Citat:
Ursprungligen postat av DJdarkness
Själv kan jag med handen på hjärtat säga att jag börjar bli sjukt less på Stockholm, men visst de finns ju sjukt mycket bra med Sthlm men känner att de blir lätt för mycket. Tankarna ligger just nu på att flytta
men jobb som hanverkare är inte lätt å få utanför. Å allt man ser varje dag i stan gör att man helst inte vill uppfostra sin dotter här. När man flyttat så kommer jag sakna Sthlm 
men jobb som hanverkare är inte lätt å få utanför. Å allt man ser varje dag i stan gör att man helst inte vill uppfostra sin dotter här. När man flyttat så kommer jag sakna Sthlm 
Jag är med dig. När det väl blir dags att slå ner rötterna stadigt så vill jag ha något idyll utanför stan.
Det jag dock saknar (bor inte hemma i stan atm) är att inte kunna gå till ica efter klockan 22.00 och bristen av typ.. aktiviteter som att gå på museum och kolla på utomhusteater och allmänt softa saker som inte sker på landsbygden i samma mån. Lite kulturliv helt enkelt.
Sen kan jag som stockholmare känna mig jävligt hatad vart man än åker. Stockholmare är måltavla för alla som inte bor i sörmland/uppland. De får alltid ta skit från alla andra städer när faktum är att stockholmare själva skiter fullständigt i er andra. Vi har vår lilla bubbla och vi ser inte ner på andra.
Det roligaste är ju annars när någon varit uppe i Stockholm och berättat hur mycket folk det är och hur dräggiga alla var. För oftast åker landsbygdsturisterna på någon dagstur där de spenderar 8 timmar på drottninggatan och i gamla stan och de enda som faktiskt vistas i de krokarna är just turister så det är ju er själva ni är ledsna på
(Sorry Ivan, menade inte att bomba tråden)....lite kanske..