2009-06-30, 16:10
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Ja, media är farligt - speciellt då det kablas ut bilder av det här slaget. http://aboutthat.files.wordpress.com/2009/05/e_michaeljackson.jpg

Jag har då svårt att tro på att endast en hudsjukdom skulle ligga bakom denna extrema utseendeförändring.

Eller den här:
http://meaningfuldistractions.files.wordpress.com/2008/07/michael-jackson_loses-neverland.jpg

Varför huden är vit, är i stor utsträckning på grund utav hudsjukdomen. Han skulle tydligen ha lidit av lupus också, men det har ju ingenting med det att göra.

Sen är det operationer som han har gjort, no doubt. Hudsjukdom+operationer gjorda av inte så duktiga kirurger= hans utseende.

Det något lustiga är ju att både Janed och Latoyah har liknande näsor som Michael. Gick till samma kirurg?
Citera
2009-06-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Nä, han säger inte vilken sjukdom det är. Men ja han säger att det är på hans fars sida av släkten.

En hudsjukdom som förstör ens pigment, låter som vitiligo.
Citera
2009-06-30, 16:12
Bannlyst
Citat:
Inte hos opera åtminstone, tog mig tiden att kolla igenom när han berättar om sin hudfärg.

Ok, kolla det andra då. Det är f.ö. intressant om man vill få mer än en bild av MJ. Jag kan säga att jag var övertygad om hans skuld till en massa saker tills jag började kolla en massa klipp och läsa saker jag hittat. Jag är inget stort fan, men börjar ändå känna att jag tror på honom i många fall. Jag tror hans största misstag var att inte gå ut i media och prata öppet om sitt liv, vilket gjorde honom väldigt mystisk i media. Dock kan jag förstå att han inte gjorde det, då han hatade intervjuer och mådde psykiskt dåligt under många år.
Citera
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Hudsjukdom och operationer!?!?
Hudsjukdom: Tveksamt.
Operationer: Definitivt.

Frågan är fortfarande v a r f ö r?

Jag har min teori, du har din!
Citera
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
Varför huden är vit, är i stor utsträckning på grund utav hudsjukdomen. Han skulle tydligen ha lidit av lupus också, men det har ju ingenting med det att göra.

Sen är det operationer som han har gjort, no doubt. Hudsjukdom+operationer gjorda av inte så duktiga kirurger= hans utseende.

Det något lustiga är ju att både Janed och Latoyah har liknande näsor som Michael. Gick till samma kirurg?

De kanske opererade på varandra med tanke på resultatet...
Citera
2009-06-30, 16:16
Bannlyst
Om det inte har kommit upp redan i tråden :

http://heat.co.za/celebrity-news/truth-emerges/

Pojken som säger sig blivit antastad av Michael har erkännt att han ljög.
Citera
2009-06-30, 16:20
Medlem
elimicmats avatar
Men ärligt talat, läst igenom tråden lite mer nu och kan konstatera att MJ sågas pga två saker:

1. Han var pedofil
2. Han har opererat huden vit.

Första punkten är högst osäkert, men enligt lagen var han oskyldig så för sakens skull följer vi lagen...

Andra punkten. Vad som ligger till grund är troligtvis en sjukdom, men låt oss då säga att han verkligen skämdes för sitt ursprung och ville göra sig vit. Han har (hade) ju pengar till det, så kör på då. Lite udda det medger jag, men va fan.

Som jag ser det gjorde MJ inget som skadade andra. Att han var konstig i sin egen lilla värld är väl helt upp till honom. Jag hade kunnat förstå hatet om han våldtog människor, misshandlade dom, prylade folk på konserter och var allmänt jävlig mot alla. Njäe, det luktar en hel del avundsjuka här, bara för att han inte var som alla andra...

Ska bli intressant att se när T.ex Bruce Springsteen dör, vad reaktionerna blir. Gissar på att "En gudasjäl har gått bort. B.S. levde för sina fans och värnade om en bättre värld. Ingen kommer att ersätta honom" yadda yadda...

Missförstå mig inte. Jag gillar även Bruce....
Citera
2009-06-30, 16:21
Medlem
Fettiskudds avatar
Vitiligo bilder: http://www.youtube.com/watch?v=15TSEKXXIvI&feature=related
Citera
2009-06-30, 16:21
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Inte hos opera åtminstone, tog mig tiden att kolla igenom när han berättar om sin hudfärg.

Var visst hos Oprah han sade det, kolla bak i tråden lite så finner du ett klipp. Där säger han också att han var stolt över att vara afroamerikan samt att han tyckte det var förjävligt att Pepsi hade en vit unge istället för en svart att gestalta honom som yngre i en reklam. Han var riktigt upprörd över det.
Citera
2009-06-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Men ärligt talat, läst igenom tråden lite mer nu och kan konstatera att MJ sågas pga två saker:

1. Han var pedofil

Första punkten är högst osäkert, men enligt lagen var han oskyldig så för sakens skull följer vi lagen...

Andra punkten. Vad som ligger till grund är troligtvis en sjukdom, men låt oss då säga att han verkligen skämdes för sitt ursprung och ville göra sig vit. Han har (hade) ju pengar till det, så kör på då. Lite udda det medger jag, men va fan.

Som jag ser det gjorde MJ inget som skadade andra. Att han var konstig i sin egen lilla värld är väl helt upp till honom. Jag hade kunnat förstå hatet om han våldtog människor, misshandlade dom, prylade folk på konserter och var allmänt jävlig mot alla. Njäe, det luktar en hel del avundsjuka här, bara för att han inte var som alla andra...

Ska bli intressant att se när T.ex Bruce Springsteen dör, vad reaktionerna blir. Gissar på att "En gudasjäl har gått bort. B.S. levde för sina fans och värnade om en bättre värld. Ingen kommer att ersätta honom" yadda yadda...

bra skrivet, folk skriver "allt skit han har gjort" hela tiden och man förstår inte vad hatet kommer ifrån.
Citera
2009-06-30, 16:27
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat

1. Han var pedofil

Dra inte alla över en kam! Att hitta alternativa förklaringsmodeller till varför Michaels hy var så ljus är inte lika med att hata honom eller smutskasta honom. Frågan är fri och undran befogad. Man kan fortfarande vara ett fan för det!
Senast redigerad av prudens 2009-06-30 kl. 17:10.
Citera
2009-06-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Dra inte alla över en kam! Att hitta alternativa förklaringsmodeller till varför Michaels hy var så ljus är inte lika med att hata honom eller smutskasta honom. Frågan är fri och undran befodrad. Man kan fortfarande vara ett fan för det!

Man märker på en gång om någon är hatisk i sitt sätt att diskutera dessa punkter, tex O Dirlewanger försöker intala oss om att det är fel att vara homo. Andra tycker han är en dålig människa för att han har opererat sig.

Du själv ställde dock dina frågeställningar på ett sätt där inga fördomar eller förutfattade meningar låg bakom så du behöver inte ta åt dig.
Senast redigerad av menapilo 2009-06-30 kl. 16:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in