2009-06-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Ok nej det var ju blandat ris och ros där. Kan mycket väl vara så att pressen inför kommande turne´n spelade in. När det gäller det ekonomiska så hade han ju dock väldigt mycket resurser i form av rättigheter till musik som nämndes innan i tråden. Tror inte det var ekonomiska bekymmer var någon avgörande faktor.

Att tvingas sälja fast egendom för att betala löner underhåll, mutor, skatt, fickpengar till andra personer i närheten, gåvor, pengar till välgörenhet .. osv
Hela släkten Jackson var ju beroende av MJ för att ha ett (överklass Amerikabeteende flytande utan att anstränga sig själv) lägg där till alla personer som var anställda av MJ ...på detta sätt då urholkar man din egen ekonomi, att producera en ny produkt som du kan sälja är mer ekonomisk rent fördragsmässigt(jag syftar på den sista turneen) därför planerade man en comeback dom beroende vill inte söka nya jobb, Ingen vill ju behöva göra nåt själva dom vill leva på liket av MJ var så lugn osv osv osv

Kan det ligga något i detta tror du??
Citera
2009-06-26, 21:28
Medlem
William Hainess avatar
Det ryktas om att det var Demerol som överdoserades på - och quelle surprise, det omnämns i en av hans låtar; "Morphine":

Citat:
He's tried
Hard to convince her
To be over what he had
Today he wants it twice as bad
Don't cry
I won't resent you
Yesterday you had his trust
Today he's taking twice as much

Demerol
Demerol
Oh God he's taking demerol
Hee-hee-hee
Demerol
Demerol
Oh my Oh God it's Demerol
Hee
Oooh

http://www.youtube.com/watch?v=SiPFfSZYpfk

Låter lite som en start till en "urban legend" för min del dock...
Citera
2009-06-26, 21:29
Bannlyst
Har varit intressant att följa reaktionerna under dagen.

Bara de svenska tv- nyheterna har spenderat 8-15min åt nyheten.
Rapport+TV4 nyheterna i runt 8min
Aktuellt 21:00 ~ 15min

1½ tim efter nyheten kom igår så hade 2-300 fans samlats utanför sjukhuset i L.A.
Bläddrar man bland utländska tidningar och tittar på utländska kanaler så tar nyheten minst lika stor plats (oftats mer).

Fascinerande.

Och det kanske säger en hel del om hur stor han faktiskt var.
Frågan är om det var musiken eller personen som gjorde honom stor.

Jag är osäker.

Intressant hur man dras med i det här också.
Är inget stort fan och tycker inte han har presterat något bra sedan 80- talet men ändå är jag berörd. Och just nu lyssnar jag på MJ i Spotify
Senast redigerad av spooz 2009-06-26 kl. 21:31.
Citera
2009-06-26, 21:29
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimrer
911 call: http://www.aolcdn.com/tmz_audio/062609_michael_2.mp3

fajk
man lägger ALDRIG på innan ambulansen har kommit
Citera
2009-06-26, 21:32
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Frågan är om det var musiken eller personen som gjorde honom stor.

På svenska iTunes så finns det just nu 37 olika spår av Michael Jackson, plus I Want You Back av Jackson 5. Och det är ungefär samma visa vilken iTunes "store" du klickar på.
Citera
2009-06-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
fajk

Jo, för i detta fallet fanns en doktor redan på plats, och då hade killen på 911-centralen spelat ut sin roll, som sägs i klippet.
Citera
2009-06-26, 21:40
Medlem
Lokko skriver bra om Jackson: http://www.svd.se/kulturnoje/michaeljackson/artikel_3127515.svd

Intressant att hans ljusa röst tydligen var fejkad och att det där om att han sov i syrgastält var en myt skapad av honom själv.
Citera
2009-06-26, 21:42
Medlem
Ska bli intressant och få höra hans privata läkares berättelse om vad som hände i MJ:s sista minuterar i livet efter det att han injicerade honom.

Först ska man bara hitta honom.....Ruggigt hatad kille om det kommer fram att ha dog av läkarens överdos.
Citera
2009-06-26, 21:46
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Ska bli intressant och få höra hans privata läkares berättelse om vad som hände i MJ:s sista minuterar i livet efter det att han injicerade honom.

Först ska man bara hitta honom.....Ruggigt hatad kille om det kommer fram att ha dog av läkarens överdos.
Läkaren injicerade ju inte Demarolen, utan lidocaine (ryktesvis). Han försökte rädda MJ, varför skulle han vara hatad för det?
Citera
2009-06-26, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
fajk

i Sverige gör man det iallafall du som ringer in får instruktioner om vad du ska göra för att försöka rädda den person som håller på att dö ... det är viktigare att du tex gör hjärtlung räddning än pratar i telefon med någon. det är iallafall vad dom lär sig på 112 ...
Citera
2009-06-26, 21:51
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
Läkaren injicerade ju inte Demarolen, utan lidocaine (ryktesvis). Han försökte rädda MJ, varför skulle han vara hatad för det?

... för att han (ryktesvis) ska ha injicerat för mycket Demarol tidigare för att lätta på ryggsmärta med mera. Obduktionen sker idag, så vi bör ha svar rätt fort...
Citera
2009-06-26, 21:58
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Lokko skriver bra om Jackson: http://www.svd.se/kulturnoje/michaeljackson/artikel_3127515.svd

Intressant att hans ljusa röst tydligen var fejkad och att det där om att han sov i syrgastält var en myt skapad av honom själv.

Att syrgastältet är fejkad av han själv har varit känt länge.

HÖR HANS MER NORMALA RÖST:

http://www.youtube.com/watch?v=nTpSxrk7XM8

@ 4:06 - Det är Michael i utklädnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in