2009-07-03, 22:32
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bragolf
är det michael själv som gjort danskoreografin till hans uppträdanden? vem är det annars?

Jag läste nånstans att MJ sagt att han lånade lite moves från sin stora idol James Brown. Vet dock inte om det är moonwalk eller några andra steg.
Citera
2009-07-03, 22:39
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothica
Jag läste nånstans att MJ sagt att han lånade lite moves från sin stora idol James Brown. Vet dock inte om det är moonwalk eller några andra steg.

Det är inte moonwalk iaf. Men typ höftrörelserna. Här kan man bla se att han lånat :
http://www.youtube.com/watch?v=gXtM7jVxb4A

Av det lilla jag sett med J.Brown så ser jag det tydligt iaf, en bit in dock i videon.

edit: stavfel.
Senast redigerad av SweetAss 2009-07-03 kl. 22:57.
Citera
2009-07-04, 00:47
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Michaels två nya album

Några tankar kring MJs två nya album som är på gång: ett popalbum och ett instrumentellt klassiskt?
Citera
2009-07-04, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GolgeJacobsson
Några tankar kring MJs två nya album som är på gång: ett popalbum och ett instrumentellt klassiskt?

Lär väl aldrig komma nåt mer nytt?

Hade ju aldrig varit fel om han hade hunnit göra lite låtar tillsammans med
typ Justin Timberlake, Rihanna osv.
Så hade den yngre generationen fattat magiken med MJ lite bättre.
Citera
2009-07-04, 01:25
Medlem
reinkarnerads avatar
Dagens nätupplaga av Expressen berättar om hur MJ såg till att få ut ett flertal olika narkotikaklassade mediciner under taget namn.

En riktig junkie.
Citera
2009-07-04, 01:33
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Dagens nätupplaga av Expressen berättar om hur MJ såg till att få ut ett flertal olika narkotikaklassade mediciner under taget namn.

En riktig junkie.

Det fokuseras väldigt mkt på dom ev mediciner han tagit tycker jag.

Edit; råka skicka iväg inlägget innan jag ens var klar. Suck!!
Citera
2009-07-04, 01:35
Medlem
Micke Bellmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Lär väl aldrig komma nåt mer nytt?

Hade ju aldrig varit fel om han hade hunnit göra lite låtar tillsammans med
typ Justin Timberlake, Rihanna osv.
Så hade den yngre generationen fattat magiken med MJ lite bättre.

Jag tror absolut det kommer komma ut nytt. Han skall ju tydligen ha lämnat efter sig 200 outgivna låtar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/michaeljackson/article5444557.ab
Det finns förmodligen ett stort intresse både från fans och skivbolag att ge ut en hel del av detta.

Dagsfärskt skvaller:
Vem var MJ:s hemliga flickvän? Hans ex-livvakt säger att MJ hade en flickvän sedan en längre tid tillbaks fram till hans död. Livvakten vill inte avslöja vem det är. Dags att börja spekulera!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/michaeljackson/article5463071.ab
Citera
2009-07-04, 01:43
Bannlyst
Citat:

En riktig junkie.

Har en jäkla massa durogesic, oxynorm, oxycontin, zopiklon, tiparol och teralen hemma och du verkar ju va väldigt inne på psykodeliska saker så du kanske vill smaka?

Var väl oxycontin som de syftade på mest med MJ och varför jag har massa sånt får väl nån begåvad räkna ut..

Jäkla lätt att få ut medicin i USA iaf när man har ett namn eller är rik iaf,
så synd man inte har de pengarna för ropparna skriver de inte ut längre
och det var det bästa som någonsin uppfunnits.
Citera
2009-07-04, 08:04
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Det fokuseras väldigt mkt på dom ev mediciner han tagit tycker jag

"Mediciner"? I hans fall handlade det inte om medicinering. Han injicerade tung narkotika.

De flesta av preparaten som hittills har angivits är totalförbjudna i Sverige och en enda injicering är stark nog att fälla en oxe.
Citera
2009-07-04, 08:41
Medlem
SweetAsss avatar
Men snälla!

Ja kanske några var det, men tydligen tog han även bla Zoloft vilket absolut inte är narkotika. Fanns andra med på listan, jag minns inte vilka och orkar inte leta upp just nu.

Det roliga är att bara för att det heter drugs på engelska så betyder det DROGER i pressen ! Jag menar "Drugstore" - om man ska vara riktig petig och översätta så blir ju det "drog butik" typ. Eller ja, man kan bli beroende på typ allt. Det är bara så jäkla trist att det hände, att han blev beroende. Kändisar, speciellt i musikbranschen verkar ha en tendens att bli beroende på alkohol/droger.

Jag tror än sålänge inte på att han brukade dessa mediciner eller droger om du så vill, lika mkt i så stor omfattning som pressen skrivit. Det lär väl komma fram om några veckor gissar jag.

Jag antar att du läst på aftonbladet som alltid tar från The Sun ... Det gör dom flesta. Visst jag brukar länka från dom , men det är mest om det skulle vara så att någon är intresserad av att se vad nytt som står. Nytt skit alltså. Jag väljer att inte tro på någonting längre om vad som skrivt på Ab. Det är lika bra. Man blir ju alldeles snurrig om man ska börja tro på allt som skrivs om MJ tillexempel.

Ta detta med Debbie Rowe bara: Först ska hon ha barnen, sen dementeras det, sen vill hon ha dom iallafall, sen dementeras det. And so on!

Detta är också ett ex ; Både aftonbladet och expressen publicerar en lista eller va man ska kalla det som tydligen skulle vara från obducenten. Sen får man höra att en del som står där inte stämmer.

Det är sånt som får mig att bara skaka på huvudet, skratta.

Jag förstår nog varför det varit så mkt och fortfarande är en massa rykten om MJ: Han gjorde sällan intervjuer, han var konstig vilket jag kan tänka mig har att göra med att han inte mådde bra alls alt eller samt att han hade någon psykisk sjukdom som gjorde att han var som han var. Och ja, drogerna/medicinerna hjälpte nog till en del. Men jag tror att då han aldrig fick en sk normal uppväxt, aldrig fick några riktigt vänner, växte upp på scen och i studios etc - det formade honom till den han var nu till hans död. Det jag vill komma till är att han var ett lätt mål för pressen! Samt att typ alla som inte var fans och även en del fans trodde på allt, precis allt gjorde ju inte saken bättre precis.

Jag känner en som slutade lyssna på MJ för ett bra tag sen bara för att han opererade sig etc. MYCKET trist . Denna person har nu, efter hans död börjat inse att denne faktiskt gillar honom och kan inte förstå hur dum denne var som slutade lyssna på en som faktiskt gör bra musik och är väldigt bra på att dansa. Denna person lyssnade mkt på MJ då denne var drygt 10-15 år yngre.

Det kan jag inte förstå: varför sluta lyssna på någon man gillar bara för att denne är lite konstig? Det finns ju ofta en förklaring till VARFÖR man är som man är. Jag skulle aldrig i mitt liv sluta lyssna på någon bara för att den artisten är som den är eller blir konstig med tiden. Gillar man någon så gör man det. Eller hur?

Bara jag och mitt lilla tänkande igen.
Citera
2009-07-04, 08:46
Medlem
Nedomanskys avatar
Tråkigt för barnen, att de har behövt växa upp med en narkoman till pappa, vi får hoppas att de inte tagit alltför mkt stryk av sin beklagliga uppväxt...
Citera
2009-07-04, 09:27
Medlem
xploddans avatar
Citat:

En riktig junkie.
"Enligt källor till TMZ", fan va trovärdigt... :P

Som SweetAss säger så förstår jag inte hur folk fortfarande kan lita blint på vad som står i pressen. Mer än hälften av alla uppgifter är ju tagna direkt från skvallerpressen ā la The Sun, Daily Mail, Daily News, TMZ etc.

Trodde folk hade mer vett i skallen än att tro att dessa tidningars "källor" mer än oftast kommer med felaktiga uppgifter som senare visar sig vara helt tagna ur luften, om inte så borde folk åtminstone förstå det nu i detta fall när uppgifter dementeras på löpande band.
Senast redigerad av xploddan 2009-07-04 kl. 09:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in