2011-04-09, 20:51
Medlem
IvanDFs avatar
Grattis, bra kämpat!

Mina Guns är ett sorgligt kapitel. Snarare knallpulverpistoler än Guns.
42-43 cm. Mitt största prio vid nästa bulk. Sparkar igång den i höst.

Också den enda muskel där jag inte får bra kontakt. Hur lätt och strikt jag än kör.

Frustrerande!
Citera
2011-04-09, 20:53
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
Grattis, bra kämpat!

Också den enda muskel där jag inte får bra kontakt. Hur lätt och strikt jag än kör.

Frustrerande!
Tack så mkt!
Ajdå provat att köra triceps/biceps ihop får man inte pump på ett sådant pass får man aldrig pump i armarna. Om du kör så ett tag kanske nervbanorna lär sig hitta rätt till slut så du får den där himmelska armpumpen.
Citera
2011-04-09, 21:06
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Tack så mkt!
Ajdå provat att köra triceps/biceps ihop får man inte pump på ett sådant pass får man aldrig pump i armarna. Om du kör så ett tag kanske nervbanorna lär sig hitta rätt till slut så du får den där himmelska armpumpen.

triceps/biceps passen måste jag säga är kung för att både öka armarnas styrka och volym.

kör själv inte det nu utan lagt in triceps på bröst och biceps på rygg. men då står också tillväxten helt still på mina armar även styrke ökningarna i armarna är pinsamma, nä ivan tror du ska göra som maka säger kör både och 1 dag i veckan så börjar det nog hända grejer.
Citera
2011-04-09, 21:27
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aephir
triceps/biceps passen måste jag säga är kung för att både öka armarnas styrka och volym.

kör själv inte det nu utan lagt in triceps på bröst och biceps på rygg. men då står också tillväxten helt still på mina armar även styrke ökningarna i armarna är pinsamma, nä ivan tror du ska göra som maka säger kör både och 1 dag i veckan så börjar det nog hända grejer.

Tack båda och Japp: exakt min plan. Dvs att ge armarna ett eget pass. På bra avstånd från bröst- och ryggpasset så de hinner vila innan och efter. Skulle kört så redan i höstas men av lite olika anledningar så har jag haft en period med Max fyra pass/vecka. Men efter sommaren så följer jag er linje och plågar dem under ett eget pass!
Citera
2011-04-09, 21:44
Medlem
Citat:
Grattis, bra kämpat!

Frustrerande!
Hallå Ivan. Hade samma problem när jag tränade förr , ingen kontakt och pump. Men jag tryckte i mig
1200kcal extra per dag så jag låg totalt på 5500kcal och vilade varanann dag från träning. Kan säga att jag alldrig fått sån kontakt och pump någonsin tidigare, rätt gött när man inte kan böja armarna.

Körde alltid axlar,biceps och triceps på samma pass och det funkade kalas för det är ju ganska små
muskler som lätt blir övertränade. Brukar säga att sköter man kosten och vilan ordentligt så kommer resultaten av träningen av sig själv.
Citera
2011-04-09, 23:14
Medlem
Sacajaweas avatar
Citat:
Tack båda och Japp: exakt min plan. Dvs att ge armarna ett eget pass. På bra avstånd från bröst- och ryggpasset så de hinner vila innan och efter. Skulle kört så redan i höstas men av lite olika anledningar så har jag haft en period med Max fyra pass/vecka. Men efter sommaren så följer jag er linje och plågar dem under ett eget pass!

Så jävla härligt att se Ivan hur du krigar och står i. Underbara historier och skildringar på de små tingen i livet! Känner igen mig oerhört mycket på fokusen, det är jag mot vikterna! hoppas på att ha kvar samma mentalitet idag som när jag är "äldre". Fortsätt kriga på gymet!

Läste lite om din armträning, att du ville kötta på dig lite extra. Har själv inte provat men har andra i min närhet som har fått väldigt goda resultat av ehrling wahlgrens program. Något du hört om?
Citera
2011-04-10, 09:03
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Hallå Ivan. Hade samma problem när jag tränade förr , ingen kontakt och pump. Men jag tryckte i mig
1200kcal extra per dag så jag låg totalt på 5500kcal och vilade varanann dag från träning. Kan säga att jag alldrig fått sån kontakt och pump någonsin tidigare, rätt gött när man inte kan böja armarna.

Körde alltid axlar,biceps och triceps på samma pass och det funkade kalas för det är ju ganska små
muskler som lätt blir övertränade. Brukar säga att sköter man kosten och vilan ordentligt så kommer resultaten av träningen av sig själv.

- Tjeeeena Mannen!

Instämmer till 100% i din sista slutsats. Precis som du är jag otroligt noggrann med att låta kroppen vila. Mellan jan-mars låg jag på kaloriöverskott. Körde rygg+biceps och bröst+triceps. Men utan nämnvärda resultat. Lösningen för mig tror jag är ett dedikerat armpass i veckan. Det och GLÄDJE. Jag vet, nu lät jag lite som Carola. Jag ska förklara mig närmare lite senare, när jag sitter vid datorn och inte som nu; med min iPhone!
Citera
2011-04-10, 09:11
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sacajawea
Så jävla härligt att se Ivan hur du krigar och står i. Underbara historier och skildringar på de små tingen i livet! Känner igen mig oerhört mycket på fokusen, det är jag mot vikterna! hoppas på att ha kvar samma mentalitet idag som när jag är "äldre". Fortsätt kriga på gymet!

Läste lite om din armträning, att du ville kötta på dig lite extra. Har själv inte provat men har andra i min närhet som har fått väldigt goda resultat av ehrling wahlgrens program. Något du hört om?

Hej och tack Sacajawea*!

Vänliga ord som jag blir både glad och inspirerad av. Jag tror iofs att alla här inne känner samma fokus och behov av att lyfta tungt. Men jag har alltid haft lätt att skriva. Skriver en A4-sida utan att stanna upp och tänka och lika snabbt som jag skriver. Och jag skriver som en kulspruta

Jag vet flera som fått bra resultat av Ehrlings armschema, bl.a. Maka. Men för mig personligen blir tre armpass i veckan för mycket. Jag skulle dels tappa lusten (för mycket av det goda), dels bli övertränad (för mycket av det goda). Men för en del kan det säkert vara en bra kickstart. Återigen så är det kopplat till glädje = skriver lite mer sen!

*) Vad har du fått ditt nick ifrån?
Citera
2011-04-10, 13:00
Medlem
IvanDFs avatar
Rapport direkt på gymet

Får skriva detta inlägg i flera små steg. Mellan mina pass. Så, nu dags för 10 reps hantelpress för axlarna...

Så. Andas som en rodeotjur nu. Får till en sånt djävla MONSTERPASS att jag bara kände att jag måste skriva av mig. Men nu ska jag kliva upp ett kilo och riva av en prydlig 8:a. Vänta...

Det ser ut som det regnar precis över min bänk. Och någon har stått där med ett paraply. För de Galenikasvettdroppar som inte landat på min luvtröja eller ben faller på golvet. Som sagt: ser ut som det regnar.

I princip alla mina pass är riktigt bra nu för tiden. Men just i dag kliver jag upp på en ny nivå. Trots kaloriunderskott och 3 kg i minskad kroppsvikt.

Vinterna bara smälls iväg och landar med en DUNK! Efter sista repet. Allt stämmer i dag, allt! Så, dags för en 6:a...

Aaah, de där tog duktigt. Kände hur baksida axlar presterade på sin maxgräns i de två sista. Ska sänka vikterna drastiskt och avsluta med en högreppare. Det är sällsynt att jag kombinerar pyramid och dropset och högrep. Men i dag känns det så rent ut sagt jävla rätt. Snart tillbaka!

Tillbaka: efter att ha lyft tungt så mer eller mindre flög händerna upp av sig själv. Jag slutade vid 20 reps. Nu har jag klivit upp lite. Tror minsann det är första gången jag kör kombinationen pyramid+dropset+pyramid. Nej, inte tid att skriva. Nu väntar ett maxset...

19!..ser stjärnor, svårt att skriva. Blir fel. Skakar så fingrarna träffar fel bokstäver. Nu så; tog 10 djupandningar. Världen blev lite mer stabil igen.

Vill förtydliga en sak. När jag skriver "smäller iväg" så är betyder inte det slarvigt eller hastigt. Jag exploderar upp men för det kontrollerat. Stoppar rörelsen precis innan jag låser ur armbågsleden. Konstant ansträngning vill jag ha. Sen sänker jag tillbaka under ca 2 sekunder för att inte slarva bort dn negativa fasen.

Nej. Det här går inte. Nu har jag vilar i 2 min. Det är länge för mig. Så kan vi inte ha det. Det blir ett sista maxset. Med det avslutar jag den här lilla direktrapporten.

Kör hårt nu (det ska jag om 5 sekunder)!!
Senast redigerad av IvanDF 2011-04-10 kl. 13:03.
Citera
2011-04-11, 11:12
Medlem
Sacajaweas avatar
Citat:
Rapport direkt på gymet

Kan inte låta bli att bli helt till mig haha! Helt galet! Fy fan vilken kämparglöda! När får man se bild på galenskapet? haha

*sacajawea betyder "hon som välter kanoten". Taget från en shoshoneindianska
Citera
2011-04-11, 13:21
Medlem
landonars avatar
Citat:
Rapport direkt på gymet

Blir riktigt taggad själv av att läsa dina pass!
Citera
2011-04-11, 22:41
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sacajawea
Kan inte låta bli att bli helt till mig haha! Helt galet! Fy fan vilken kämparglöda! När får man se bild på galenskapet? haha

*sacajawea betyder "hon som välter kanoten". Taget från en shoshoneindianska

Så jag har en KVINNLIG läsare? :-)
DET tycker jag i sådana fall är roligt. Du är min första

*) Om Galenskapet kommer i bra fotoform så har jag utlovat en bild till vissa utvalda. Vi får se. Att visa upp någonting som jag bara är halvnöjd med kommer inte att hända. Jag är alldeles för mycket av en "Allt eller inget"-personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in