Läser du ett par sidor bak hittar du en liten recension av mig på Phunnelbowl och Nammorhose
Asbra enligt mig.
Angående dubbla slangar så funkar det skitbra om du får med med fästen med en kula i (vette fan va dessa kallas). Fick 2 stycken när jag köpte min pipa.
Vad de gör är att isolera luftintag från slangarna (så man slipper hålla fingret över öppningen när någon drar in luft in i den andra slangen)
Ser du till att pipan har dessa eller om du köper de löst så kan du lätt ha flera slangar utan att den bli otät.
Självklart får du ju med dessa fästen med kula i som du kan sätta över slangöppningen om du bara skulle vilja en slang för stunden.
Då har de funktionen att när du drar in luft sluter de tätt, medan om du blåser in luft i slangen så åker luften i pipan ut genom den andra öppningen.
(toppen om röken i pipan blivigt för stark)
Tycker det är mycket trevligare med fler slangar om man är ett par stycken som röker så man slipper flytta runt slangen som ett mongo och riskera att någon välter pipan.
Angående tobak så tror jag säkert att Al Fakher är kalasbra om du hittar någon som säljer det som är färsk och inte fake.
Anledningen till att jag fastnat på Starbuzz för stunden är att jag hellre betalar lite extra för att få enligt mig toppsaker i många roliga smaker utan att behöva jazza runt i typ blåsut och fråga efter tobak för att någon sa att det fanns där.
Ska du beställa från staterna så tycker jag absolut att du ska köpa med ett lass tobak när du ändå håller på.