Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-03, 20:11
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Finns det någon välsorterad affär med billiga priser som säljer vattenpipor, tobak och kol i Stockholm?

Ta dig ut mot förorterna. Där ligger priserna på mer humana nivåer än i innerstan, där man fortfarande kapitaliserar på hippfaktorn. Kol kan du få tag på i större matvarubutiker.

Själv köpte jag nyligen en rätt liten vattenpipa i Camden, men det kan eventuellt vara aktuellt med en större snart, bara jag får in vanan ordentligt. Kan jag inte röka cigg när jag skriver blir det vattenpipa. Sjukt litterärt.
Citera
2006-08-04, 10:05
Medlem
blejsers avatar
Stark vattenpipa?

Jag har ett litet problem.
Jag köpte en vattenpipa i Turkiet, som fungerar finfint.
Problemet är att efter att ha rökt en del så får jag grymt ont i huvudet.
Förstår inte varför, eftersom jag rökt vattenpipa i timtal förr utan att någonsin ens kännt en uns av detta förr.

Jag har en ny sorts tobak från Egypten som jag inte provat förr, och det kom i samband med den, så jag gissar på att det är den som är boven, men hur vet jag?
Någon som har liknande erfarenheter eller bara en aning om vad det kan vara och hur jag ska kunna fixa detta, eftersom jag drar mig verkligen från att röka nu, pga huvudvärken.

/Blejser
Citera
2006-08-04, 11:00
Medlem
Ali Keiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blejser
Jag har ett litet problem.
Jag köpte en vattenpipa i Turkiet, som fungerar finfint.
Problemet är att efter att ha rökt en del så får jag grymt ont i huvudet.
Förstår inte varför, eftersom jag rökt vattenpipa i timtal förr utan att någonsin ens kännt en uns av detta förr.

Jag har en ny sorts tobak från Egypten som jag inte provat förr, och det kom i samband med den, så jag gissar på att det är den som är boven, men hur vet jag?
Någon som har liknande erfarenheter eller bara en aning om vad det kan vara och hur jag ska kunna fixa detta, eftersom jag drar mig verkligen från att röka nu, pga huvudvärken.

/Blejser

Varför testar du inte en annan tobak? Bör vara enklaste lösningen på problemet. Egypten kan man inte lita på,serru.
Citera
2006-08-04, 11:02
Medlem
blejsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali Keith
Varför testar du inte en annan tobak? Bör vara enklaste lösningen på problemet. Egypten kan man inte lita på,serru.

Jo jag vet, men eftersom jag är lat (alltid hög) så orkar jag inte denna enormt jobbiga ansträngning i onödan
Citera
2006-08-04, 22:38
Moderator
tobess avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=137467

*låst*

/Moderator
Citera
2006-08-07, 16:34
Medlem
raisers avatar
<3vattenpipa

Citat:
Ursprungligen postat av acrylamid
Har inskaffat mig en vattenpipa men får ingen smak.

Testade först med en väldig lite variant, (100kr varianten) testade två olika sortes tobak och ugnsfolie. Mycket rök men ingen smak.

Testade en stor vattenpipa (750kr varianten) och testade än ny smak, aliminumfolie istället. Fortfarande rök men nästan ingen smak, kommer lite när man andas ut.

Jag har alltså testat två vattenpipor, tre smaker, två foliesorter och får inte smak i något fall. Vad gör jag för fel? Har även testat lite mycket vatten.
Nu har jag rökt vattnepipa i över 1 år, i början var det svårt att få igång den och så ordentligt men nu, nu jävlar För att få mer smak gör såhär: Prova många olika smaker du kanske bara har andvänt B tobak, men lufta till den när du lägger i den, packa inte hårt utan lägg den luftigt och ganska mkt, se till att folien sitter tätt! Brukar oftast smaka mer efter en andra omgång. Enjoy!
Citera
2006-08-07, 16:36
Medlem
raisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Finns det någon välsorterad affär med billiga priser som säljer vattenpipor, tobak och kol i Stockholm?
I gamla stan finns det en bra butik, dom har fina pipor, mkt fin tobak och tillbehör. Dock är dom inte så speciellt billiga men enligt mej kan man inte sätta ett pris på fin röka
Citera
2006-08-07, 16:38
Medlem
raisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d2eefs
Bra smaker, tycker jag också. Att rekommendera är använda dessa smaker t.ex. och blanda i mintsmak,. Det passar ihop med alla smaker samtidigt som det blir en fräshare smak i munnen.

Jag tycker det brukar vara gott i början med äppelsmak eller vad det nu än kan vara men efter att ha rökt en timme smakar det verkligen skit i munnen. Blandar man med mint känns det helt klart fräshare!
Två underbara smaker, speciellt nu på sommaren är Banan och Citron, Jag och mitt ''röka gäng'' tröttnar aldri på dessa två.
Citera
2006-08-07, 16:39
Medlem
raisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raiser
Två underbara smaker, speciellt nu på sommaren är Banan och Citron, Jag och mitt ''röka gäng'' tröttnar aldri på dessa två.
Köpte mint smak i Turkiet men jag har inte hittat det i Sverige, nånstans i sthlm innerstad som har denna smak?
Citera
2006-08-09, 19:08
Medlem
Martijowskijs avatar
Kom nu på vad butiken vid årsta partihallar hette! Cash Access, så heter den... Stora fina pipor för 150:- som kostar 600 spänn på vattenpipan.com

ett tips bara.
Citera
2006-08-10, 03:26
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martijowskij
Kom nu på vad butiken vid årsta partihallar hette! Cash Access, så heter den... Stora fina pipor för 150:- som kostar 600 spänn på vattenpipan.com

ett tips bara.

Låter bra. Tackar.
Citera
2006-08-13, 01:35
Medlem
LIPSILLs avatar
Boosta effekten ?

Kan man Lägga ner typ sprit eller dylikt för att boosta vattenpipa/bong eller är det bara en fjortismyt alltihopa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in