2009-06-26, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Men han har ju inte fällts på någon åtalspunkt, så därför kan jag inte säga att han var pedofil.
du har missförstått vad ordet pedofil betyder. att säga att man måste ha blivit åtalad för något för att vara pedofil är lika dumt som att säga att man måste ha blivit åtalad för något för att vara homosexuell.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Var det därför han gav barnen som anklagade honom flera miljoner för att lägga ner anklagelserna ?
han var oskyldig. han gav miljoner till dom där barnen för att han gillade barn.
Citera
2009-06-26, 18:41
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Var det därför han gav barnen som anklagade honom flera miljoner för att lägga ner anklagelserna ? för mig verkar det som någonting en skyldig man skulle göra. Ni är verkligen naiva att ni tror att han var något annat än en äcklig pedofil.
Han hade ju pengar att spendera. Jag tror inte du förstår hur jobbig en sådan där process kan vara samt skadlig för hans karriär. Han är bara en människa och vill bara leva sitt liv. Han ville väl bli av med packet så fort som möjligt. Hade det gått till full rättsprocess hade det kostat skjortan ändå.
Citera
2009-06-26, 18:42
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Var det därför han gav barnen som anklagade honom flera miljoner för att lägga ner anklagelserna ? för mig verkar det som någonting en skyldig man skulle göra. Ni är verkligen naiva att ni tror att han var något annat än en äcklig pedofil.

om vi vänder på myntet så kanske det var exakt det "familjen" var ute efter, pengar? lite suspekt kanske men att sitta med argument som inte baseras på hållbart matrial är ytterst ointressant att höra..

och det är väl snarare ni som har bekymmer (syftar på nått rikspucko övre i tråden), gnälla å gnata uti allt och alla..
Citera
2009-06-26, 18:42
Medlem
Jaha....

MJ kanske var en clown eller ett psyko eller peddogubbe....

Men beakta att han var oxå ett enmansföretag med dålig ekonomi som stod på gränsen till att totalt kollaps rent ekonomiskt, hur många personer var inte rent ekonomiskt beroende av MJ, han måste dra in pengar för att dessa personer inklusive hans syskon och föräldrar, livvakter,osv osv skulle kunna ha ett bra liv
inte konstigt att det den kommande upphosade 50 st uppträdnaden långa turnen blev hans död.

Jag tror han försökte leva upp till dom höga krav som var ställda av dom som var beroende av hans pengar tog hans liv helt enkelt, att förstå den pressen är omöjlig för oss vanliga människor.

Sen var han nog sin egen största fiende när det gällde privatlivet vilket oxå var en bidragande orsak.

Finns bara en sak att säga ... tragiskt och än är det inte slut nu väntar gamarna på att slakta liket och få dom sista dollarna i sin ficka..
Citera
2009-06-26, 18:45
Medlem
maxioffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken1337
Okej kolla han hade Hudcanser bakterier som åt upp hans hud? Men har det något med hjärtattacken att göra? Vadå höll han på med droger eller nåt?

Han missbrukade tabletter den senaste tiden, iallafall vad jag har hört och läst
Citera
2009-06-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Men du är ju heller inte Michael Jackson. Du kan inte inte jämföra ditt svensson liv med hans. Hans erfarenheter är ganska annorlunda än dina och han har aldrig strävat efter att passa in eller göra som andra. Han har skapat sin egen verklighet, det är delvis därför han är så stor. Han kanske kände sig som pappa till all världens barn. Han kanske inte tycker ålder är en issue och tycker om att umgås med barn eftersom de är ärligare än vuxna. Han säger själv att han berättade sagor, de drack mjölk och åt kakor och så. Helt oskyldigt. Bara för att du börjar tänka snusk så fort någon nämner en säng så betyder det inte att alla gör det.

Det du skriver är något som fler borde kunna sätta sig in i och förstå. Man måste kunna tänka ur sina egna banor ibland.
Citera
2009-06-26, 18:46
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xirc
MJ kanske var en clown eller ett psyko eller peddogubbe....

Men beakta att han var oxå ett enmansföretag med dålig ekonomi som stod på gränsen till att totalt kollaps rent ekonomiskt, hur många personer var inte rent ekonomiskt beroende av MJ, han måste dra in pengar för att dessa personer inklusive hans syskon och föräldrar, livvakter,osv osv skulle kunna ha ett bra liv
inte konstigt att det den kommande upphosade 50 st uppträdnaden långa turnen blev hans död.

Jag tror han försökte leva upp till dom höga krav som var ställda av dom som var beroende av hans pengar tog hans liv helt enkelt, att förstå den pressen är omöjlig för oss vanliga människor.

Sen var han nog sin egen största fiende när det gällde privatlivet vilket oxå var en bidragande orsak.

Finns bara en sak att säga ... tragiskt och än är det inte slut nu väntar gamarna på att slakta liket och få dom sista dollarna i sin ficka..

Han hade tydligen rättigheter till egna låtar, beatles, bob dylan, lady gaga och en hel del till gemensamt med Sony BMG som värderas till 8 miljarder kronor, så helt bankrutt var han väl inte.
Citera
2009-06-26, 18:46
Medlem
Costa Ricas avatar
Citat:

Det säger förmodligen mer om USA's rättssystem med provionsavlönade advokater än om Micke var skyldig eller ej. Har själv ingen aning om han är det, men det är slående att de bara är barn från icke ekonomiskt oberoende familjer som anklagat honom.
Citera
2009-06-26, 18:54
Bannlyst
Ni som tar hans död så hårt pga hans musik lär väl komma över det rätt snart, han har ju inte gjort någon musik sedan sundsvall brann sist, att tro att han skulle börja spotta ur sig hitsm igen är ändå önsketänkande.. hans klassiker kommer vara exakt likadana om hundra år som dom var nya, han slapp iaf göra fiaskoartade comebackalbum fyllda med skit som andra avdankade stjärnor gör på sina äldre dagar..

Jag har faktiskt gett det en chans att hitta något jag kan ha medlidande med honom för, att han dödde alltså.. och jag hittade en sak, det måste kännas hemskt att aldrig få veta om Chuck får agent Walker eller ej eftersom nästa säsong dröjer till höst, jag skulle inte vilja dö innan jag sett den.. stackars pedomicke..
Citera
2009-06-26, 19:05
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
Mitt liv är ganska långt ifrån "Svensson" eller vad du nu kallar det. Det gör inte min förståelse av att ha småpojkar i sängen större. Varför hade han bara den där speciella känslan för pojkar då? Varför var inte flickor välkomna att dela säng?
Nu vet jag inte om det var så men kanske för att tjejer hade känts för sexuellt att dela säng med samt väckt för mycket misstankar hos andra, vad vet jag. Han kanske kände igen sig i pojkar, använd fantasin. Det var ju inte bara pojkar som var välkomna på Neverland dock.
Citera
2009-06-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
Han hade tydligen rättigheter till egna låtar, beatles, bob dylan, lady gaga och en hel del till gemensamt med Sony BMG som värderas till 8 miljarder kronor, så helt bankrutt var han väl inte.

nää så är det men att tvingas sälja fast egendom för att betala löner är en annan sak då urholkar du din egen ekonomi, att producera en ny produkt som du kan sälja är mer ekonomisk rent fördragsmässigt

ops förutom löner då .... underhåll, mutor, skatt, fickpengar till andra personer i närheten, gåvor, pengar till välgörenhet .. osv osv
Senast redigerad av Xirc 2009-06-26 kl. 19:12. Anledning: Glömde
Citera
2009-06-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Nu har supandet börjat, pumpar MJ.
Tårarna kom först när jag lyssna på Jackson 5 - I Want You Back

dom kommer säker flöda när du lyssnar på heal the world
http://www.youtube.com/watch?v=6WJrtms8EoQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera