2009-06-30, 15:33
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
På vilket sätt då? Sminka sig brun varje dag? Låter otroligt jobbigt i mina öron.
Inte jobbigare än att sminka sig vit. Finns utmärkta brunutansol-preparat. Jag tror att hans val av hudfärg visade på ett avståndstagande från sin destruktiva uppväxt och familjesituation. Men det är vad jag tror - har ingen aning eftersom jag inte kände honom
Citera
2009-06-30, 15:36
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Inte jobbigare än att sminka sig vit. Finns utmärkta brunutansol-preparat. Jag tror att hans val av hudfärg visade på ett avståndstagande från sin destruktiva uppväxt och familjesituation. Men det är vad jag tror - har ingen aning eftersom jag inte kände honom

Var troligtvis enklare att sminka över de bruna fläckarna då det vita var i större utsträckning.
Citera
2009-06-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prudens

Förmodligen färgade han inte sig brun för att hela kroppen nästan var vit och att han accepterade sin sjukdom.
Citera
2009-06-30, 15:38
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Äsch, det är inte konstigare än att kvinnor som har fått cancer kan köpa peruk men ofta avstår, vilket dessutom är otroligt mycket enklare än att försöka hålla sig brun. Hur skulle han ha gjort det, spraytan?
Enligt obduktionsrapporten var Michael rejält sminkad. Så trots hudsjukdom fick han tydligen lägga ner rejält med arbete för att se ut så som han gjorde.
Citera
2009-06-30, 15:39
Medlem
wehrmachts avatar
Jag tycker det är konstigt att han aldrig gick ut ordentligt med vilken sjukdom han hade och hur det såg ut. Istället skapade det massa spekulationer som han bara viftade bort utan något egentligt bevis.
Citera
2009-06-30, 15:40
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Förmodligen färgade han inte sig brun för att hela kroppen nästan var vit och att han accepterade sin sjukdom.
Ja, vi får hoppas på det.
Citera
2009-06-30, 15:41
Bannlyst
Citat:
Var troligtvis enklare att sminka över de bruna fläckarna då det vita var i större utsträckning.

Ja. Exakt vad hans makeup artist säger i "Living with Michael Jackson". Från början sminkade de honom brun, men när fläckarna blev fler, sminkade de honom vit istället.

Edit: Hon sa även att de helkroppssminkade honom.
Senast redigerad av JuliaFleur 2009-06-30 kl. 16:00.
Citera
2009-06-30, 15:42
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Jag tycker det är konstigt att han aldrig gick ut ordentligt med vilken sjukdom han hade och hur det såg ut. Istället skapade det massa spekulationer som han bara viftade bort utan något egentligt bevis.

Jag vet bara att han gick ut med det i Oprah, men ja kanske det hade behövts ett större uttalande, men trots det skulle det ändå finnas personer som inte skulle tro på honom..
Citera
2009-06-30, 15:43
Medlem
Citat:

Michael kanske lade tro på människans sunda förnuft, ack så fel han hade.
Här ser vi hur farlig media är, vissa människor kan inte tänka själva.
Citera
2009-06-30, 15:44
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Jag vet bara att han gick ut med det i Oprah, men ja kanske det hade behövts ett större uttalande, men trots det skulle det ändå finnas personer som inte skulle tro på honom..

Såg en snabbis av den och då säger han bara snabbt att han har en hudsjukdom som förstör pigmenten i huden sen var det över. Han sa aldrig vilken sjukdom han hade eller något egentligt bevis att han hade den.

Hade han visat upp bilder på sin sjukdom och gått ut i media och "pratat ut" hade ytterst få trott på någon blekning av huden osv..
Citera
2009-06-30, 15:46
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Michael kanske lade tro på människans sunda förnuft, ack så fel han hade.
Här ser vi hur farlig media är, vissa människor kan inte tänka själva.

Människor är dumma i huvudet, det är ett faktum. Är det MJs naiva inställning till människor vi ser här igen?

...Heal the world, gu så puttinuttit och vackert.
Citera
2009-06-30, 15:47
Medlem
Citat:
Såg en snabbis av den och då säger han bara snabbt att han har en hudsjukdom som förstör pigmenten i huden sen var det över. Han sa aldrig vilken sjukdom han hade eller något egentligt bevis att han hade den.

Hade han visat upp bilder på sin sjukdom och gått ut i media och "pratat ut" hade ytterst få trott på någon blekning av huden osv..

Han sade visst att det var vitiligo och att den fanns på hans pappas sida av släkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in