2012-02-10, 15:23
Medlem
För min del kör jag med root för att få tillgång till custom ROM samt diverse program såsom DroidWall, Titanium Backup med full funktionalitet, custom recovery (formatera, flasha nya ROMar o.s.v), WidgetLocker (root helper) m.m.

På temafronten skulle jag vilja påpeka att det finns två typer av teman.

Launcher-teman kan man byta ut utan root, t.ex om man kör GoLauncher EX.

Däremot är "systemteman" något som kräver root, d.v.s för att ändra ikonerna i statusbaren, byta utseende på drop down notifications, ändra knappar i dialer m.m.

Just dialer kan dock faktiskt gå att "tema om" utan root, om man nu kör med någon tredjepartsvariant som stödjer det.

Jag rekommenderar root huvudsakligen för att få tillgång till nya ROMar och därmed komma ifrån vad tillverkaren anser att man skall ha. Är man dock helt grön på det området - då föreslår jag att man läser in sig på det hela och avvaktar med rootandet tills man känner sig säker.

Har man däremot t.ex kört Windows Mobile tidigare och HardSPL för att sedan gå över till Android är root en ren självklarthet.

Likaså om man hackat sin Symbianlur som man hade innan Android.

Kör man en långsammare Androidlur rekommenderar jag root och flash av en obloatad ROM. Luren blir mer responsiv då.
Citera
2012-03-01, 16:30
Medlem
jultomten92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hairgel
Precis. Någon aning om vad denna hemsida heter?
www.4shared.com eller www.2shared.com men det är ju olagligt!
Citera
2012-04-05, 17:51
Medlem
Ska jag roota min Samsung Galaxy S2??

Hej,

är en liten ny användare av android sen jag gick över från iphone för en månad sen. Har hört talas om denna så kallad root. Är det bra om jag rootar min SGS2??
Citera
2012-04-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba2ergan
Hej,

är en liten ny användare av android sen jag gick över från iphone för en månad sen. Har hört talas om denna så kallad root. Är det bra om jag rootar min SGS2??

rekomenderar ej att göra det!
Citera
2012-04-05, 17:54
Medlem
wallchars avatar
Om du känner behov av det så är det väl bara att göra det. Jag gick själv från att vara jailbreakad itouch användare, till en (än idag) orootad sgs2 användare. Att ändra utseénde, använda widgets och installera crackade appar är ändå möjligt fabriksny.
Citera
2012-04-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakobnilsson1
rekomenderar ej att göra det!

Vad medför om man rootar mobilen??
Citera
2012-04-05, 18:08
Medlem
Varför vill du roota? Vad får du ut av det?
Citera
2012-04-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba2ergan
Vad medför om man rootar mobilen??

har själv en andriod, den blir segare och segare för varje dag, får knappt upp facebook, eller kameran och sånna saker

om du rootar kommer du sega ner den ännu mer och du kommer låta telefonen göra som den vill

om du är ute efter gratis spel så är det bara att googla .apk eller ladda ner från 4shared, mycket enklare
Citera
2012-07-22, 03:46
Medlem
Thecowslaughters avatar
Problem att roota min ZTE II

Hej,

Jag har stora svårigheter att roota min ZTE Blade II och inget verkar fungera och jag vet inte riktigt vart man kan läsa på om ämnet.

Jag har testat SuperOneClick men det fungerade inte och mobilen blev aldrig rootad och jag har hört att SuperOneClick har laggat för andra också.

Har också försökt metoden på denna sida men vet inte om det fungerar på samma sätt som på ZTE Blade "den första"

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/ZTE...t_and_Recovery

Behöver verkligen alla hjälp jag kan få för jag är inte så high på ämnet.

Tack på förhand.
Senast redigerad av Thecowslaughter 2012-07-22 kl. 03:56.
Citera
2012-07-22, 04:31
Medlem
Köp ny mobil.
Citera
2012-07-22, 05:16
Medlem
Thecowslaughters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee-Pey
Köp ny mobil.

Nöjer mig med denna jag har.