2011-10-08, 07:11
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnus
Det finns ju en massa fräcka launcher-appar/program på android. Är detta något man måste ha rootat telefonen för att kunna använda eller kan man alltid göra detta. Äger själv ingen androidmobil men ska snart köpa någon hetare variant.
Behöver man massa krångliga program på datorn för att roota och lägga in "roms" eller gör man det via telefonen?
Nej
Du behöver inte roota din telefon för att byta launcher.

Alla telefoner rootas på olika sätt. På HTC Hero kan ALLT skötas (med lite småstrul ) direkt på mobilen..
Jag rootade min Hero medan jag låg i sängen o skulle sova andra gången jag gjorde det (efter att den varit på rep så var jag tvungen o roota om den)
Citera
2011-10-08, 12:18
Medlem
magnusmagnuss avatar
Nice! Då känns det inte jättenödvändigt att roota i första taget. Men man tröttnar ju alltid på sin telefon efter ett tag och vill göra mer roliga grejer. Då kan det vara en en idé att roota kanske. Tack för svar!
Citera
2011-10-08, 12:22
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnus
Nice! Då känns det inte jättenödvändigt att roota i första taget. Men man tröttnar ju alltid på sin telefon efter ett tag och vill göra mer roliga grejer. Då kan det vara en en idé att roota kanske. Tack för svar!
Den enda gången du behöver roota telefonen är om du ska slänga in en costum rom, om något program kräver en rootad telefon eller om du ska trimma cpu'n.
Citera
2011-10-08, 13:11
Medlem
DiamondNines avatar
Rekommenderar verkligen alla som är intresserade av ROMs och android i allmänhet att kolla in swedroid.se! Många av de frågor som har ställts här i tråden fanns redan besvarade där, och de brukar alltid vara hjälpsamma

(hoppas inte att det här räknas som någon slags reklam, tyckte mer att det var en rekommendation som kan spara många tid)
Citera
2011-10-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondNine
Rekommenderar verkligen alla som är intresserade av ROMs och android i allmänhet att kolla in swedroid.se! Många av de frågor som har ställts här i tråden fanns redan besvarade där, och de brukar alltid vara hjälpsamma

(hoppas inte att det här räknas som någon slags reklam, tyckte mer att det var en rekommendation som kan spara många tid)

om man installerar en av dom går det att fixa tillbacka det man har eftersom inte garantin gäller om man har rootat den
Citera
2011-10-09, 01:49
Medlem
DiamondNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blom97
om man installerar en av dom går det att fixa tillbacka det man har eftersom inte garantin gäller om man har rootat den

Det går visst, bara att köpa en USB jig från ebay och det märks inte att du har varit där och pillat. Tror de kostar 12 kr inkl. frakt
Citera
2011-10-09, 08:19
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blom97
Om garantin gäller beror helt på vad det är för fel på telefonen.
Men så länge telefonen inte är helt trasig så går det att få tillbaka orginalromen.
Citera
2011-10-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Om garantin gäller beror helt på vad det är för fel på telefonen.
Men så länge telefonen inte är helt trasig så går det att få tillbaka orginalromen.

men jag fattar inte hur man får tillbaka det är inte så brotom för jag ska göra det når zte släpper sin 2.3 uppdatering men om jag laddar ner den versionen dom kommer ha på sin hemsida och installerar den, märks det att den har varit rootad då?

tck för alla svar
Citera
2011-10-13, 17:33
Medlem
magnusmagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Den enda gången du behöver roota telefonen är om du ska slänga in en costum rom, om något program kräver en rootad telefon eller om du ska trimma cpu'n.

Jag har nu hittat ännu en anledning. Roota för att rensa bort alla förinstallerade skitprogram som samsung har slängt in i min telefon. Social Hub och Game Hub bland annat. Dessa startar upp automatiskt och snor kraft och batteri eller finns det något annat sätt att bli av med dessa?
Citera
2012-02-09, 21:39
Medlem
Har några frågor när det gäller att roota android

Hittade en bra länk ovan till hur man rootar Samsung Galaxy S2, och det verkar ju inte vara speciellt svårt. Jag gör det isåf för att få tillgång till Ice Cream Sandwich, men ska man istället vänta på den officiella versionen av operativsystemet?

Vad hade ni gjort?
Citera
2012-02-09, 22:04
Medlem
isglassmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yes12345
Har några frågor när det gäller att roota android

Hittade en bra länk ovan till hur man rootar Samsung Galaxy S2, och det verkar ju inte vara speciellt svårt. Jag gör det isåf för att få tillgång till Ice Cream Sandwich, men ska man istället vänta på den officiella versionen av operativsystemet?

Vad hade ni gjort?

Det är busenkelt att roota s2 ja. Jag rootade min ganska så snabbt efter att jag köpt den och kör just nu ics. Ics officielt ska ju komma i mars någongång så om du vill ha det nu eller då är upp till dig.
Citera
2012-02-10, 10:50
Medlem
Om du ska roota HTC mobiler finns det ett skitbra program BARA FÖR HTC mobiler. finns instruktioner och videos om hur man gör det. Programmet heter: Unrevoked
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in