2004-07-14, 14:23
Medlem
Har inskaffat mig en vattenpipa men får ingen smak.

Testade först med en väldig lite variant, (100kr varianten) testade två olika sortes tobak och ugnsfolie. Mycket rök men ingen smak.

Testade en stor vattenpipa (750kr varianten) och testade än ny smak, aliminumfolie istället. Fortfarande rök men nästan ingen smak, kommer lite när man andas ut.

Jag har alltså testat två vattenpipor, tre smaker, två foliesorter och får inte smak i något fall. Vad gör jag för fel? Har även testat lite mycket vatten.
Citera
2004-07-14, 17:37
Avstängd
Lacerdas avatar
Rätt metod?

Lägger du först i tobaken och sedan aluminiumfolien (som du har gjort små hål i med en nål) över den med glödande kol ovanpå?
Så gör de flesta som bolmar ut ångloksliknande rök ur säften.

Prova med att krossa en massa halstabletter typ vicks blå i vattnet, pröva också med att lägga isbitar i det, en riktigt smoth rök drar sig ner i luftrören yeeeaaaaa
Citera
2004-07-17, 14:58
Medlem
Jo, så gjorde jag.
Lägga tobak i keramik-"vasen" och folie som man gjort hål på över det och på toppen en kolbit. Har även testat med lite tobak och mycket och det mitt emellan. (Mycket är ju det man ska ha)
Citera
2004-07-17, 15:04
Awaiting Email Confirmation
Måste vara nåt fel på tobaken....
Citera
2004-07-18, 02:38
Tobaken är för gammal eller så får du inte bra fjutt på kolet. Tänk på att tobaken är färskvara som ska förvaras i kylskåpet och helst rökas inom ett par veckor för bästa smak. Tänk också på att inte packa tobaken för tätt, ett väldigt vanligt nybörjarfel. Hellre för lite tobak än för mycket.
Citera
2004-07-30, 18:21
Medlem
Tobak till vattenpipan

Har nyss besökt Orions Livs och inhandlat mera tobak.
Smakerna "Tutti Frutti", Vanilj och Körsbär köptes.
Någon som har några tips på lite mera ovanliga smaker att testa?

The basic vet jag redan som tex Äpple, Jordgubb, Cappucino (stavning?).
Citera
2004-08-01, 01:43
Medlem
MrMurphys avatar
Förvaring av vattenpipstobak

Hur förvara man bäst den typ av tobak som röks i vattenpipa? Har min i svalen just nu inlindad i plasten som den kom i plus en extra plastpåse. Det kanske är en dålig idé?
Citera
2004-08-01, 03:23
ha den i kylen.
Det är en färskvara som helst ska förbrukas inom en vecka.
Svalt och mörkt är nyckelorden
Citera
2004-08-01, 16:50
Medlem
MrMurphys avatar
Då kan den ligga där den ligger alltså, men en vecka?! Ska det till att bli vanerökare med vattenpipan??
Citera
2004-08-04, 23:07
Medlem
Helst inom en vecka sa han väl.. Du är ju inte tvugen, men kvallen åker ju längre du väntar.. Fixa lite mindre om du är rädd för att det ska bli dåligt
Citera
2004-08-07, 11:40
Sh33ters avatar
Uhh jag har haft min mint och citron tobak nu liggandes i 4 månader och jag har inte märkt nån kvalitetsförändring, den är stark så in i helvetet

Tips: det finns 50 sorters vattenpips tobak men de 1 and only är mint-tobaken, köp den! Är som att inhalera en mild vicks-blå! Köp den!
Citera
2004-08-18, 12:30
Medlem
Angående vattenpipa!

Hur använder man den? Är en standard pipa, inte speciellt stor med 2 uttag på sidorna och en tobakskopp längst upp i lera. Jag är lite osäker för jag får inget bra fräs i den. Hur mkt tobak ska man ha, ska man ha folie emellan kolet och tobaken? Alla allmänna råd mottages!

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in