2011-04-05, 07:40
Medlem
IvanDFs avatar
Ivägning

Så var det att ställa sig på vågen för en avstämning inför den "riktiga" invägningen nu på fredag. Jag blev glad i dag (kan lika lätt bli rejält svinförbannad på vågen. Nästan som att den vore mänsklig och höll på att tjafsa med mig):

Minus 0.3 kg mot i fredags. Eftersom jag strävar efter en nedgång 0.5-0.7 kg/vecka så ligger jag alltså exakt på plan. Skulle gissa att jag väger in på minus 0.6 kg denna fredag, i jämförelse med förra veckan.
Citera
2011-04-05, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
Har också märkt av den blindhet som både SG och Heavy pratat om tidigare. Trots att jag är lååångt ifrån deras nivå. Jag får många spontana kommentarer om att jag har blivit grov och att det verkligen syns. Medan jag själv tycker att ingenting händer och att jag står still och är irriterande långt bort från mina håll.

Här känns det ändå bra att jag är fast övertygad om att skynda långsamt. Annars hade det varit löjligt lätt att kliva upp till 750mg ew och sedan köra det e5d osv. Jag säger inte att det är något fel men eftersom jag kör testo för att må bra och få tillbaka min gamla muskelmassa så är det inte min väg, helt enkelt.

Faktum är att jag nog är tillbaka där jag var 2004/2005. Jag kan till och med vara större nu än då. Vilket faktiskt är högst troligt. Det har tagit mig ett halvår. Visserligen har testot skapat en positiv spiral som bidragit till att jag tränat hårdare och bättre än någonsin. Men det hade jag inte gjort om inte Galenikan tagit mig och min träning till en ny nivå.

Hur lång tid hade den här resan tagit mig helt ren? Omöjligt att säga. Men minst 12 månader. Antagligen 18 månader. Tror inte jag överdriver om jag påstår att även en lågdos kan fördubbla resultatet, speciellt om man som jag hade en bra bakgrund men inte tränat seriöst (och då syftar jag på i snitt 4 pass per vecka) på ca 2 år.

Näe, det börjar bli läggdags. Go'natt på dig!
gillar sakligheten och distansen du har till testot. det är många nybörjare som förälskar sig i preppandet istället för träningen och resultaten, och börjar laborera med dosering och/eller blastar med fler prepp. det gränsar i mina ögon till missbrukarbeteende, är passande för rutinerat folk som vet vad de sysslar med (experimenterandet, inte missbrukandet). din disciplin och planmässighet gör tråden mycket intressant att följa. reflektionerna och resonemangen över tidsaspekter, resultat etc är klockers.

tack för tråden!
Citera
2011-04-05, 13:30
Medlem
Citat:
Kul!

Du, när du skriver "död", hur menar du då? Hur kände/känns det när man har för låga doser av testo?
Hur kom du på det? Tog det lång tid innan din läkare klurade ut det?

//Ivan
Jag har mått lite små kasst under många år men i febuari förra året började min kropp ge upp. Jag hade upplevt en stor stress under än längre tid som var en hel del yttre faktorer och med en sjukfamiljemedlem så blev det lite väl mycket för min kropp att bära på sina axlar. När man har låga doser testo så blir man kraftlös och energifattig och jag orkade bara träna ett pass för att sedan vara slut i 5d. Började gråta för minsta motgång, ont i leder och i hela kroppens muskler samt kalla händer och fötter. När jag skrev död så menar jag att jag kunde sitta med mitt barn och titta på tv men jag var inte där i sinnerna utan jag kunde på kolla in i nått och bara försvinna utan att hjälpa det.
Citera
2011-04-05, 13:31
Medlem
forts: Jag ville inte vara någonstans, läntade alldrig till något och varje dag var en plåga. Jag genomled det här i 14 månader och när jag ser tillbaka så undrar jag var den tiden tog vägen. Min kropp rasade under denna period
och eftersom jag tränade under denna period så gott det gick bröt jag bara ner mig mera och på detta tröst åt jag vrje dag så jag fått ett djävla moppedäck runt magen vilket jag alldrig haft förut, så ångersten är stor
Jag fick medicin för depression men jag kände att det var nått annat fel på mig så jag började googla och jag hittade mitt problem TESTOT vilket jag bad läkarn kolla upp så han tog en massa prover och allt såg ut förutom testot. Då föreslog min läkare att jag skulle prova nebido som hjälpt så många andra och jag är evigt tacksam för hans insatts och utan krångligheter hjälpa mig fast han visst att jag brukat aas långt tillbaka i tiden
Citera
2011-04-06, 16:23
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punischer
forts: Jag ville inte vara någonstans, läntade alldrig till något och varje dag var en plåga. Jag genomled det här i 14 månader och när jag ser tillbaka så undrar jag var den tiden tog vägen. Min kropp rasade under denna period
och eftersom jag tränade under denna period så gott det gick bröt jag bara ner mig mera och på detta tröst åt jag vrje dag så jag fått ett djävla moppedäck runt magen vilket jag alldrig haft förut, så ångersten är stor
Jag fick medicin för depression men jag kände att det var nått annat fel på mig så jag började googla och jag hittade mitt problem TESTOT vilket jag bad läkarn kolla upp så han tog en massa prover och allt såg ut förutom testot. Då föreslog min läkare att jag skulle prova nebido som hjälpt så många andra och jag är evigt tacksam för hans insatts och utan krångligheter hjälpa mig fast han visst att jag brukat aas långt tillbaka i tiden

Jisses! Men vad skönt att du själv kom på vad det var och kunde ta det med en vettig läkare. Du kommer få ett lättare liv nu. Samtidigt som du kan lyfta tyngre

Ska bli intressant att höra hur du upplever din dos!
Citera
2011-04-07, 09:56
Medlem
ballings avatar
Har du fått dina inloggningsproblem fixade? Ser att du uppdaterar mer, skoj att läsa!
Citera
2011-04-08, 19:18
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balling
Har du fått dina inloggningsproblem fixade? Ser att du uppdaterar mer, skoj att läsa!

Tack!

Njaäe, det krånglar ungefär lika mycket. Men eftersom jag inte uppdaterar varje dag (pga det) så orkar jag sitta och göra 10-12 försök innan det lyckas.

MVH // Ivan
Citera
2011-04-08, 19:20
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leukoplast
gillar sakligheten och distansen du har till testot. det är många nybörjare som förälskar sig i preppandet istället för träningen och resultaten, och börjar laborera med dosering och/eller blastar med fler prepp. det gränsar i mina ögon till missbrukarbeteende, är passande för rutinerat folk som vet vad de sysslar med (experimenterandet, inte missbrukandet). din disciplin och planmässighet gör tråden mycket intressant att följa. reflektionerna och resonemangen över tidsaspekter, resultat etc är klockers.

tack för tråden!

Tack för det Leukoplast!

Blev genuint glad av att läsa dina rader!

MVH // Ivan
Citera
2011-04-09, 13:38
Medlem
IvanDFs avatar
Dags för en uppdatering...

Kommer precis från gymet. Kört ett ryggpass a'la 16 riktigt blytunga set som bla innehöll skivstångsrodd i smithen. Brukar högreppa på den och kör den som förstaövning. Anledningen är min vänstra handled som spökar vid tunga vikter så det fick bli 4 set x 80 kg x max.

Kändes bra och jag kände mig stark och hade bra uthållighet. Trots kaloriunderskott.

Sitter just nu och äter en biffsallad bestående av 130 gram oxfilé, 10 gram olivolja, lite balsamico, 10 gram riven parmensanost och 10 gram rostade pinjenötter. Och ett berg av babyspenat och ruccola.

Under passet blev det 35 gram proteinpulvet. Innan passet en smothie av 35 gram prottepulver, 2 apelsiner och 25 gram fiberhavregryn. Toppade det hela med 2 kapslar Omega 3.

Deffen går fintfint. Att väga all mat och föra dagbok (vilket jag gör i min iPhone med gratis-appen "ShapeUp") är inte det minsta jobbigt. Tvärtom. Jag gillar att ha kontroll. På ett fåtal områden. Min kropp och träning är en sådant område. I övrigt har jag svårt för kontroll.

I förrgår fick jag för första gången frågan "Går du på anabola?". Den ställdes av en kille som också tränar men inte fått några resultat.

Jag: Hur länge har du tränat då?
Han: Sex veckor
Jag: Hur tränar du då?
Han: Jag lyfter inte tungt, jag tränar för att få långa, slanka muskler.

I den sekunden ursäktade jag mig med att jag måste gå på toaletten. När en diskussion tar den vändning så är det ingen idé att fortsätta.

I morgon blir det ett stick med 250mg Galenika. Tar som vanligt i framsida/utsida lår. För länge sen vet jag att Stillgrowing skrev att "Jag har lärt mig var nerverna i rumpan sitter och var jag kan och inte kan sätta sticket". Jag börjar förstå honom nu. De sista två gångerna som jag snuddat vid en nerv har jag precis innan känt på mig att jag kommer att träffa fel. Kikar vi lite längre fram, om ett par månader eller år - eftersom jag planerar att köra en konstant låg dos med testo - så tror jag att mina felstick är sällsynta.

Kör hårt nu. Det ska jag göra.
Citera
2011-04-09, 13:46
Medlem
makaveli143s avatar
MM den där salladen lät inte helt tokig du Ivan Tror nog jag gör en likadan med lite större mängd bara.

Du kör på hårt iaf härlig läsning här, kommer det skickas ut bilder via PM till folk du litar på eller kommer det dyka upp i rapporten?

Mvh
Citera
2011-04-09, 19:27
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
MM den där salladen lät inte helt tokig du Ivan Tror nog jag gör en likadan med lite större mängd bara.

Du kör på hårt iaf härlig läsning här, kommer det skickas ut bilder via PM till folk du litar på eller kommer det dyka upp i rapporten?

Mvh

Tjena Maka!

Blir jag nöjd med resultatet av deffen i sluter av juni så PM:ar jag de som är intresserade och som befinner sig innanför "The Circle of Trust" för att citera De Niros rollfigur i Meet the Fockers. Du är en av dem.

Hur ser utvecklingen ut för dina armar ut? Vet att du satte prio på dom tidigare.
Citera
2011-04-09, 20:16
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Tjena Maka!

Blir jag nöjd med resultatet av deffen i sluter av juni så PM:ar jag de som är intresserade och som befinner sig innanför "The Circle of Trust" för att citera De Niros rollfigur i Meet the Fockers. Du är en av dem.

Hur ser utvecklingen ut för dina armar ut? Vet att du satte prio på dom tidigare.
Va härligt att höra Mina armar växer så det knakar har spräckt 45 cm barriären iaf, när jag har fått upp dem till 47 cm så kommer jag skicka ut bilder till min circle of trust. Kmr vara ett progress album med 4-5 bilder. Vad mäter dina kanoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in