2009-06-27, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielWC
Åsa-Nisse:
Sedan MJ dog i går har drygt 70.000 okända indier dött. Hur ska vi kunna bära sorgen över var och en av dessa menar du ?

Det ska du inte, du ska bara se allas värde det är allt. Du ska bara förstå att det inte är mer synd att MJ dog än dessa indierna. Sorgen kommer alltid finnas där när människor dör, det som ger oss vårt värde. Men vi borde ändra vår syn på värde.

Jag tycker själv det är trist han dog så ung och med allt strul, men jag vet också att där finns dom som haft hans strul och 10 ggr mer strul och aldrig fick en tjej aldrig släppte en platta eller stod på scen. Dom hade bara helvetet, dessa borde egentligen hyllas mer för att dom överhuvudtaget palla sina liv för det är en enorm prestation. Att bli körd i limousine till diverse saker och göra det man älskar dagligen är ingen konst. Men att vakna upp i mardröm varje dag i en situation som är hopplös är mer tappert i mina ögon.
Citera
2009-06-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Det ska du inte, du ska bara se allas värde det är allt. Du ska bara förstå att det inte är mer synd att MJ dog än dessa indierna. Sorgen kommer alltid finnas där när människor dör, det som ger oss vårt värde. Men vi borde ändra vår syn på värde.

Jag tycker själv det är trist han dog så ung och med allt strul, men jag vet också att där finns dom som haft hans strul och 10 ggr mer strul och aldrig fick en tjej aldrig släppte en platta eller stod på scen. Dom hade bara helvetet, dessa borde egentligen hyllas mer för att dom överhuvudtaget palla sina liv för det är en enorm prestation. Att bli körd i limousine till diverse saker och göra det man älskar dagligen är ingen konst. Men att vakna upp i mardröm varje dag i en situation som är hopplös är mer tappert i mina ögon.
MJ hade 4 miljarder i skuld, var anklagad för en massa saker i media men aldrig fälld i domstol mm, listan kan göras väldigt lång så personligen så tror jag inte att han var så glad varje morgon han vaknade upp
Citera
2009-06-27, 01:37
Medlem
Mikchael Jackson var en ikon. Enormt begåvad och har gjort ett antal oförgömliga danslåtar. Om han nu var pedofil torde han ha dömts och suttit i fängelse. Självklart. Emellertid handlade det nog mer om att alltid vara ett barn sjålv. Att aldrig växa upp, snarare än en att vara pedofil. så visst, han var kanske inte "helt normal". Å andra sidan brukar inte genier vara det.

RIP Mikey
Citera
2009-06-27, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loyaltothegame
MJ hade 4 miljarder i skuld, var anklagad för en massa saker i media men aldrig fälld i domstol mm, listan kan göras väldigt lång så personligen så tror jag inte att han var så glad varje morgon han vaknade upp

Ja, jag tvivlar inte att han led, han hade det säkert tufft med det han blev utsatt för. Men jag gråter hellre i hans nöjespark o grejor än i en sunkig 1:a eller i nåt gatuhörn ensam, där inte 1000-tals fans skriker utanför av kärlek till en.

Man får vara realistisk med, han kunde inte riktigt hantera sitt kändisskap, och som många andra börja han balla ur. Jag vet inte vad han gjort med barn, jag tror dock han hade en enorm kärlek för barn. Det kanske var så att hans kärlek för barn var svår att tygla så han gick för långt. Oavsett så är det ju inte någon annans fel att han levde som han gjorde. Alla har vi saker i bagaget vi slåss med och de flesta av oss lyckas tygla dom hela livet. Han klara kanske inte det och blev anklagad och åkte in i rätten. Hans liv blev kanske förstört av hans handlingar. En knarkare som blivit våldtagen och slagen av sina föräldrar hela livet kanske missbrukar för att bedöva smärtan. Det är mindre självförvållat, denna person försöker bara överleva, det är alltför många rika som har det bra som ställer till det när dom inte behöver det.
Citera
2009-06-27, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Ja, jag tvivlar inte att han led, han hade det säkert tufft med det han blev utsatt för. Men jag gråter hellre i hans nöjespark o grejor än i en sunkig 1:a eller i nåt gatuhörn ensam, där inte 1000-tals fans skriker utanför av kärlek till en.

Man får vara realistisk med, han kunde inte riktigt hantera sitt kändisskap, och som många andra börja han balla ur. Jag vet inte vad han gjort med barn, jag tror dock han hade en enorm kärlek för barn. Det kanske var så att hans kärlek för barn var svår att tygla så han gick för långt. Oavsett så är det ju inte någon annans fel att han levde som han gjorde. Alla har vi saker i bagaget vi slåss med och de flesta av oss lyckas tygla dom hela livet. Han klara kanske inte det och blev anklagad och åkte in i rätten. Hans liv blev kanske förstört av hans handlingar. En knarkare som blivit våldtagen och slagen av sina föräldrar hela livet kanske missbrukar för att bedöva smärtan. Det är mindre självförvållat, denna person försöker bara överleva, det är alltför många rika som har det bra som ställer till det när dom inte behöver det.
Jo det är sant men han blev ju känd vid 7-8 års ålder och missade pga av detta sin egen barndom med allt vad det innebär så att han gillade barn var nog inte så konstigt. Blickar man tillbaka på hans uppväxt så handlar det nog mera om att han kunde vara sig själv med barn än att gå över gränsen och bli pedofil, alla föräldrar verkar ha blivit nöjda så fort han gjort upp i godo med en massa miljoner som ersättning och jag kan ju bara svara för mig själv men ponera att detta skulle hänt mitt barn, inte skulle jag ha blivit nöjd för en massa pengar, skulle ändå sett till att han fått ett nackskott.
Citera
2009-06-27, 02:11
Medlem
slumpiratens avatar
michael jackson är neger
Citera
2009-06-27, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slumpiraten
michael jackson är neger
Nej en neger är brun, Michael var ju vit, har du inte sett alla bilder i media?
Citera
2009-06-27, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slumpiraten
michael jackson är neger

Muslim dessutom, inte undra på att han är ogillad av många FB:are.
Citera
2009-06-27, 02:23
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Nej en neger är brun, Michael var ju vit, har du inte sett alla bilder i media?

Bara för att han opererat sig innebär det inte att han tappar sin ras.

Här har du en bild på en negern som liten:

http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Michael-Jackson-michael-jackson-41268_1024_768.jpg
Citera
2009-06-27, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Bara för att han opererat sig innebär det inte att han tappar sin ras.

Här har du en bild på en negern som liten:

http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Michael-Jackson-michael-jackson-41268_1024_768.jpg
Men han var ju mycket ljusare när han blev äldre?
Citera
2009-06-27, 02:26
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Men han var ju mycket ljusare när han blev äldre?

Operationer eller sjukdom som det påstås.

Fortfarande en neger.
Citera
2009-06-27, 02:32
Medlem
jugbandbluess avatar
Det offentliggjorda SOS-samtalet pekar bara åt ett håll: assisterat självmord. Kan knappast klassas som dödshjälp i hans fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in