2013-09-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herbiegirl
Jag kommer hålla mig borta från Tangiers, innan jag ens har testat den, för den ska tydligen vara för vana rökare. Så jag förväntar mig inget annat än att den kommer vara torr och stark. Eftersom jag inte är rökare i vanliga fall håller jag mig till Fumari.

För er som vill ha en närmare beskrivning av varje märke finns en bra lista här:
http://naeemebrahimjee.hubpages.com/...ia-Which-Brand

Tangiers är inte stark, den är bara svår att röka. Visst den är otvättat, men det är många andra märken också. Sen har dom en serie med tvättad tobak också, lucid tror jag den heter.

Tappade allt förtroende för den listan när jag kom till Starbuzz och han skriver "very high premium name" och rankar den som top5.
Citera
2013-09-04, 16:28
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Tangiers är inte stark, den är bara svår att röka. Visst den är otvättat, men det är många andra märken också. Sen har dom en serie med tvättad tobak också, lucid tror jag den heter.

Tappade allt förtroende för den listan när jag kom till Starbuzz och han skriver "very high premium name" och rankar den som top5.

Haha, anyway, min första omgång Starbuzz sker ikväll. Det blir Blue Mist, och jag får återge hur "very high" den hamnar på listan
Har du tips på bättre listor än den jag angav?

Förresten, jag köpte tidigare en gäng Jeff's Seven Elements molasses http://www.jeffs-tobacco.com/en/flavours och har börjat blanda ut dem med Vattenpipan.com's råtobak. Jag gjorde en tidig test på Frozen Banana som smakade mycket mumsigt en stund. Dock var tobaken för blöt, smaken och röken försvann snabbt och tobaken gick inte att röka igenom.
Några synpunkter på det?
Citera
2013-09-04, 17:08
Medlem
Citat:
Haha, anyway, min första omgång Starbuzz sker ikväll. Det blir Blue Mist, och jag får återge hur "very high" den hamnar på listan
Har du tips på bättre listor än den jag angav?

Hehe, nej. Det är ju väldigt personligt vad man gillar. Vissa älskar starbuzz medans andra spyr på den. Jag tycker den är ok men det finns mycke bättre alternativ. Bäst är nog att bara prova sig fram och se vad man själv gillar. Social smoke kan vara något att testa om du gillar fumari, inte riktigt lika bra men helt ok, och så finns det i 250g, något fumari tyvärr inte har.
Citera
2013-09-04, 17:52
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:
Hehe, nej. Det är ju väldigt personligt vad man gillar. Vissa älskar starbuzz medans andra spyr på den. Jag tycker den är ok men det finns mycke bättre alternativ. Bäst är nog att bara prova sig fram och se vad man själv gillar. Social smoke kan vara något att testa om du gillar fumari, inte riktigt lika bra men helt ok, och så finns det i 250g, något fumari tyvärr inte har.

Jag har funderat lite på Social Smoke, men jag vet inte vilka smaker som man ska prova. Tips?
Citera
2013-09-04, 19:33
Medlem
Citat:
Jag har funderat lite på Social Smoke, men jag vet inte vilka smaker som man ska prova. Tips?

Absolute zero och baja blue.
Citera
2013-09-04, 20:36
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:
Absolute zero och baja blue.
Testar Starbuzz Blue Mist. Kommer inte alls i närheten av Fumaris line, men den går typ an... I början var smaken jobbigt stark, sen blev den mera smutt. Ska definitivt kolla in Absolute zero och baja blue.
Citera
2013-09-04, 20:42
Medlem
Citat:
Testar Starbuzz Blue Mist. Kommer inte alls i närheten av Fumaris line, men den går typ an... I början var smaken jobbigt stark, sen blev den mera smutt. Ska definitivt kolla in Absolute zero och baja blue.

Blue mist ger en känsla av att tobaken är bränd, irriterar lite i halsen. Blueberry muffin är en liknande smak men mycke bättre, testa den.
Citera
2013-09-04, 20:45
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:
Blue mist ger en känsla av att tobaken är bränd, irriterar lite i halsen. Blueberry muffin är en liknande smak men mycke bättre, testa den. :)
Det kommer jag absolut göra. Starbuzz är alldeles för kemisk för min smak.
Citera
2013-09-05, 04:46
Medlem
Jag vet verkligen inte vad för tobak jag ska beställa längre..

- Al Fakher smakerna tycker jag smakar skit efter att ha rökt Nakhla Mizo.

- Nakhla Mizo, underbar smak men för mycket nikotin för mig.

- Tangiers, för mycket jobb och lång process

- Starbuzz, dyrt och ni vet ju hur ryktet är.

Och så vidare..
Citera
2013-09-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide

Och så vidare..

Bit ihop och kör Nakhla Mizo ändå. Se till o röka lite oftare så blir du van vid nikotinet

Tangiers är faktiskt inte mer jobb än något annat när du väl fått in packningen. Aklimatiseringen är väl det enda jobbiga att vänta på. Har du en Kaloud Lotus är värmehanteringen uberlätt.

Har du provat Starbuzz Bold serie? Riktigt bra faktiskt.
Citera
2013-09-05, 13:21
Medlem
Citat:

Och så vidare..

Du måste ju dra hem lite Fumari!
Citera
2013-09-05, 14:45
Medlem
Citat:

Och så vidare..

Varför är Starbuzz rykte ett problem?

Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Du måste ju dra hem lite Fumari!

Skriver under på det här, har du inte testat Fumari än så har du ju missat något!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in