2013-09-05, 23:39
Medlem
Link85s avatar
Tjenare alla rökare!

Jag undrar vart man kan få tag på Al-fakher dubbel äpple 1kg eller ett halvt kilo på bästa och billigaste sätt? Vill så jätte gärna köpa då det är svårt att fixa tobaken.

Ja kör just nu med nakhla dubbeläpple och den diggar jag inte. Fick av min kusin 3 kartonger med ca 10 pack var i som jag inte är så förtjust i.

Så om ni har tips på hur man kan undvika skatten och vart man kan köpa så snälla pma mig eller skriv här!

Ha en trevlig dag!
Citera
2013-09-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
Bit ihop och kör Nakhla Mizo ändå. Se till o röka lite oftare så blir du van vid nikotinet

Tangiers är faktiskt inte mer jobb än något annat när du väl fått in packningen. Aklimatiseringen är väl det enda jobbiga att vänta på. Har du en Kaloud Lotus är värmehanteringen uberlätt.

Har du provat Starbuzz Bold serie? Riktigt bra faktiskt.

Haha kanske får ta och göra det!

Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Du måste ju dra hem lite Fumari!

Ska jag definitivt göra vid min nästa beställning!

Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Varför är Starbuzz rykte ett problem?

Skriver under på det här, har du inte testat Fumari än så har du ju missat något!

Nja vet inte faktiskt, har bara hört mycket dåligt på royalhookahforum..

Men hur som helst, beställde 100gx5 av olika Starbuzz smaker som jag tyckte lät intressanta. Bara för att smaka alltså.
Citera
2013-09-06, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Haha kanske får ta och göra det!

Ska jag definitivt göra vid min nästa beställning!

Nja vet inte faktiskt, har bara hört mycket dåligt på royalhookahforum..

Men hur som helst, beställde 100gx5 av olika Starbuzz smaker som jag tyckte lät intressanta. Bara för att smaka alltså.

Nej dom är ganska hatade faktiskt, men sånt skiter jag i. Bara produkten som spelar roll. Hoppas du får några du gillar då! Vilka 5 blev det?
Citera
2013-09-06, 02:18
Medlem
Citat:
Nej dom är ganska hatade faktiskt, men sånt skiter jag i. Bara produkten som spelar roll. Hoppas du får några du gillar då! Vilka 5 blev det?

Citrus mist, Lemon Tea, Chocolate Mint, Lebanese Bombshell och Sour Apple
Citera
2013-09-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Citrus mist, Lemon Tea, Chocolate Mint, Lebanese Bombshell och Sour Apple

Lebanese Bombshell har jag hört mycket bra om, väldigt annorlunda smak.
Citera
2013-09-06, 17:18
Medlem
Citat:

Jesus vilket fint paket du fick! Satt o kollade bilden i flera minuter.

Ja fan, kollade HookahJohn nyss för att beställa mer
Men dom du valde skulle jag inte tacka nej till.

Första frågan jag har, hade du en Kaloud Lotus? Om ja så underlättar det väldigt mycket och tillåter mycket större felmarginal i packningen.

Börja prova med din Alien så du inte slösar för mycket tobak om det skulle gå dåligt.

Det jag lärt mig är att plocka upp en bit med handen och stoppa ner på en sida av bowlen, sen plockar du upp en till bit och sätter den bredvid, som om du lägger tillbaks pajbitar. Sen puttar du ena biten in i den andra, men pressa inte hårt. fortsätt så tills bowlen är full. sen kan du med en liten gaffel jämna ut genom att pressa ner så det inte står över kanten.

Använder du folie får du vara mer uppmärksam med kolen och röra runt när det blir för varmt.

Alltså, du strör inte ner tobaken eller packar löst som med starbuzz eller AF.

Sist så lämnar jag dig med några youtube länkar som säkert förklarar bättre(dom använder andra metoder tror jag)
http://youtu.be/ACfPMVGV2V0
http://youtu.be/sK0ChQGwe8g
http://youtu.be/_gYXyJVHJZs
Fungerar det bra för dig att köra Tangiers tillsammans med Kaloud Lotusen? Jag har inte vågat testa än, men kanske skulle göra det, då jag börjat uppskatta den mer och mer
Kör du bara i phunnelskålar?

Citat:
Hittade flera trådan samt lite artiklar på hookah-shisha. Tror jag fått koll på det hela, dock så sa nån i hookahpros chat att han aldrig behövt göra den här processen och ansåg mer att det var en "säkerthetsåtgärd" som ägaren av tangiers spritt för att folks tobak verkligen skulle smaka bra, typ.
Han hade iaf aldrig haft dålig eller bränd smak när han rökt tangiers, vilket det står att man riskerar om man inte gör aklimatiseringen.

Iaf så tyckte jag det lukta precis lika gott innan som efter, så det är lite svårt att veta om och när det är klart.
Menar du klämma-på-påse-tekniken då? Som jag förstod det är det väl inget som behövs egentligen, men att det gör aklimatiseringstiden kortare.

Har själv fått hem mitt paket i dag. 2x250g Tangiers Cane Mint, 250g Nakhla Mizo Blueberry, 250g Nakhla Mizo Apple (gillar den starkt över deras vanliga double apple) och ett gäng 50g Al Fakher för att testa - Cola, Lemon, Chocolate och Grenadine.
Får se om det blir Blueberry eller Cane Mint i kväll ... eller kanske båda
Citera
2013-09-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChRiiLLe
Fungerar det bra för dig att köra Tangiers tillsammans med Kaloud Lotusen? Jag har inte vågat testa än, men kanske skulle göra det, då jag börjat uppskatta den mer och mer
Kör du bara i phunnelskålar?

Menar du klämma-på-påse-tekniken då? Som jag förstod det är det väl inget som behövs egentligen, men att det gör aklimatiseringstiden kortare.

Har själv fått hem mitt paket i dag. 2x250g Tangiers Cane Mint, 250g Nakhla Mizo Blueberry, 250g Nakhla Mizo Apple (gillar den starkt över deras vanliga double apple) och ett gäng 50g Al Fakher för att testa - Cola, Lemon, Chocolate och Grenadine.
Får se om det blir Blueberry eller Cane Mint i kväll ... eller kanske båda

Ja, alltid phunnel för min del. Och nu när jag fått tag på Kaloud Lotus kör jag inte utan den.
Har provat i en KM egyptian skål som ska vara bra för tangiers(grund och bred) men tyckte inte det gick något vidare bra.

Cane mint... Najs, måste höra vad du tyckte om den efter du provat. Den ryker ju först när alla affärer får in Tangiers
Citera
2013-09-07, 02:20
Medlem
Citat:
Ja, alltid phunnel för min del. Och nu när jag fått tag på Kaloud Lotus kör jag inte utan den.
Har provat i en KM egyptian skål som ska vara bra för tangiers(grund och bred) men tyckte inte det gick något vidare bra.

Cane mint... Najs, måste höra vad du tyckte om den efter du provat. Den ryker ju först när alla affärer får in Tangiers

Har rökt tangiers tre gånger nu. Tycker smaken är ok men röken känns torr på något sätt. Killar oskönt i halsen. Inget som hänt dig? Ska jag packa den lösare tror du?
Citera
2013-09-07, 15:00
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Tjenare alla rökare!

Jag undrar vart man kan få tag på Al-fakher dubbel äpple 1kg eller ett halvt kilo på bästa och billigaste sätt? Vill så jätte gärna köpa då det är svårt att fixa tobaken.

Ja kör just nu med nakhla dubbeläpple och den diggar jag inte. Fick av min kusin 3 kartonger med ca 10 pack var i som jag inte är så förtjust i.

Så om ni har tips på hur man kan undvika skatten och vart man kan köpa så snälla pma mig eller skriv här!

Ha en trevlig dag!

Den finns att köpa i Göteborg, Hjällbo centrum för dryga 400kr.
Citera
2013-09-07, 16:16
Medlem
herbiegirls avatar
Nu åker AF Gum Mastic in i pipan, det har jag väntat på länge! Återkoppling följer...
http://img198.imageshack.us/img198/3901/sf86.JPG
Senast redigerad av herbiegirl 2013-09-07 kl. 16:22.
Citera
2013-09-07, 17:00
Medlem
herbiegirls avatar
Gum Mastic var jättefin och smutt i smaken! Lite småsöt naturlig tallbarrsmak. Nu är jag förvisso förkyld och kan inte känna alla smaker, men jäklar vilken buzz man fick
Pass på att inte bränna tobaken bara. Ha den en bit från foliet/KL.
Den här kommer jag definitivt röka igen, och personligen tycker jag den slår Starbuzz i smaken.
Jättefin rök!
Citera
2013-09-08, 12:38
Medlem
herbiegirls avatar
Okey, jag ska erkänna... jag är ett bananfreak. Jag älskar banan! Så naturligtvis har jag fem melasser här hemma med banansmak, and there are many yet to come

Shiazo Banana - rekommenderas
El Rosha Banana - rekommenderas
Jeff's Seven Elements Frozen Banana med Vattenpipan.com tobak (home make) - jättegod smak trots att jag testade den för tidigt, men nu är den färdig!
Alfakher Banana - ej testat
Nakhla Banana - ej testat

De två nedersta har jag inte smakat ännu. Vilken ska jag ta först?
Alfakher Banana eller Nakhla Banana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in