Resultat: Skall vi behålla heta ämnen?
Ja, heta ämnen är bra
81,23%
2956 röster
Nej, heta ämnen är mindre bra för forumet.
16,96%
617 röster
Jag är av en annan åsikt som jag presenterar i tråden.
1,81%
66 röster
2010-12-06, 19:35
Medlem
Jag tror att heta ämnen är till för människor som inte vågar navigera själva. Det blir liksom ok att kolla i heta ämnen då "alla andra gör det". Sådana människor som saknar egenskaper bör inte vara så välkomna här som de är idag. Därför yrkar jag på att heta ämnen ska bort eller omstruktureras.

Alltså, i tråden vill jag ha en omröstning om heta ämnens existens med det tredje alternativet omstrukturering, enligt modellen i denna tråd:

https://www.flashback.org/t1285356

Ska heta ämnen få finnas?
Citera
2010-12-06, 19:39
Medlem
DanteAlighieris avatar
Heta ämnen borde få finnas kvar. + Implementera customized heta ämnen.
Citera
2010-12-06, 19:40
Medlem
Lillbrandts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

jag röstar för detta alternativ
Citera
2010-12-06, 19:42
Medlem
Citat:

Är inte det att bygga sitt hus på lös sand? Jag menar, problemet med ungar som söker sig till det hetaste ämnet kommer finnas kvar och prägla forumet. Men visst det skulle vara klart bättre än idag.
Citera
2010-12-06, 19:44
Medlem
smaksaks avatar
Haha för människor som inte vågar navigera själva? Heta ämnen är väl snarare för människor som vill hitta aktuella händelser snabbt och enkelt? Jag brukar alltid skumma genom heta ämnen och sedan kika på de forumdelar jag är intresserad av.

Populära ämnen använder jag aldrig så den skulle jag isåfall hellre se försvinna.

Däremot vore det en förbättring om man i kontrollpanelen kunde välja vilka forum man ville se i heta ämnen.. men det är lite meckigt att implementera tror jag
Citera
2010-12-06, 19:46
Medlem
Lillbrandts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Är inte det att bygga sitt hus på lös sand? Jag menar, problemet med ungar som söker sig till det hetaste ämnet kommer finnas kvar och prägla forumet. Men visst det skulle vara klart bättre än idag.

Men det betyder att alla dessa ungar kommer att infektera hela forumet istället om Heta Ämnen försvinner.
Citera
2010-12-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbrandt
Men det betyder att alla dessa ungar kommer att infektera hela forumet istället om Heta Ämnen försvinner.

Om min misstanke är korrekt så kommer dessa "ungar" att vara tystare utan heta ämnen eftersom det blir svårare att försvinna i mängden i andra trådar än de heta. Men det starkaste argumentet emot Heta Ämnen är naturligtvis att det är en plåga att se dem när man kommer till forumet. Alltid porrrelationstrådar och "fråga en vampyr"-trådar som sänker forumet till aftonslinkans nivå.
Citera
2010-12-06, 20:07
Medlem
Lillbrandts avatar
Citat:
Om min misstanke är korrekt så kommer dessa "ungar" att vara tystare utan heta ämnen eftersom det blir svårare att försvinna i mängden i andra trådar än de heta. Men det starkaste argumentet emot Heta Ämnen är naturligtvis att det är en plåga att se dem när man kommer till forumet. Alltid porrrelationstrådar och "fråga en vampyr"-trådar som sänker forumet till aftonslinkans nivå.

Jag håller med dig helt klart. Men det är en svår fråga eftersom ingen vet hur det kommer bli.

Skulle man kanske inte föreslå en kompromiss att testa att ta bort heta ämnen i en månad och se om standarden på forumet höjs? Vad tycker du om det?
Citera
2010-12-06, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbrandt
Jag håller med dig helt klart. Men det är en svår fråga eftersom ingen vet hur det kommer bli.

Skulle man kanske inte föreslå en kompromiss att testa att ta bort heta ämnen i en månad och se om standarden på forumet höjs? Vad tycker du om det?

Ifall det är ett steg i en utrotningsprocess så är det bra. Men först en omröstning om saken tycker jag.

Minns framförallt att Heta Ämnen är fördärvligt för forumets manlighet. Ifrån Heta Ämnen hörs ett skri från trängda själars bråddjup ifall man lyssnar noga. Hela spektaklet liknar en kamp i ett själens Colloseum där olika fraktioner av ren ovetskap utför nidningsdådet att inflika skada i den fria själen genom meningslösa oneliners.
Citera
2010-12-06, 20:38
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Det är väl skönt att ha dem/oss/jag/vi samlade på ett ställe?

Du greenhorn, som hänger i de lite mer intellektuella delarna av forumet borde väl inte kunna bry sig mindre om vilka som spammar sönder I&I eller relationsforumen?
Citera
2010-12-06, 20:51
Medlem
ischs avatar
Det finns idag en omröstning i denna tråden rörande HÄ.

https://www.flashback.org/t1366898

Startar en här också då det är en mer talande topic.
Citera
2010-12-06, 20:51
Medlem
Citat:
Det är väl skönt att ha dem/oss/jag/vi samlade på ett ställe?

Du greenhorn, som hänger i de lite mer intellektuella delarna av forumet borde väl inte kunna bry sig mindre om vilka som spammar sönder I&I eller relationsforumen?

Räcker det inte med all TV, radio och alla tidningar? Jag vill gärna se att FB är det andningshål där man slipper drabbas av kvällspresshysteri som det varit hittills. Jag tror även att forumet kommer tjäna på en sådan utveckling.

FB bör präglas av sund och viril manlighet och inte detta bjäfs.

Men för min del så skulle jag gärna se ett forum som endast präglades av försök till intellektualism och där man sket i allt stoj och stim, men något sådant svenskt forum verkar inte finnas i dagsläget.

Kanske vore det en ide att splittra FB i två forum. Ett seriöst forum och ett stoj och stimforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in