Jesus-vibbar och tror att allt ont kommer att vara glömt och han kommer hyllas mer än John Lennon och Elvis när tiden har gått.

Mycket sorgligt att det inte blev någon This is it, men vi får hoppas på det nya material som med allra största sannolikhet kommer att släppas nu blir lika klassiskt som det vi sett hittills.

R.I.P.
Citera
2009-07-08, 03:58
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=bXStM5ebSNs

En osedd (förmådar jag?) video av MJ och hans barn när dom var runt 4 år. Michael ser väldigt glad ut.
Citera
2009-07-08, 04:01
Medlem
Fire-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thore Thinner
Du får ta en engelsklektion till - det står inte att hon läckt till TMZ, utan att hon gett uppgifter till den/dom som skrivit dödsattesten.

'The informant -- the person who gave the information for the death certificate -- is listed as La Toya Jackson.'

Antigen får jag göra det eller gå och ta en kopp kaffe till...
Citera
2009-07-08, 04:27
Medlem
nanashis avatar
Känns som en stor förlust. Har följt det tv4 och tv4plus visat under dagen (kan bara hålla med om de som satt och kommenterade minnesceremonin var jubelidioter) och läst en hel del på nätet. Ett fåtal här verkar dessutom ha postat saker som jag instämmer med till stor del. Stör mig på alla som ska sitta och fördöma MJ för något de själva inte har en jävlaste liten aning om ifall han var skyldig till alls. Sadly så är det jävligt populärt dessa dagar att kritisera och hata saker och folk som är kända. Det är dock också bisarrt med en del av de fans som MJ har/precis fått, likt alla stora artister har, som går dit vinden vänder. Men en enorm entertainer, det var han. Och om jag får vara så egoistisk så känns det extra synd att han dog med 200 outgivna låtar (om de nu givs ut så barnen får pengar får vi la se, aftonbladet (säkraste källan i världen ) spekulerade om det läste jag) och This is it-touren bara några veckor bort.

Undrar hur mycket hans far påverkade honom... Om han var knäpp så känns det ganska självklart att mkt av det var resultat av hans barndom (aka bristen av den) iom den behandling han fick av sin far under sin uppväxt. Frågan är dock, hur hade det blivit om hans far inte agerat som han gjorde? Nu säger jag inte att allt det rättfärdigar vad han gjorde, men som sagt, man undrar vad som hade hänt om han varit en snäll far. Nån skrev att även MJ själv ansåg att en del av hans framgång kunde han tacka hans far för, även fast han verkligen inte gillade vad han fick erfara av denne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in