2010-12-16, 20:42
Medlem
Heavyassloadeds avatar
Tja mr white!

Har du nån övning som du är extremt stark i?

mvh
Citera
2010-12-17, 00:01
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavyassloaded
Tja mr white!

Har du nån övning som du är extremt stark i?

mvh

Tjenare!

Fick fundera lite där. Skulle vilja kunna svara JA men kan inte påstå att det finns någon övning där jag kan dra iväg extremt mycket i. Själv då?

MVH // Ivan
Citera
2010-12-17, 00:07
Medlem
IvanDFs avatar
I dag stod axlar på tur att få sig en genomkörare…

Direkt efter att jag sagt hej till personalen i receptionen och på den korta vägen till omklädningsrummet, redan där börjar jag gå in i mig själv.

Jag hälsar inte på andra, jag pratar inte. Drar snabbt på mig träningshandskarna. Jag slänger in mina saker i skåpet, låser. Går till toaletten och fyller på min shaker med vatten. Två portioner proteinpulver och 6-7 dl vatten som jag dricker under passet. Varför inte direkt efter? Då mår jag alltid så illa efter att helt ha tagit ut mig själv. Skulle jag dricka då skulle jag spy.

På väg ner till rummet med vikter och maskiner, spänner jag kardborrebanden runt handlederna. Det har också blivit en ritual. Boxare lindar sina händer innan en match, jag lindar mina handleder. Det första jag gör när jag sätter min fot på golvet där nere, är att se om det är ledigt där jag planerat att först träna. I dag har jag tur. Smithmaskinen är inte upptagen. Går snabbt dit innan någon annan hinner före. Passerar två andra på vägen dit. Tittar sammanbitet på Smithen. Ska jag romantisera bilden av mig själv, så ser mig själv som ”Den Ensamma Krigaren”. Snudd på att jag har tunnelseende där inne. Risken är stor att där jag tänker mig som DEK, så tänker säkert andra att ”Där kommer DSJ igen”. DSJ om i ”Den Sura Jäveln”. Men det skiter jag i. Jag går till gymet för att träna, inte för att vara social. Det är jag och vikterna. Har inget som helst intresse av att höra vad de andra ska göra i helgen.

Sätter mig till rätta. Kör 6 reps med bara stången - inga vikter - bakom nacken för att mjuka upp lederna lite. Hänger på 20 kg. Återigen sex kontrollerade repetitioner. Adderar till en kaka på 10 kg på varje sida. Sex nya reps. Mer vikter. Med 60 kilo gör jag en prydlig 6:a. Ökar till 70 kg och kramar iväg sex repetitioner. Börjar bli tungt. Ökar till 75 kg. Hugger lite i högra axeln och jag slutar efter fem reps. Sänker till 70 kg och gör ganska lätt en 6:a. Ser att gymets enda pec-dec blir ledigt. Går snabbt dit.

Baksida axel. Här kör jag 8 reps.
Arbetar mig upp till 65 kg. Här bränner jag av tre strikta arbetsset.
Fokuserar på att inte släppa handtagen på tillbakavägen utan håller emot i den negativa fasen. Återgår till startläget med lägre hastiget, runt 3 sekunder.
Höjer till 70 kg till det fjärde och sista setet. Det är tungt men det går.

Reser mig, greppar shakern och tar ett par djupa klunkar. Går bort och river av lite papper och torkar bort svetten ur pannan. Det har börjat svida i ögonen. Jag glömmer alltid bort att hårvaxet gör ont när svetten tar med sig det, nerför pannan och så in i ögonen. Det är som det ska vara, med andra ord.

Nu är det utsida axel som ska prickskjutas. I vanliga fall hade jag kört sidolyft med hantel. Men min trasiga ländrygg gör att jag just nu föredrar en maskin. Placerar kuddarna mot axlarna. Fullt mag. Lyfter kontrollerat armarna utåt i en medelsnabb rörelse, sänker långsamt. Blir lite av en knyckrörelse i början men jag känner att jag får bra kontakt i den här övningen och att den tar där den ska ta. 4 x 6 reps.

Ett par djupa klunkar proteinvatten och 2 minuters vila.

Går bort till en axelpressmaskin. Nu är jag uppvärmd i axlarna och har blodgenomströmning. Sätter återigen och direkt sprintern längst ner, på fullt magasin. Fyrar av 4 x 6 repetitioner i högt tempo men utan att förlora kontakt eller slarva med den negativa fasen. Sista setet är riktigt, riktigt tungt. För en sekund känns det omöjligt att höja armarna de sista 10-15 centimetrarna i den sista repetitionen. Stannar för en micropaus i det läget, tar tre snabba andetag och hör hur jag väser ut luften samtidigt som jag kramar mig upp den sista biten. Ser antagligen helt vansinnig ut.

Sitter kvar och andas tungt i en minut eller två. Noterar att ett kryssdrag precis blir ledigt. Snabbt är jag där och mutar in mitt revir. Drar fram en bänk och justerar ryggen så att jag får en svag lutning. Gör mig redo för fyra set kryssdrag för baksida axel. Här släpper jag all viktfixering, koncentrerar istället mig på att verkligen dra armarna bakåt med bakre deltamuskeln. Återigen så kör jag 4 x 8 reps. Trots relativt liten vikt så tvingas jag vila över en minut mellan seten.

Hade tänkt återvända till Smithen och köra pressar framför ansiktet med lite lägre vikter men irriterande nog är den upptagen av en Snack-Janne. Jag kallar dem så. Den typen som är på gymet för att vara social i första hand. Och eftersom de pratar mer än vad de tränar så lär det dröja innan den blir ledig. Fan. Men, inte mycket att göra åt.

Blickar omkring och ser att en annan axelpressmaskin är ledig. Den här påminner om en Hammermaskin. Inget magasin utan man hänger viktplattor på sidorna. Den har en mjuk och skön bana uppåt. Jag är helt slut i axlarna och 30 kg sammanlagt räcker för att jag ska få kämpa tills det sprakar som av stjärnor på näthinnorna. Och jag menar det; jag får stjärnfall mot slutet. I de två sista seten kan jag verkligen känna hur muskelfibrerna slits sönder. Ser framför mig hur de kastas ner i en flismaskin och kommer ut pulvriserade på andra sidan. Jag har en grym pump i axlarna. Pumpen ligger som ett bälte från ena axeln till den andra.

24 set avklarade och jag går mot trappan upp till omklädningsrummet, klar för i dag. Tror jag. För där står en bekant från passets början. Herr Pec-Dec.

Vet inte varför, men det är precis som den djäveln utmanar mig. Trots att jag är helt, helt färdig så flyger fan i mig. Sätter mig bestämt på plats. Sätter sprintern på samma vikt som jag slutade på i början av passet. 70 kg. Då var jag fräsch och pigg. Nu är jag utmattad. Då händer något märkligt. Vikten känns lätt. Lätt! Utom i de två sista repetitionerna i fjärde och sista setet. Hur mycket jag än tar i och sliter, frustar och kämpar så blir det bara två partiella reps.

28 set.

Tjugoåttadjävlaset! För mig är det ungefär dubbelt upp mot var jag tidigare har kört. Jag kan tveklöst säga att det här är mitt livs bästa axelpass. Och det kommer det att vara. I drygt en vecka till. För då ska det här toppas.

För då, då kör vi!

//Ivan
Citera
2010-12-17, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
För ungefär sex veckor sedan klev jag på testo e. Jag har passerat 40 år och betraktar mig inte som en nybörjare när det kommer till kost och träning men däremot på ASS.

Såja, då kör vi!!

Heh.
Citera
2010-12-17, 00:15
Medlem
IvanDFs avatar
Man skulle nästan kunna tro att du syftar på att testot har en viss effekt
Citera
2010-12-17, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
Man skulle nästan kunna tro att du syftar på att testot har en viss effekt

Jag är också gammal som man nog måste uttrycka sig på fb. med alla ungtuppar.

Kul att du mår bra Ivan. Vill bara säga ett par saker. Inte för att vara otrevlig och inte för att göra dig ledsen o besviken.

500mg Testo kommer också bli vardag till slut. sexlusten kommer inte alltid vara som den är nu. Tunga omotiverade perioder kommer komma iaf.. Både på gymmet o sängkammaren.

vill bara att du kommer ihåg det.

Att gå över till Galenika var mycket smart av dig. Se till att få dem från en person du litar på så det inte är kopior. Kommer aldrig använda ug grejer igen efter att jag har sett ett av labben i sverige..
Eller hmm nu ljög jag.. någon som vet var man får tag på EQ som inte är UG ? Eller det lät som kran fiske det behövs inte... hmm någon som vet ett Om det finns EQ som inte är UG på marknaden.?

Lycka till IVAN och njut av livslusten som testo bär med sig=) !!! Nåt år iaf och håll fötterna på jorden..

mvh Dell
Citera
2010-12-17, 10:07
Medlem
HappyHarrys avatar
Ivan,

Är det 250mg e7d du ligger på nu?
Citera
2010-12-17, 19:12
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Ivan,

Är det 250mg e7d du ligger på nu?

Japp, det stämmer bra det. Andra sticket Galenika nu på söndag. Jan kliver jag upp på 500ew och kör så under 12 veckor. Därefter kliver jag ner igen.

MVH // Ivan
Citera
2010-12-17, 19:26
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell
Jag är också gammal som man nog måste uttrycka sig på fb. med alla ungtuppar.

Kul att du mår bra Ivan. Vill bara säga ett par saker. Inte för att vara otrevlig och inte för att göra dig ledsen o besviken.

500mg Testo kommer också bli vardag till slut. sexlusten kommer inte alltid vara som den är nu. Tunga omotiverade perioder kommer komma iaf.. Både på gymmet o sängkammaren.

vill bara att du kommer ihåg det.

Att gå över till Galenika var mycket smart av dig. Se till att få dem från en person du litar på så det inte är kopior. Kommer aldrig använda ug grejer igen efter att jag har sett ett av labben i sverige..
Eller hmm nu ljög jag.. någon som vet var man får tag på EQ som inte är UG ? Eller det lät som kran fiske det behövs inte... hmm någon som vet ett Om det finns EQ som inte är UG på marknaden.?

Lycka till IVAN och njut av livslusten som testo bär med sig=) !!! Nåt år iaf och håll fötterna på jorden..

mvh Dell

Hej och tack för dina rader, uppskattar dem!

Njuter, med båda fötterna på jorden och ja; har löjligt mkt förtroende för den som lyckats förse mig med äkta Galenika.

MVH // Ivan
Citera
2010-12-17, 21:32
Medlem
Att läsa om ditt axelpass var en fröjd, det var som om jag blev insugen i historien. Låter som ett jävligt najs pass, keep em comnin!
Citera
2010-12-17, 22:11
Medlem
Ivan en duktig författare. Man såg liksom framför sig det där passet. Kul du kör hårt och mår bra mannen.

mvh
Citera
2010-12-19, 19:43
Medlem
makaveli143s avatar
haha för jevla skön historia, låter precis som jag skiter helt i folket där i princip säger snabba hallån till dom som förtjänar det alla vet om att jag e där för att träna i min virtual reality värld, och jag vandrar alltid i cirklar runt min bänk lr maskin jag kör för tillfället som en vithaj som cirkulerar rutn sitt byte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in