Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
En uppdatering
Då sitter man på landet. Långt ifrån vikterna. Och med ett glas iskallt glas vitt vin bara 11 cm från datorn. Och känner sig fet, ful och värdelös.
Nej, jag vet att det är en orationell känsla. Med betoning på känsla. Folk som inte sett på mig på några månader säger "Men dj*vlar vad grov du har blivit!". Och ändå känner man sig bara blekfet och - fet. Och svag. Och dum. Och...
Jag tror tom att jag har fortsatt droppa i vikt. Trots att jag under ett par dagar inte har haft järnkoll på matintaget. Trots att jag inte har skött mitt proteinintag så bra som jag borde.
Den är lite skrämande, den här känslan. Och jag förstår våra vänner Monstren (de där med +50 armar och ryggar som hangarfartyg) när de säger att de bara ser brister i spegeln. Samtidigt förstår man också frestelsen i att trycka ännu mer ASS, att maxa ut i en blast som närmast kan liknas vid lördagsfrosseriet framför lösviktsgodishyllan i mataffären.
Måste erkänna att jag kämpar en liten kamp mot mig själv. En kamp för att INTE testa att kasta in fler prepp eller lägga mig på tex 500mg e5d och sen 750mg och sen...
Ständigt får jag påminna mig själv om att jag INTE ska tävla. Att jag faktiskt bara kör testo som ren hormonterapi. För att må lite bättre. Precis som en tant i övergångsåldern får ett extra tillskott av östrogen för att få lite bättre. Men om jag sa att jag inte är frestat att trycka gasen i botten än lite mer så skulle jag - just det - ljuga.
Jag har dessutom en rätt medioker målbild för min fysik. En målbild som jag faktiskt tror att jag uppfyller till årsskiftet. Och det på 250mg testo varje vecka. Så varför ska jag trycka mer? Varför?
Men det är ett rationellt resonemang. Rent emotionellt är det ju bara så jävlaunderbarthärligt att känna och uppleva den där maskinkänslan som testo ger. Som gör att man bara köttar på. Då man i vanliga fall hade lagt sig ner på gymgolvet och givit upp av utmattning. Och när man ser snabba resultat så vill man bara ha mer, mer, mer! För att få ännu snabbare resultat.
Jag skulle också ljuga, om jag sa att jag INTE mår så fantastiskt bra på testo. Eller att mina gympass INTE roligare än någonsin (och då har jag ändå tränat i över 15 år). För jag mår bättre och det ÄR roligare än någonsin att träna. Och jag tränar mer dedikerat, fokuserat och med mer energi än någonsin. Trots att jag "bara" ligger på 250mg Galenika EW.
Om ASS kan förkorta ens liv? Säkert. Å andra sidan så varken snusar eller röker jag. I och med att jag klev på testo lågdos så dricker jag mindre alkohol och jag äter bättre. Jag tränar dessutom mer konsekvent och med väsentligt förhöjd kvalitet på varje pass.
Vad kan få mig att sluta med testo? Det skulle vara att en läkarundersökning (snart dags för en) indikerar jag borde sluta av medicinska orsaker.
Over 'n' out // Ivan
Gubbe lilla, jag är själv en farbror =) och förstår exakt hur du känner dig. Men vad jag kan erbjuda är ett stöd av en totalt okänd person för dig, som själv är bra över 40 strecket och kämpar med likadana tankar. Jag ser mig gärna som ett bollplank för dina tankar och ideér, och står till din tjänst. Ge INTE upp för dina funderingar runt det hela, du sköter allt bra nu, och bryt inte mönstret! Kämpa på och släng iväg ett pm om du vill planka lite funderingar med nån som inte känner dig och därmed inte kan dömma ut dig lika lätt. Ditt sätt att sköta kuren är för mig ett kanon sätt att förgylla vardagen för en herre i din ålder

, så pajja inte din grund idé till detta, utan håll ut, kämpa på och ge dig fan på att vara karl nog att stå på dig trots dina funderingar på att du kan prestera mera. Jag med flera tycker du är suverän och fortsätt med det!!!
Kör hårt, spola inte din grund idé och hör gärna av dig för mental pepp!