Bah, varför ens försöka acklimatisera er bönder.. Ganska kul med Sverige på det sättet.. Om man kommer från landsbygden och aldrig käkat en croissant så tilldelar man sig på något sätt rätten att tycka skit om alla andra kommuner i allmänhet och Stockholm i synnerhet. Jag frågar mig själv; är det verkligen så fint att köra EPA till IV-programmet?
Personligen så älskar jag känslan av att kliva av bussen eller tåget i Stockholm. Staden har verkligen en puls, ett liv. Man ökar tempot så fort man sätter klacken i första gatusten. Folk vet vad man menar om man skulle säga någonting kulturellt. Folk bangar heller inte ur om man föreslår en balkan-lunch. För i Stockholm så kan man äta annat än kebabpizza, det är okej. Det finns helt enkelt en annan typ av världsvana bland invånarna i huFvudstaden. Folk är inte parasiterande bidragsdagare som ligger hemma "sjukskrivna" från ordinarie jobbet på Odal med hängselbyxor, skärmkeps, högaffel och lössnus.
Stockholmare är det finaste man kan vara. Detta skapar såklart avundsjuka från er övriga som hävdar svenskt blod. Jag förstår detta, det är okej, men bara för att ni strandsatt era framtidsvisioner och nu börjar märka att era småortsliv, med omnejd, mer och mer börjar te sig som en scen ur filmen "Den sista färden", så behöver ni inte kasta skit på oss stockholmare. Vi förstår att ni är bittra och missnöjda med era liv men snälla; vi kan inte ro för det, vi är bara lite bättre än er.
Vänligast//
En stolt stockholmare.