Resultat: Skall vi behålla heta ämnen?
Ja, heta ämnen är bra
81,23%
2956 röster
Nej, heta ämnen är mindre bra för forumet.
16,96%
617 röster
Jag är av en annan åsikt som jag presenterar i tråden.
1,81%
66 röster
2010-12-07, 17:06
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Jag tycker det borde finnas en slumpknapp. Stör mig nästan på att jag använder Heta ämnen förmycket, då jag inte orkar leta runt i forum och snabbt tröttnar på flashback. Kan ju dyka upp intressanta trådar i de forum jag sällan hänger i eller som inte intresserar mig överlag. F.ö. är det för ofta förekommande tråkiga trolltrådar på Heta ämnen, vilket göra det änne tråkigare att vara här.

Citat:
Ursprungligen postat av Morgase
Samma här!

Men en idé kanske vore att man kunde välja inom vilka forum man vill se "heta ämnen", vore kul att kunna se lite fler heta ämnen i det området man är mest intresserad av och att kunna plocka bort de man är mindre intresserad av.
Mycket bra idé!
Senast redigerad av Kruxillimux 2010-12-07 kl. 17:11.
Citera
2010-12-07, 17:06
Medlem
JAG ÄR UNIKs avatar
Väntat länge på att detta ska tas upp. Mr greenhorn fick nog med de mesta av mina argument kring topic.

ITT: folk som inte läser igenom tråden.
Citera
2010-12-07, 17:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Självklart skall den vara kvar o omg flyttas tillbaka till sin plats!!!

Jävla ommöbleringar hela tiden av ledningen som tydligen tror att förnying alltid är posetivt.
Citera
2010-12-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Heta ämnen borde få finnas kvar. + Implementera customized heta ämnen.

Detta.

Visst blir "Heta Ämne" ett mål för troll, men jag tycker det är bra eftersom man "bjuder in" människor av olika åsikter.

Pratas det t.ex. om cannabislegalisering så får man helt plötsligt röster även ifrån motståndarna som annars inte existerar i den forumdelen.
Citera
2010-12-07, 17:19
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Jo Kissie naken, en pojkväns lilla kuk, bögar i duschen och negrer i röven är ju de helt klart bästa trådarna på ett diskussionsforum.

Det står klart och tydligt vad det handlar om i topic, om det inte gör det så meddelar du mod att du är besviken så ändrar han/hon topic. Detta är ett hjälpmedel för att man inte ska behöva gå in på trådar man inte tycker om.
Citera
2010-12-07, 17:33
Bannlyst
Jag håller med Greenhorn i den här frågan. I och med att Heta ämnen infördes känns det som att Flashback blir mer som ett ungdomsforum som lockar ut flera dåliga sidor hos folk. Människor som söker uppmärksamhet av en eller annan anledning utnyttjar systemet på ett eller annat sätt. Självmordstrådar och diverse annat "trolleri" är mycket populärt och får många läsare.

Dock skulle jag vilja se en liknande funktion där man kanske själv lägger till ämnen som är aktuella för en. Man kan redan visserligen prenumerera på ämnen men det är inte riktigt samma sak.
Citera
2010-12-07, 17:33
Medlem
servuss avatar
I grund och botten bra att bara ha heta ämnen inom varje delforum. Heta ämnen för hela flashback bidrar mest till att ge uppmärksamhet till sensations- och trolltrådar och "heta ämnen" blir en självuppfyllande profetia. Det höll på att flippa ur ett tag här.
Citera
2010-12-07, 17:34
Medlem
Swashbucklers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonical
Heta ämnen är the shit, som att slösurfa in på aftonbladet och se vilka headlines som gäller...

Som den här killen säger, fast tvärtom.
Citera
2010-12-07, 17:35
Medlem
jA>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Jo Kissie naken, en pojkväns lilla kuk, bögar i duschen och negrer i röven är ju de helt klart bästa trådarna på ett diskussionsforum.

Vart skrev jag att endast de bästa trådarna var i heta ämnen, vad jag menade var att är det en bra tråd som skapas så syns den ganska snart på heta ämnen, och ingen undgår att se den.

Tänk lite ditt fittnylle, och var vänlig att ursäkta mitt ordval.
Citera
2010-12-07, 17:41
Medlem
butterbocks avatar
Heta ämnen ska vara kvar, inte på "startsidan" utan endast genom knappen i menyraden och du ska vara inloggad för att komma åt den (om heta ämnen idag räknar de som läser utan att vara inloggade).

Samt hårdare tag på oneliners och +1 svar.
Citera
2010-12-07, 17:44
Medlem
Sebbebebbes avatar
Till en början höll jag inte med Greenhorn i frågan, men efter att ha plöjt samtliga 11 sidor bestämde jag mig för att rösta på alternativ 2. Argumentetn som lades fram för varför Heta Ämnen i dess nuvarande form inte är något att hänga i granen är överväldigande.

Dock skulle jag vila lyfta fram några frågor/problem som skulle behöva lösas ifall vi väljer att ta bort Heta Ämnen.

1. Många användare skulle fly forumet. Visserligen kan detta vara väldigt bra ifall alla 14-åringar som sitter och runkar sig glada till kommentarer som "tar du den i tvåan?" försvinner. Det borde dock påpekas att vi förlorar en del potentiella rekryter ifall de försvinner, det kanske finns en eller två bland de unga som har lite vett i skallen.

2. Förmågan att snabbt hitta en aktuell och populärtråd skulle försvinna. I det här fallet tänker jag på tråden om den unge mannen som hängde sig för ett par veckor sedan. Jag tror ni skulle hålla med mig om att många på forumet gärna vill läsa tråden, och Heta Ämnens existens underlättar sökandet och letandet efter tråden. Det vore nog väldigt bra ifall vi kom på en bra ersättare för detta.

Annars vill jag ta tillfället i akt och tacka Greenhorn för att han gjorde frågan aktuell, tycker det är ett viktigt problem som bör diskuteras.
Citera
2010-12-07, 17:47
Medlem
Heta ämnen ska finnas kvar. Visst hamnar det en del ruttna ämnen där som man helst skulle vilja filtrera bort men det hamnar övervägande många intressanta ämnen där ( ganska logiskt ) och fördelarna väger klart tyngre än nackdelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in