2011-08-17, 16:18
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Måste man ha rootat androiden för att få tillgång till piratade apps från t.ex Applanet?

Nej. Se inlägg #7 i denna tråd.
Citera
2011-08-17, 17:27
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
har rootad min samsung galaxy s2 till 2.3.4 fördelar ......titaniumbackup och du kan flasha nya roms,som i sin tur gör att tex batteri tiden blir bättre och telefonen snabbare.....har även klockat min till 1.4ghz laggar ej på hd spel......om man vill är det bara att gå tillbaka till android 2.3.3 så gäller garantin
Citera
2011-08-26, 15:45
Medlem
Power41s avatar
Jag vill också roota min telefon. Har en HTC Wildfire S. För det verkar som att man kan print screena skärmen då och flytta alla appar till minneskortet och att mobilen går fortare men fattar inte hur man gör om det ens är möjligt för min telefon. Är det olagligt eller nåt? Kan mobilen skadas?

Tack för svar..
Citera
2011-08-26, 16:19
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Power41
Jag vill också roota min telefon. Har en HTC Wildfire S. För det verkar som att man kan print screena skärmen då och flytta alla appar till minneskortet och att mobilen går fortare men fattar inte hur man gör om det ens är möjligt för min telefon. Är det olagligt eller nåt? Kan mobilen skadas?

Tack för svar..
Det är inte olagligt, men garantin kan sluta gälla.

Varför är det så viktigt med print screen?
Citera
2011-08-26, 18:01
Medlem
count4rights avatar
Citat:

Tack för svar..

Har inte Wildfire S 2.3? För det går ju flytta de flesta appar till sd-kortet då. Bättre än 2.2.

En annan rolig sak med rootning är att man kan använda market-enabler med vilken du kan byta operatör till t.ex. en amerikansk och på så sätt få tillgång till appar som inte skall finnas i sverige, t.ex. Vevo.
Citera
2011-08-26, 19:13
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av count4right
Har inte Wildfire S 2.3? För det går ju flytta de flesta appar till sd-kortet då. Bättre än 2.2.

En annan rolig sak med rootning är att man kan använda market-enabler med vilken du kan byta operatör till t.ex. en amerikansk och på så sätt få tillgång till appar som inte skall finnas i sverige, t.ex. Vevo.
Man kan flytta appar till minneskortet from 2.2..
Men med rooting så kan man flytta samtliga appar.. inte bara de som tillåter det (dock ej widgets)
Citera
2011-08-26, 20:02
Medlem
Power41s avatar
Jag har 2.3.3 och jag kan inte ens flytta hälften av alla appar eller bakgrundsbilder som jag laddar ner.
Är det så att när man rootar så låses andra telefoninställningar upp?
Citera
2011-08-26, 20:57
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Jag har 2.3.3 och jag kan inte ens flytta hälften av alla appar eller bakgrundsbilder som jag laddar ner.
Är det så att när man rootar så låses andra telefoninställningar upp?
Om appen går att flytta till minneskort eller inte bestämmer programmeraren..
Men som sagt, widgets kan INTE flyttas till minneskortet.

Nja.. rootar du så får du mer kontroll över hårdvaran.. tex så kan du trimma din CPU och installera en custom rom..

http://www.swedroid.se/39110/hur-man...oid-2-2-guide/
saxxat:
Till de applikationer som bör ligga kvar på det interna lagringsminnet hör exempelvis widgetar, launchers och levande bakgrunder. Är de korrekt programmerade ska de dock överhuvudtaget inte gå att flytta, så detta borde inte utgöra något problem.
Citera
2011-08-27, 02:11
Medlem
Om vi "tänker" windows:
Rootad telefon = administratör, orootad telefon = begränsad användare.

Exempel:
Om du någongång märkt att t.ex. vissa appar inte går att installera/använda, eller att vissa saker inte går att avinstallera som t.ex. operatörs appar, så är det p.g.a. att din telefon inte är rootad.
Senast redigerad av kundvagnen 2011-08-27 kl. 02:16.
Citera
2011-08-28, 13:22
Medlem
Power41s avatar
Hur gör man för att roota då? För vad jag jag har förstått kan man återställa mobile om man vill så att den inte är rootad längre och garantin på mobilen fortfarande finns.
Citera
2011-10-07, 21:31
Medlem
hej jag har en fråga omatt rpta telefonen
jag har rotat min telefon uppdaterat til 2.3.4 på min blade men jag undrar om det finns nåt sätt att få den som den va för zte ska släppa en uppdatering med 2.3 officielt till zte blade och så vill jag att garantin ska gälla hjälp!!
Citera
2011-10-07, 22:02
Medlem
magnusmagnuss avatar
Det finns ju en massa fräcka launcher-appar/program på android. Är detta något man måste ha rootat telefonen för att kunna använda eller kan man alltid göra detta. Äger själv ingen androidmobil men ska snart köpa någon hetare variant.
Behöver man massa krångliga program på datorn för att roota och lägga in "roms" eller gör man det via telefonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in