Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-30, 22:08
  #1
Medlem
Freddesssons avatar
Tjenna!

Jag har en HTC Wildfire och jag undrar om det är lönt att Roota den, vilka fördelar och nackdekar?

Vet att man kan klocka mobilen med apps om man rootar, sen har jag också hört att man kan ta bort reklamen från appsen.

Är det lönt att Roota eller inte, och vilka appar ska man då skaffa sig?

Vet inte riktigt hur man Rootar än, men det kan jag nog ta reda på om det blir aktuellt!

Citera
2010-12-01, 14:57
  #2
Medlem
Björnbärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddessson
Tjenna!

Jag har en HTC Wildfire och jag undrar om det är lönt att Roota den, vilka fördelar och nackdekar?

Vet att man kan klocka mobilen med apps om man rootar, sen har jag också hört att man kan ta bort reklamen från appsen.

Är det lönt att Roota eller inte, och vilka appar ska man då skaffa sig?

Vet inte riktigt hur man Rootar än, men det kan jag nog ta reda på om det blir aktuellt!


Om du inte vet varför du skulle roota den tycker jag inte att du ska göra det. Rootningen i sig ger ju dig inget. Hade du sett ett program eller något som krävde root så är det ju en sak men man rootar ju inte bara för sakens skull.
Citera
2010-12-01, 23:19
  #3
Medlem
Freddesssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Björnbär
Om du inte vet varför du skulle roota den tycker jag inte att du ska göra det. Rootningen i sig ger ju dig inget. Hade du sett ett program eller något som krävde root så är det ju en sak men man rootar ju inte bara för sakens skull.

Joo, jag hittade ju en app för klockning där man behöver roota. Sen vet jag att det finns apps för att ta bort reklamen från appar men där man måste roota.
Citera
2010-12-10, 16:51
  #4
Medlem
hairgels avatar
Lånar tråden lite. Rootade min galaxy spica för ett par månader sedan, har hört av en polare att det ska finnas något sätt att få tillgång till appar när man rootar på samma sätt som när man jailbreakar en iPhone?

Alltså att dom appar som egentligen kostar pengar, kan man få tag i gratis?

Någon som vet något om detta?
Citera
2010-12-10, 17:01
  #5
Medlem
MaRcizcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hairgel
Lånar tråden lite. Rootade min galaxy spica för ett par månader sedan, har hört av en polare att det ska finnas något sätt att få tillgång till appar när man rootar på samma sätt som när man jailbreakar en iPhone?

Alltså att dom appar som egentligen kostar pengar, kan man få tag i gratis?

Någon som vet något om detta?

Det finns en hemsida för crackade apps, som apptrackr för Apple fast en annan då för Android-apps, om det är det du menar?
Citera
2010-12-10, 17:08
  #6
Medlem
hairgels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco
Det finns en hemsida för crackade apps, som apptrackr för Apple fast en annan då för Android-apps, om det är det du menar?

Precis. Någon aning om vad denna hemsida heter?
Citera
2010-12-10, 17:16
  #7
Medlem
Du får absolut inga "gratisprogram" för att den är rootad iaf.
Vill du ladda hem piratade program kan du göra det ändå.

OnT: Rootade min mest för att kunna köra bättre rommar, ta backuper på hela luren osv. Så mycket som jag pelar med min var det lätt värt det.
Citera
2011-01-11, 20:07
  #8
Medlem
Dirtydivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hairgel
Precis. Någon aning om vad denna hemsida heter?
Om det fortfarande är aktuellt så är det denna app ni pratar om: Applanet
Citera
2011-01-13, 16:33
  #9
Medlem
hairgels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiver
Om det fortfarande är aktuellt så är det denna app ni pratar om: Applanet


Provade detta, drog ner programmet och installerade det men nerladdningarna fastnar när ungefär halva är kvar.. har provat ominstallera men ingen skillnad. Någon som vet vad problemet kan vara?
Citera
2011-01-31, 15:32
  #10
Medlem
Hellsfates avatar
Jag har rootat min X8 för att kunna ta bort trams spel och program som var förinstallerade av Sony Ericsson, sen kunde jag installera program som kräver root, som t.ex ShootMe som tar en screenshot på det som syns på skärmen. Men tror man kan installera App2SD när man har rootat luren för då kan man flytta sina apps till minneskortet istället.
Citera
2011-02-05, 12:20
  #11
Medlem
Alvezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hairgel
Lånar tråden lite. Rootade min galaxy spica för ett par månader sedan, har hört av en polare att det ska finnas något sätt att få tillgång till appar när man rootar på samma sätt som när man jailbreakar en iPhone?

Alltså att dom appar som egentligen kostar pengar, kan man få tag i gratis?

Någon som vet något om detta?


Applanet.apk @ google
Citera
2011-08-17, 16:10
  #12
Medlem
Måste man ha rootat androiden för att få tillgång till piratade apps från t.ex Applanet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback