2009-06-30, 03:16
Bannlyst
Snacka om att förvränga ord. Jag kunde inte låta bli att skratta åt den absurda tolkningen..

Svarar på Summasummariums inlägg.
Senast redigerad av Helsingborg2 2009-06-30 kl. 03:18.
Citera
2009-06-30, 03:23
Bannlyst
Är Joe Jackson kapabel till att få vårdnaden om Michaels barn?
Med tanke på att han är relativt sjuk i huvudet?

Undrar fortfarande varför inte Michaels mamma och resten av familjen har bett honom fara.
Citera
2009-06-30, 03:30
Medlem
reinkarnerads avatar
MJ:s musik fullkomligt överskattad

MJ var udda på ett sådant sätt att det inte ens är kult.

Hans musik är överskattad. Den har inte påverkat den (populärmusikaliska) utvecklingen på något avgörande sätt. Han var heller ingen pop-avantagardist. När man nu hyllar hans musik, tycks man förväxla säljframgång med konstnärligt framåtskridande.

Själv har jag aldrig gillat hans musik, speciellt inte hans röst. Gäll och pipig som ett barns. De oavlåtliga korta stönen och tjuten är enbart störande.

Det är alltid synd att en människa dör i förtid, men MJ:s bortgång var sannerligen ingen förlust för musiken.
Citera
2009-06-30, 03:42
Medlem
Micke Bellmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Mjo man kan ju undra varför detta inte är förstasides nyheter. Kanske blir det det men det finns förstås en chans att det även är en utstuderad bloggkampanj mot Even Chandler. Kanske skall vänta till man ser något officiellt...

Han vågar nog inte gå ut med något sådant officiellt.
Hur går det med hans andra stämningar? Senaste jag hörde om honom hade han stämt sin farsa för en misshandel. Farsan hade i sin tur kommit med en motstämning. Han flydde visst från landet för att slippa vittna under MJ:s rättegång 2005.
Det finns en rätt intressant bandupptagning av honom som spelades in innan utredningen 1993 satte igång där han säger "If I go through this I win big time.I will get everything I want. They will be destroyed forever."
Lyssna från ca 1:10 http://www.youtube.com/watch?v=3lVUvOLdg50
Citera
2009-06-30, 03:54
Medlem
Strinders avatar
Är han verkligen död?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article5447370.ab

Eller ?
Citera
2009-06-30, 04:12
Medlem
Left4Deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
MJ var udda på ett sådant sätt att det inte ens är kult.

Hans musik är överskattad. Den har inte påverkat den (populärmusikaliska) utvecklingen på något avgörande sätt. Han var heller ingen pop-avantagardist. När man nu hyllar hans musik, tycks man förväxla säljframgång med konstnärligt framåtskridande.

Själv har jag aldrig gillat hans musik, speciellt inte hans röst. Gäll och pipig som ett barns. De oavlåtliga korta stönen och tjuten är enbart störande.

Det är alltid synd att en människa dör i förtid, men MJ:s bortgång var sannerligen ingen förlust för musiken.

Allt handlar inte om hans musik,
om man inte gillade honom för hans musik, så fanns de annat som man kunde bli glad av,
speciellt när han besökte diverse barn med sjukdomar, hjälpte dom
etc...
som helhet, så kommer M.J inte kunna ersättas,
Citera
2009-06-30, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Handla för 50 miljoner kr, skulle det förstöra miljön? kanske om han köpte tigerpälsar men det var nog inte det han köpte nej... Sluta va så korkad. Dessutom skänkte han massvis med pengar så han vägde nog upp det till slut.

Jag kan inte låta bli att undra här vem som är korkad. , i princip all konsumtion är belastande för miljön, för att inte då tala om M.J överkonsumtion.
Och hur kan bortskänkandet av pengar väga upp det hans överkonsumtion förstör miljömässigt?
Citera
2009-06-30, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lu-Pin
Jag kan inte låta bli att undra här vem som är korkad. , i princip all konsumtion är belastande för miljön, för att inte då tala om M.J överkonsumtion.
Och hur kan bortskänkandet av pengar väga upp det hans överkonsumtion förstör miljömässigt?

Precis! Dessutom skänka bort gjorde han nog bara i syfte att höja sin image men det kanske de flesta artister gör. Men hans livsstil var en stor belastning på miljön...
Citera
2009-06-30, 09:05
Bannlyst
Tydligen har 12 st fans tagit självmord efter MJ's död.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/michaeljackson/article5449139.ab
Citera
2009-06-30, 09:06
Medlem
RIP Michael.

I´m starting with the man in the mirror,
i`m asking him to change his way,
and no message could have been any clearer,
if you want to make this world a better place,
take a look at yourself and make that change
Citera
2009-06-30, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Är han verkligen död?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article5447370.ab

Eller ?
Alltså... Först trodde jag att det är en synvilla pga vinkeln. Men man ser ju faktiskt att kroppen rör sig - höger arm/axel lyfter från bristen. Vad fan kan det bero på?

ps. Nej, jag tror inte att han lever, men rör sig, det gör kroppen i helikoptern.
Citera
2009-06-30, 09:51
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
ps. Nej, jag tror inte att han lever, men rör sig, det gör kroppen i helikoptern.
Ähh, det blåser lite på skynket bara samtidigt som helikoptern roterar en aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in