2010-09-01, 14:28
Medlem
Jag var inblandad i en diskussion om trådar som får många visningar. Där märktes ett förakt gentemot trådar som hamnar i heta trådar. Jag tycker även jag att det är massor av skit som dyker upp där även om jag är fascinerad av skittrådar. Projektet heta trådar verkar ha varit ganska lyckat men jag anser att det går att förbättra. Men det ger ju en snabb överblick över vad som intresserar människor på FB för tillfället.

Mitt förslag: Man bör ha en heta trådar för varje forumkategori på flashbacks framsida så slipper man plågas av skittrådar när man inte vill ha dem. Alltså en heta trådar för kulturforumen, en för politikforumen osv. Detta gör att jag inte behöver kolla på alla sexskvallertrådar om jag inte vill eftersom jag kan koncentrera mig på de forumkategorier som intresserar mig.

Jag tänker mig att de heta trådarna ska synas vid sidan om varje forumkategori med reklam inskjuten emellan. Jag kan även tänka mig att detta skulle se snyggt ut och ge mer utrymme åt reklam. Kanske ska man bevara hela flashbacks heta trådar, kanske inte.
Citera
2010-09-01, 14:37
Medlem
micaeles avatar
Du har ju redan lokala heta ämnen till höger när du befinner dig i varje delforum, räcker inte det?
Citera
2010-09-01, 14:37
Medlem
soulreapers avatar
Räcker det inte att man får fram heta ämnen för den forum delen om man faktiskt bemödar sig att gå in där? (pucktvåa visade det sig på denna åsikt) Jag tycker personligen inte att iden är jätte bra eftersom det skulle bli ännu mer skit på sidorna och vissa forum-delar skiter jag i ärlighetens namn fullständigt i...
Citera
2010-09-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du har ju redan lokala heta ämnen till höger när du befinner dig i varje delforum, räcker inte det?

Uppenbarligen inte. Varför inte göra saker ännu enklare och bättre. Detta kan inte vara svårt att genomföra.
Citera
2010-09-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Jag tycker personligen inte att iden är jätte bra eftersom det skulle bli ännu mer skit på sidorna och vissa forum-delar skiter jag i ärlighetens namn fullständigt i...

Det skulle bli mer relevant information på framsidan som stimulerar de intressanta ämnena. Och som jag sa så är poängen just att man ska kunna undvika de heta ämnen som man vet inte intresserar en. Du borde alltså vara all for it.
Citera
2010-09-01, 14:46
Medlem
Detta är alltså en sån där självklar ide som kommer generera mer reklamintäkter, göra det enklare att hitta intressanta ämnen och öka trivseln och användarvänligheten. Win på alla fronter.
Citera
2010-09-01, 15:26
Medlem
soulreapers avatar
Som jag tolkade det så vill du ha alla kategoriers heta ämnen på första sidan (bredvid kategorin i fråga) detta skulle enligt mig ta upp mer plats och göra mindre nytta än den som redan finns eftersom då skulle man verkligen se massa korkade heta ämnen..Men jag kanske missförstod dig...Tycker att det är bra som det är idag, en sammanställning på första sidan och sedan forum-specifikt när man klickar in sig på de delarna...
Citera
2010-09-01, 15:29
Medlem
honken80s avatar
Du vill alltså ha möjligheten att filtrerar i "heta ämnen"? Inte en dum idé alls, man kan "bocka ur" de forum man inte alls är intresserad av och samtiidgt ha en överblick över de heta diskussionerna inom sin egen intressesfär.

Något för admin och utvecklingsdelen att fundera på inför framtida förbättringar.
Citera
2010-09-01, 17:27
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Du vill alltså ha möjligheten att filtrerar i "heta ämnen"? Inte en dum idé alls, man kan "bocka ur" de forum man inte alls är intresserad av och samtiidgt ha en överblick över de heta diskussionerna inom sin egen intressesfär.

Något för admin och utvecklingsdelen att fundera på inför framtida förbättringar.
Om det är så som greenhorn menar så har h*n uttryckt sig väldigt konstigt.
Förslag om att filtrera heta ämnen har för övrigt förkommit tidigare.

Jag vet inte riktigt, men jag tycker att själva iden med heta ämnen försvinner om man gör så.

OnT
Angående TS förslag så känns det lite som att uppfinna hjulet på nytt...
Citera
2010-09-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
OnT
Angående TS förslag så känns det lite som att uppfinna hjulet på nytt...

Har du lust att utveckla?
Citera
2010-09-01, 17:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Har du lust att utveckla?
Det är väl snarare du som ska utveckla på vilket sätt ditt förslag skiljer sig från det befintliga systemet med forumspecifika heta ämnen.

Menar du att forumindexet ska förses med heta ämnen för varje kategori?
Citera
2010-09-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det är väl snarare du som ska utveckla på vilket sätt ditt förslag skiljer sig från det befintliga systemet med forumspecifika heta ämnen.

Menar du att forumindexet ska förses med heta ämnen för varje kategori?

Jag menar att hela högerspalten på flashbacks "framsida" ska fyllas med ömsom reklam ömsom heta ämnen för varje forumkategori. Forumkategorierna är: Data & Teknologi, Droger, Kultur osv och varje forum tillhör redan en sådan kategori. Alltså, bredvid Data & Teknologi ska heta ämnen i dessa forum finnas.

Detta kommer leda till att fler intressanta ämnen lyfts upp som heta och man får lätt en förståelse för vad som händer inom de olika kategorierna. Man kan scanna sitt intresseområde enklare. Jag ser dock gärna att man på något sätt lämnar kvar heta ämnen fältet för hela forumet.

Som det är nu så är det mest relationstrådar, nyheter och sextrådar som hamnar bland heta ämnen men med mitt system så kan man lättare hitta andra bra mer specifika trådar.

Dessutom så används ju inte högerspalten till något i dagsläget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in